Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ulkoisista piirteistä näkee, että joku käyttää paljon alkoholia?

Vierailija
05.09.2024 |

Voitko ulkonäön perusteella päätellä, että joku henkilö juo paljon alkoholia? Mitä ne piirteet ovat?

Jos puhutaan työelämässä olevista "tavallisista" henkilöistä. Yhteiskunnasta syrjäytyneet alkoholistit erottaa kyllä vahvasti.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta tuo tietynlainen ärtyisyys ja tiuskiminen ihan ilman syytä. Iloa ilmeessä alkaa näkyä heti, kun on viinaa tiedossa.

Tai tyytymättömyys elämään. Ei välttämättä liity alkoholiin. 

Vierailija
62/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma imelä hajunsa sen kertoo.

Jos olet ollut alkoholistin lähellä, tunnistat jatkossa aina sen hajun.Tämä ei ole itse alkoholin haju vaan sellainen sisältä tuleva erikoinen haju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaalea punakka iho, lapsen takia ja muutenki nukun usein huonosti ja silmät punottaa. Juon ehkä 2 kertaa vuodessa alkoholia. Nytköhän mua luullaan alkoholistiksi :D

Vierailija
64/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ollut alkoholistin lähellä, tunnistat jatkossa aina sen hajun.Tämä ei ole itse alkoholin haju vaan sellainen sisältä tuleva erikoinen haju.

Mä olen yhdistänyt sen kyllä alkoholiin. Etanolissahan on sellainen vähän makeahko banaanimainen tuoksu ja sama leijuu alkoholistien ympärillä.

Vierailija
65/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punakka ja turvonnut naama. Kävelee kuin 90-vuotias.

Tupakointi voi aiheuttaa ns. katkokävelyä jalkojen huonontuneen verenkierron takia. Tosin monet alkoholistit myös tupakoivat. Punakkuus ja turvoneet kasvot sekä oudosti laihtunut olemus voivat viitata alkoholismiin kuten muukin ulkoinen olemus kuten vanhan viinan haju.

Vierailija
66/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta tuo tietynlainen ärtyisyys ja tiuskiminen ihan ilman syytä. Iloa ilmeessä alkaa näkyä heti, kun on viinaa tiedossa.

Eikö yksi syy käyttää alkoholia ole juuri tyytymättömyys omaan elämään?

Vierailija
67/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa eduskunnan kyselytuntia niin sieltä löytyy niitä

Vierailija
68/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on koko ajan kännissä.

Monilla suurkuluttajilla on kehittynyt huomattava toleranssi alkoholin suhteen, joten se humalatila ei välttämättä näy samalla tavalla päälle päin. Kohtuullisestikin alkoholia käyttävillä sama määrä alkoholia voi tuottaa erilaisia reaktiota kuten joku hiljainen kaveri muuttuu yllättävän puheliaaksi mutta toinen käyttää täysin samalla tavalla vaikka alla olisi puoli pulloa kossua illan mittaan. Sitten on niitä tyyppejä, jotka muuttavat hyvinkin synkiksi juodessaan eivätkä todellakaan miksikään hauskoista seuramiehiksi. Etenkin opiskeluaikana näki miten alkoholi vaikutti eri ihmisten käyttäytymiseen kun oli itse aina selvinpäin. Ei minulla ollut silti vaikeuksia tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
69/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun täytyy tunnistaa alkoholisti? Jos olet esimies, niin sinun pitää puuttua liiallisiin poissaoloihin, tai siihen, että työtehtävät eivät suju. Tai jos työ edellyttää siistiä, edustavaa olemusta, eikä työntekijän olemus enää vastaa sitä. Ikääntyminen ei käy syyksi, vaan esim. hygienian tai sopivan työpukeutumisen laiminlyöminen. 

Vierailija
70/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että henkilön toleranssi paljastaa paremmin, kuin ulkoiset piirteet.

Jos ihminen vetää esim. nelosolutta illan aikana useamman tuopillisen, ja silti ei puhe sammaloidu tai liikkeet "kömpelöidy", niin se on merkki siitä, että hänellä on korkea toleranssi alkoholiin. Ja korkean toleranssin saa vain siten, että on jo pitemmän aikaa juonut alkoholia runsaasti.

Vierailija
71/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuivat silmät, couperose, psoriasis, tasapainohäiriöitä ja lonkkakivut. Luulekohan ihmiset että oon kännissä?

Vierailija
72/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisellä naisella näkee siitä, jos ei ole kaulaa, naama punottaa ja on turvonnut ja on ns. marsunposket. 

Vierailija
73/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parotomegalia, eli korvien alapuolella edessä olevan kasvojen alueen turvotus, joka johtuu kroonisten alkoholinkäyttäjien sylkirauhasten turvotuksesta. Kun tämän kerran oppii tunnistamaan, on helppo tunnistaa myös alkoholistit.

Vierailija
74/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsesta asti tuntemani kaveri luki lääkäriksi ja on yleislääkärinä siis ja tehnyt paljon potilastyötä. sanoi, että nykyisin osaa jo parissa sekunnissa nähdä potilaan kasvoista käyttääkö tämä liikaa alkoholia eikä sitä voi peittää päideriippuvaisten tavanomaisilla peittämiskeinoilla. Kertoi tarkkaan minkälaisia muutoksia kasvojen tiettyihin osiin tulee, en vain nyt muista niitä :P ei kuitenkaan tarkoittanut niitä yleisiä, mitkä kaikki tietää, vaan sellaiset muut pikkujutut

Sitten kun hän ottaa alkoholinkäytön esille, niin potilaan vastauksesta riippuen hän osaa päätellä missä vaiheessa alkoholismia ollaan menossa. 

Vierailija
75/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yhdistänyt sen kyllä alkoholiin. Etanolissahan on sellainen vähän makeahko banaanimainen tuoksu ja sama leijuu alkoholistien ympärillä.

Tämähän on kiinnostavaa. Eräs luonani satunnaisesti käyvä mies on puhdas, mutta tuoksuu kummalliselta. Tiedän hänen juovan melko runsaasti maltaisia juomia. Hän ei ole humalassa eikä haise viinalle tullessaan. Se on jokin muu, jonka aistin iholla. Olisiko se sitten tuo.

Vierailija
76/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit on laihoja. Hoikat jalat. Ei mitään lihaksia kehossa

Tai tuksuja eli hyvinkin pyyleviä / lihavia ja jalat kuin ratapölkyt mutta lihaksia ei tosiaan ole missään. Iho on punakka ja olemus oikein huutaa tunkkaisuutta ja epäterveyttä.

Tuksut on enemmän viikonloppu juhlijoita. Tuksulle on kelvannut myös herkut. Ammattijuopot keskittyy juomiseen

Ammattijuoppo ei käy töissä. Eräs julkisuudessa patsasteleva kätilö on myös sellainen ahkeran viinintissuttelijan prototyyppi eikä tosiaan ole laiha.

Vierailija
77/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on kiinnostavaa. Eräs luonani satunnaisesti käyvä mies on puhdas, mutta tuoksuu kummalliselta. Tiedän hänen juovan melko runsaasti maltaisia juomia. Hän ei ole humalassa eikä haise viinalle tullessaan. Se on jokin muu, jonka aistin iholla. Olisiko se sitten tuo.

Mä haistan tuon saman muutamassa työkaverissa, jotka on jatkuvasti viihteellä ja puhuu taukoamatta alkoholista, eli sitä menee ilmeisesti normi-iltanakin. Välillä on voimakkaampi haju. Aika ellottava mutta tosiaan makea ja ehkä tulee mieleen banaaniesanssi.

Vierailija
78/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksi syy käyttää alkoholia ole juuri tyytymättömyys omaan elämään?

Tuo taitaa olla se yleisin / normaalein syy kännäämiseen. Kännissä velatkin tuntuu saatavilta ja elämä edes hetken siedettävältä vaikka hemmetin huono lääkehän se on.

Silti hyvinkin ymmärrettävää että moni etsii pullosta helpotusta.

Vierailija
79/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punakka, pönäkkä ja tanakka.

Muttei hanakka, kun ei pysty, ei kykene.

Vierailija
80/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee vastaan ihmisiä, joilla on alkoholistin piirteitä kasvoissa ja eleissä. Punakka ja vähän turvonnut naama, sellainen tietty katse. Teuvo Hakkarainen ekana tulee mieleen

Niin kun tiedät asian ja sen, että on ex-persu. Muutenhan Teukka olisi mielestäsi nuorekkaan ja freesin näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi