Kukaan ei osta mitään Torissa eikä Vintedissä
Näin se nyt sitten on. Miten Suomi voi olla näin jumissa. Uudenveroinen tavara ei liiku muutamalla eurolla.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tänä vuonna parilla tonnilla ja suunnilleen samalla summalla ostanut jotain tilalle. Muutaman euron tavarat ei tahdo liikkua, kun lähettäminen kallista eikä kannata ajella pitkiä matkoja hakemaan jotain lusikkaa.
Tavarat hintaluokassa 100-700 euroa tuntuu liikkuvan ihan kiitettävästi.
Eihän alle 100€ tuotetta kannata laittaa myyntiin ollenkaan. Antaa tutuille/sukulaisille, jos tarvitsevat, tai vie Kierrätyskeskukseen/Sorttiaemalle.
Minulla on halvimmat myytävät tavarat alle euron ja yllätys yllätys kaupaksi menee vaikka postikulut voi olla moninkertaiset. Ja kyllä kannattaa kun on aikaa ja viitseliäisyyttä. Moni ostaa niitä pikkuhiluja maksavia kerralla useampia jolloin kertaostos voikin olla 10-20€.
Huvinsa/harrastuksensa kullakin. Itse mieluummin annan pois, ei mene aikaa ylimääräiseen säätämiseen.
Mä olen saanut paremmin Tori-myyntiä uudistuksen jälkeen kuin mitä aikaisemmin. Joka viikko teen jotkut kaupat vaikka kyllä niitä tinkijöitä ja valeostajia riittää mullekin.
Kyllä mä ainakin olen ostanut, huhtikuusta tähän päivään mennessä yhteensä n. 1500 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tänä vuonna parilla tonnilla ja suunnilleen samalla summalla ostanut jotain tilalle. Muutaman euron tavarat ei tahdo liikkua, kun lähettäminen kallista eikä kannata ajella pitkiä matkoja hakemaan jotain lusikkaa.
Eihän alle 100€ tuotetta kannata laittaa myyntiin ollenkaan. Antaa tutuille/sukulaisille, jos tarvitsevat, tai vie Kierrätyskeskukseen/Sorttiaemalle.
Minulla on halvimmat myytävät tavarat alle euron ja yllätys yllätys kaupaksi menee vaikka postikulut voi olla moninkertaiset. Ja kyllä kannattaa kun on aikaa ja viitseliäisyyttä. Moni ostaa niitä pikkuhiluja maksavia kerralla useampia jolloin kertaostos voikin olla 10-20€.
Yllätys yllätys, mulle postikulut tulevat lähes aina edullisemmaksi kuin että lähden autoillen noutamaan. Useimmiten minua kiinnostavat tuotteet sijaitsevat noudon kannalta harmillisen kaukana ja vuorotyön vuoksi noutojen järjestely on varsin haastavaa eikä huvita uhrata yksittäisiä vapaapäiviä autossa istumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvinsa/harr
Eipä tuohon nyt kauan mene kun kuvaa ja tekee ilmoituksen. Vähän kuin kalastusta, mato koukkuun ja valmiiksi veteen. Joskus nappaa heti yksi, toisinaan monta "kalaa" kerralla. Kyllä minä rahalle käyttöä keksin. Säästöön kun pistää, kasvaa vielä korkoakin.
"Eipä tuohon nyt kauan mene kun kuvaa ja tekee ilmoituksen. Vähän kuin kalastusta, mato koukkuun ja valmiiksi veteen. Joskus nappaa heti yksi, toisinaan monta "kalaa" kerralla. Kyllä minä rahalle käyttöä keksin. Säästöön kun pistää, kasvaa vielä korkoakin."
Jos vuosikorko on esimerkiksi 1%, vuodessa korkoa 20€:sta kertyy 0,20€... Tuntipalkkaa ei kannata kuitenkaan miettiä, voi jäädä aika alhaiseksi... harrastuksena tietysti ok...
Kehitysmaassa on vaikea saada kaupaksi. ci
0rpovallassa kurjuus vain lisääntyy.
Muuten ostaisin edelleen Torista, mutta se on tehty nykyään niin sekavaksi, ettei edes löydä mitään.
Ihmiset joskus mieltää jonkun asian kalliiksi, kun se on jäänyt takaraivoon aikoinaan kalliina asiana.
Esimerkkinä vaikka autostereot. Jotkut haluaa näistä kirpparilla maltaita, vaikka itsellänikin on varasto täynnä vanhoja autoradioita ja stereoita, jotka jääneet vanhoista menopeleistä. Välillä pitänyt kierrätykseen toimittaa näitä. Ei ne ole minkään arvoisia nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Vintedissä liikkuu. Sä yrität myydä liian kalliilla.
