Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei osta mitään Torissa eikä Vintedissä

Vierailija
06.09.2024 |

Näin se nyt sitten on. Miten Suomi voi olla näin jumissa. Uudenveroinen tavara ei liiku muutamalla eurolla. 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä uusi ihminen kyllä laittaa viestin: "ostan tämän". Kuitenkaan aloitusviestin jälkeen eivät vastaa enää mitään. Onko noi jotakin toribotteja?

Joo, näitä riittää. "Onko vapaana, ostan" ja sitten tekee katoamisen.

Vierailija
22/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ilmoitusta tehdessä valittu vaihtoehto EN VOI TOIMITTAA ja tekstissä lukee selkeästi VAIN NOUTO mutta niin vain tulee toistuvasti kyselyjä VOITKO TOIMITTAA ja vieläpä niin että minä myyjänä tarjoaisin sen postituksen. Kyllä ihmiset osaa olla urpoja.

No tori.diilit ym tekee toimituksen niin helpoksi, että tyhmää olla tarjoamatta tuota vaihtoehtoa halukkaille ostajille. 

Miten se tekee yhtään helpommaksi kuin normaali posti? Toridiilistä tulee 100 e ostokseen lisää hintaa 10 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viepä se sun euron tuote Facen roskalava-ryhmään, niin alta aikayksikön on kaamea jono ottamassa tavaraa...

Mitään ei haluta maksaa, mutta kun ilmaiseksi saa, halutaan vaikkei olis edes tarvis.

Vierailija
24/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just selailen toria. Puolet tavaroista sellaisia joissa pyynti on tuplat liikaa. Sitten on taas tosi halpaa noin 10 prosenttia kamoista.

Vierailija
25/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ilmoitusta tehdessä valittu vaihtoehto EN VOI TOIMITTAA ja tekstissä lukee selkeästi VAIN NOUTO mutta niin vain tulee toistuvasti kyselyjä VOITKO TOIMITTAA ja vieläpä niin että minä myyjänä tarjoaisin sen postituksen. Kyllä ihmiset osaa olla urpoja.

Niin, tai voitko tuoda kotiin kun mulla on kaikki kädet ja jalat poikki? Tarjoan tuosta posteineen 5 e. 

Juurikin näin. Katson myymälleni tuotteelle hinnan niin, että se on valmiiksi edullinen yleiseen hintatasoon nähden. Olkoon yleinen pyynti vastaavalle tuotteelle vaikkapa 20e. Laitan omalle tuotteelle hinnaksi esim. 10e. Tähän aletaan sitten vaatimaan vielä ilmaista postitusta joka maksaisi minulle myyjälle(postikulut, paketointi, bensat postiin) vähintään tuon 10e. Joo todellakin alan myyjän itse maksumieheksi.

Vierailija
26/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Vintedissä liikkuu. Sä yrität myydä liian kalliilla.

Kaikki on joidenkin mielestä liian kallista. Puoli-ilmaiseksi pitäisi myydä tai mieluummin antaa ilmaiseksi. Olkoot ostamatta, jos vaikka erinomaisessa kunnossa oleva nahkatakki pitäisi myydä eurolla.

Aito nahkatakki toki asia erikseen, mutta kuka maksaa jostain Zaran nahkatakista 15€, kun sama takki on ruotsalaisella myynnissä 3€? Suomalaisilla kalliit hinnat käytetyissä halppisrytkyissäkin.

Vierailija
27/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viepä se sun euron tuote Facen roskalava-ryhmään, niin alta aikayksikön on kaamea jono ottamassa tavaraa...

Mitään ei haluta maksaa, mutta kun ilmaiseksi saa, halutaan vaikkei olis edes tarvis.

Siellä on näitä, jotka myyvät (yrittävät) sitten eteenpäin.

Vierailija
28/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just selailen toria. Puolet tavaroista sellaisia joissa pyynti on tuplat liikaa. Sitten on taas tosi halpaa noin 10 prosenttia kamoista.

Torissa on kallista. Vintedissä edullista, kun ei osta suomalaisilta (toki osalla ihan ok hinnat). Suomalainen pyytää Lindexin vauvan yöpuvusta 9€ ja ruotsalainen 2€. 

Vierailija
29/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo että helpoimmalla pääsee, kun laitatte ne muutaman euron rojunne suoraan roskiin, ei tarvitse säätää.

Vierailija
30/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä uusi ihminen kyllä laittaa viestin: "ostan tämän". Kuitenkaan aloitusviestin jälkeen eivät vastaa enää mitään. Onko noi jotakin toribotteja?

Ikkunashoppailun uusi versio

Vierailija
31/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt Vintedissä, mutta ostanut kyllä. Tosi harvoin maksan Vintedissä pyydettyä hintaa. Useimmat myyjät ovat valmiita tinkimään pyyntihinnasta, koska kilpailu ostajista on kova. Viikko sitten hain viimeisimmän ostokseni Ralph Laurenin neulepaita ja toisen merkin neulemekko yhteensä 20€ +ostajanturva ja pkt päälle. 

Torissa olen myynyt vähän arvokkaampia tavaroita. Viimeisin myynti lapsen talvihaalari ja talvikengät. Tänään pitäisi tulla lelupaketin ostaja. Ja eräs toinen ostaja varannut tuotteen tälle päivälle. Eli ihan hyvin sujuu kaupankäynti. 

