Kukaan ei osta mitään Torissa eikä Vintedissä
Näin se nyt sitten on. Miten Suomi voi olla näin jumissa. Uudenveroinen tavara ei liiku muutamalla eurolla.
Kommentit (77)
Tavara käy aina kaupaksi kun hinta on oikea.
Olen myynyt tänä vuonna parilla tonnilla ja suunnilleen samalla summalla ostanut jotain tilalle. Muutaman euron tavarat ei tahdo liikkua, kun lähettäminen kallista eikä kannata ajella pitkiä matkoja hakemaan jotain lusikkaa.
Tavarat hintaluokassa 100-700 euroa tuntuu liikkuvan ihan kiitettävästi.
Minulle yksi Kelan elätti lähetti 3 euron tavarasta viesti "mikä on viimeinen tiukka hinta". Pistin estoon vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen vein tavaraa postiin. Kuukauden aikana olen myynyt 80€ tavaraa
Niin minäkin mutta myyn Facebookin kirppisryhmissä ja huuto.netissä jotka on tällä hetkellä parhaimpia myyntikanavia minun tavaroille. Hidasta on silti myyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Vintedissä liikkuu. Sä yrität myydä liian kalliilla.
Kaikki on joidenkin mielestä liian kallista. Puoli-ilmaiseksi pitäisi myydä tai mieluummin antaa ilmaiseksi. Olkoot ostamatta, jos vaikka erinomaisessa kunnossa oleva nahkatakki pitäisi myydä eurolla.
Juu ja nämä toimituksen kotiinsa haluavat! Juuri yksi kyseli 2 euron tuotetta ja sanoi, että ostan jos tuot! Välimatkaa on yli 40km, joten veisinkö jollekin lähes ilmaiseksi annettavan tuotteen ja ajaisin lähes 90km??
Ja jos veisit perille, alkaisi tinkaamaan joko ilmaiseksi tai -50% koska tavara ei ole kuvatun kaltainen tms soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä uusi ihminen kyllä laittaa viestin: "ostan tämän". Kuitenkaan aloitusviestin jälkeen eivät vastaa enää mitään. Onko noi jotakin toribotteja?
Vähänkö *ituttaa kun myyjät ei vastaa. Ts luulin niin,sain kaikki kolmen viikon vastaukset eilen illalla. On into mennyt edes kysyä kun noin hankalaa
Pitää laittaa vaan paljon tavaraa ja edullisesti niin joku tavara voi kaupaksi mennä. Merkkitavaroille toki isompi hinta kun ne menevät kuitenkin jossain vaiheessa. Varasuunnitelma itsellä on kirpputori Dallapen puistossa kun siellä ainakin kävijöitä riittää.
Myyt turhaa romua liian kalliilla, etkä osaa myyntiä tai markkinointia.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tänä vuonna parilla tonnilla ja suunnilleen samalla summalla ostanut jotain tilalle. Muutaman euron tavarat ei tahdo liikkua, kun lähettäminen kallista eikä kannata ajella pitkiä matkoja hakemaan jotain lusikkaa.
Pari vuotta sitten myin keittiötarvikkeita aina sellaisen setin kerrallaan eli Fiskarsin veitsiä tms. useamman ja ne meni ihan hyvin kaupaksi, Viime vuonna myin Moccamasterin suodattimen niin että lähetyskulut taisivat olla saman verran kuin tuote mutta niin vain kaupat tehtiin ja lähetin kahdenkymmenen kilometrin päähän postilla.
Vintedin etu on halvat toimituskulut, ainakin vielä. Lastenvaatteet ym. pikkurahan tuotteet menee hyvin kaupaksi.
Puoleen vuoteen ei mennyt torissa oikein mikään. Nyt on taas myyntejä tullut. Toridiiliä en käytä tai kotiin toimita, mutta postittaa voin.
Lakatkaa ostamasta sitä roinaa niin ei tarvitse myydä.
Ei ketään kiinnosta ostaa sikaa säkissä kun on kirpputorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo että helpoimmalla pääsee, kun laitatte ne muutaman euron rojunne suoraan roskiin, ei tarvitse säätää.
Miksi laittaa roskiin käypää tavaraa? En halua tuhlata luontoa noin. Jos en itse jaksa myydä, niin vien ne uffiin tai kierrätyskeskukseen. Maaseudullakin on ihmisiä, jotka hakee laatikon tavaraa kun ilmaiseksi antaa. Roskiin heittäminen on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä luonnosta. Jokainen tavara mitä voi vielä käyttää on pois uuden tuotannosta ja ilmaston tuhoamisesta.
Vielä kun olisit jättänyt itse sen ostamatta niin luonto kiittäisi vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ilmoitusta tehdessä valittu vaihtoehto EN VOI TOIMITTAA ja tekstissä lukee selkeästi VAIN NOUTO mutta niin vain tulee toistuvasti kyselyjä VOITKO TOIMITTAA ja vieläpä niin että minä myyjänä tarjoaisin sen postituksen. Kyllä ihmiset osaa olla urpoja.
Ida*eiden ja muiden lukutaidottomien vuoksi esimerkiksi torissa pitäisi myyjän pystyä valitsemaan, että ostaja joutuu valitsemaan kaupantekotavan ja tuotteen noudon/kotiinkuljetuksen/postituksen jne myyjän antamista vaihtoehdoista ja vain nämä ilmoitukset tulevat ostajan nähtäväksi. Sitten vielä kaupanteon yhteydessä ennen ostamista ostaja valitsee myyjän tarjoamista tavoista mieleiset. Sen jälkeen on turha alkaa valittamaan toimitus-/noutovalinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Tavara käy aina kaupaksi kun hinta on oikea.
Ei vaan kun löytyy oikea myyntipaikka ja ostaja. Jos pidän jonkun tavaran 6 kk myynnissä torissa 5€:lila, se sama tavara voi mennä yhdessä päivässä 10€:lla kun ilmoitan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle 100€ tuotetta kannata laittaa myyntiin ollenkaan. Antaa tutuille/sukulaisille, jos tarvitsevat, tai vie Kierrätyskeskukseen/Sorttiaemalle.
Vierailija kirjoitti:
Viepä se sun euron tuote Facen roskalava-ryhmään, niin alta aikayksikön on kaamea jono ottamassa tavaraa...
Mitään ei haluta maksaa, mutta kun ilmaiseksi saa, halutaan vaikkei olis edes tarvis.
Näin on, ja ostaja tulee yleensä uudenkarhealla autolla hakemaan eli olisi varaa maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tyrkkää ne romusi luiskaan!
Mä mielellään tyrkkäisin mun romun sun luiskaan😏😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle 100€ tuotetta kannata laittaa myyntiin ollenkaan. Antaa tutuille/sukulaisille, jos tarvitsevat, tai vie Kierrätyskeskukseen/Sorttiaemalle.
Minulla on halvimmat myytävät tavarat alle euron ja yllätys yllätys kaupaksi menee vaikka postikulut voi olla moninkertaiset. Ja kyllä kannattaa kun on aikaa ja viitseliäisyyttä. Moni ostaa niitä pikkuhiluja maksavia kerralla useampia jolloin kertaostos voikin olla 10-20€.
Juu ja nämä toimituksen kotiinsa haluavat! Juuri yksi kyseli 2 euron tuotetta ja sanoi, että ostan jos tuot! Välimatkaa on yli 40km, joten veisinkö jollekin lähes ilmaiseksi annettavan tuotteen ja ajaisin lähes 90km??