Kaikki on joidenkin mielestä liian kallista. Puoli-ilmaiseksi pitäisi myydä tai mieluummin antaa ilmaiseksi. Olkoot ostamatta, jos vaikka erinomaisessa kunnossa oleva nahkatakki pitäisi myydä eurolla.
Aito nahkatakki toki asia erikseen, mutta kuka maksaa jostain Zaran nahkatakista 15€, kun sama takki on ruotsalaisella myynnissä 3€? Suomalaisilla kalliit hinnat käytetyissä halppisrytkyissäkin.
Suomalaiset eivät osaa ollenkaan hinnoitella. Repaleisesta ja kuluneesta Reiman haalarista pyydetään 10e. Vintedissä olen ostanut lähinnä puolalaisilta tai liettualaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä olen myynyt on mennyt noin viikossa, ja eivät ole olleet halpoja juttuja. Te pyydätte käytetyistä tavaroista ym aivan liian poskettomia summia, hinta kohdalleen ja kyllä menee kaupaksi.
Näin myös mulla. Myynyt paljon mutta en Toridiilillä.
Moni hokee että laita hinta alemmas,mutta jos esim yhden kerran käytetty uudenveroinen vauvan body ei mene kaupaksi edes 0,50€,niin mieluummin annan hyväntekeväisyyteen oikeasti tarvitseville lapsiperheille.
Minä olen tehnyt Tori-kauppoja sekä ostajana että myyjänä ihan näinä päivinä. Huutonetissäkin myyn joka kuukausi ainakin satkun verran tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Vintedissä liikkuu. Sä yrität myydä liian kalliilla.
Kaikki on joidenkin mielestä liian kallista. Puoli-ilmaiseksi pitäisi myydä tai mieluummin antaa ilmaiseksi. Olkoot ostamatta, jos vaikka erinomaisessa kunnossa oleva nahkatakki pitäisi myydä eurolla.
Aito nahkatakki toki asia erikseen, mutta kuka maksaa jostain Zaran nahkatakista 15€, kun sama takki on ruotsalaisella myynnissä 3€? Suomalaisilla kalliit hinnat käytetyissä halppisrytkyissäkin.
Suomalaiset eivät osaa ollenkaan hinnoitella. Repaleisesta ja kuluneesta Reiman haalarista pyydetään 10e. Vintedissä olen ostanut lähinnä puolalaisilta tai liettualaisilta.
Myin Molon toppahaalaria joskus 10€ ja tuli liuta kyselyitä,kuinka tuote on noin halpa ja epäilyjä viallisuudesta,vaikka oli uudenveroinen.
Loppukesästä ja alkusyksystä meni paremmin kaupaksi, nyt jotenkin jumahtanut vaikka tykkäyksiä tuotteesta olisi paljonkin. Tuntuu ettei ihmisillä vaan oo varaa ostaa.
Kokeilkaa muita vaihtoehtoja! Tässä kuussa olen myynyt 170 eurolla, hyvin pieniä tuotteita ja postittanut.
eBay toimii (maksuna tietty PayPal), samoin Tradera ja lukuisat muut alustat. Vinted ei oikein itselle natsaa. Tietty vaatii hieman vaivannäköä ja kielitaitoa. Eli ei paashoja kuvia ja kuvauksena 'siisti ehjä'. Hieman luovuutta kehiin, kiitos.
Mä myin yhden auton pilkkahintaan, muistaakseni 120€, kun olis pitänyt tehdä n. 400€ maksava remontti, eikä silloin ollut sille autolle tarvetta, eikä paikkaa/aikaa, missä tehdä remontti itse, että olisi säästänyt remontin työkulut. Ostaja oli amiksesta keväällä valmistumassa oleva automekaanikko. Kertoi jälkeenpäin, että osiin oli mennyt senttejä alle satanen ja työtä 5 tuntia. Myi auton katsastettuna seuraavalla viikolla 1 000€:lla... Jos autosta oli hänelle n. 250€ kuluja, jäi korjaustyön työhinnaksi 750€. Kohtuullinen tuntipalkka...
Usein halvalla ostajat/ilmaiseksi hakijat tietävät, että pienellä vaivalla tuotteesta saa moninkertaisesti tai se korvaa itselle moninkertaisen hinnan. Esimerkiksi lasten talvihaalarista vetoketju rikki...