Vierailija
32/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut kummankaan kautta. En myöskään ole käynyt kirpputoreilla sitten korona-ajan. Tarvetta ei ole ja kun on, ne on tyyliin uudet varsikengät, enkä minä niitä käytettynä halua. Tänä lutikkaepidemia-aikana ei uskalla edes käytettyjä huonekaluja katsella vaikka ennen niin suurimman osan hankinkin. Ei ole tarpeita ja jos tuleekin, suurinta osaa voi siirtää.

Vierailija
33/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä ei ole mennyt kuin yhdet kengät, mutta torissa kauppa kyllä on käynyt. Myyn sekä postituksella että noudolla. Ja sille, joka nopeiten maksaa. En todellakaan jää varailemaan ja odottamaan mitään yv, av, saako mitat, kysyn teiniltä, kysyn mieheltä, selvitän saanko jonkun noutamaan... Eka joka noutaa/maksaa saa tuotteen ja postitan samana päivänä. Näillä toimintatavoille on nyt 5 viikossa myynti yli 1000€ ja yksittäinen tavara ollut max 50€. Olen myynyt työkaluja, lastenvaatteita, leluja, kenkiä, kirjoja, luistimet, pöytälampun, kasan hiekkaleluja, silityslaudan ja ratkaisen seisomalaudan. Eli erittäin sekalaisesta kaikkea ja osa mennyt heti, osa ollut kolmekin viikkoa myynnissä. Mutta mennyt lopulta hintaa laskematta.

Vierailija
34/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään ihan uusavuttomia. Veljelläni oli myynnissä tori.fi:ssä venetraileri, ja ilmoituksessa maininta VAIN NOUTO. No, muutama viesti tuli että voitko toimittaa jonnekin 150-300 km:n päähän. Ja sitten vihdoin ilmaantui ostaja, joka ilmoitti tulevansa noutamaan. ja tulikin, mutta hänen autossaan ei ollut vetokoukkua! Siinä oli sitten hetki asiaa ihmetelty ja kuten arvata saattaa, jäi kaupat syntymättä. Lopulta velipojan naapuri onneksi oli vailla traileria, ja osti sen.

Vierailija
35/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo että helpoimmalla pääsee, kun laitatte ne muutaman euron rojunne suoraan roskiin, ei tarvitse säätää.

Miksi laittaa roskiin käypää tavaraa? En halua tuhlata luontoa noin. Jos en itse jaksa myydä, niin vien ne uffiin tai kierrätyskeskukseen. Maaseudullakin on ihmisiä, jotka hakee laatikon tavaraa kun ilmaiseksi antaa. Roskiin heittäminen on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä luonnosta. Jokainen tavara mitä voi vielä käyttää on pois uuden tuotannosta ja ilmaston tuhoamisesta.

Vierailija
36/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn huutonetissä, ja olen myynyt yli 15 vuotta. Kesäkuusta lähtien kauppa on ollut täysin jumissa. Ei ole huonompaa kolmea kuuta vielä ollut ikinä. Jotain on tosiaan tapahtunut ihmisten rahoille.

Vierailija
37/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn huutonetissä, ja olen myynyt yli 15 vuotta. Kesäkuusta lähtien kauppa on ollut täysin jumissa. Ei ole huonompaa kolmea kuuta vielä ollut ikinä. Jotain on tosiaan tapahtunut ihmisten rahoille.

Minä en ole vuosiin enää huutonetissä käynyt. En jaksa enää odotella mitään kaupan päättymistä ja 'osta heti' saattaa olla liian kallis. Tori on itselle sopivampi paikka. Siellä myyn ja ostan jos jotain tarvii.

Vierailija
38/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin keväällä torin käytön kokonaan ja siirryin vintediin. Toriin siirryin aikoinaan huutonetistä samasta syystä kuin nyt siirtyessäni vintediin. Torissa kauppa oli ollut ihan jumissa jo parisen vuotta. Joku satunnainen myynti saattoi tulla silloin tällöin. Olin ruvennut pitämään taas kirppispöytääkin pitkän ajan jälkeen kerran, kaksi vuodessa, kun ei mitään muutakaan järkevää kauppapaikkaa netissä ollut. Vähänkäytettykin meni pilalle kasvaneiden provikoiden vuoksi ja nythän tuo on konkassa.

Vintedissä myynti on käynyt hyvin. Ilmoituksen jättäminenkin on näppärämpää ja nopeampaa kuin torissa. Mutta hinnat on oltava alhaalla. Muutamien eurojen tuotteet käy kaupaksi. Joskus sattuu tulemaan joku vähän isompikin myynti. Mutta pääasiassa kalliimmat tuotteet ei liiku. Omat myyntikohteet on pääasiassa lastenvaatteita ja -tavaroita, joten nillä hinnat nyt muutenkin on sitä parin euron luokkaa.

Sen verran hyvin on mennyt että eipä ole tavaraa enää jäljellä niin että voisin laittaa kirppispöydän nyt syksyllä kuten olin kaavaillut. Ja paremmin on tullut rahaakin kuin kirppispöydästä.

Aika paljon olen vintedistä ostanutkin lähinnä lapsille mutta jotain löytöjä itsellenikin.

Vierailija
39/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä olen myynyt on mennyt noin viikossa, ja eivät ole olleet halpoja juttuja. Te pyydätte käytetyistä tavaroista ym aivan liian poskettomia summia, hinta kohdalleen ja kyllä menee kaupaksi.

Vierailija
40/77 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tori.diilit ym tekee toimituksen niin helpoksi, että tyhmää olla tarjoamatta tuota vaihtoehtoa halukkaille ostajille. 

Itse taas ajattelen, että tyhmää antaa Torille pääsy tilitietoihin. Postitan kyllä, siitä ei ole iso vaiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme