Vain keikkailevia lähihoitajia paikalla?
Onko linjoilla ketään lähihoitajaa, joka elää pelkällä keikkatyöllä tekemällä? Eli ei siis vakituinen tai määräaikainen osa-/kokoaikainen, vaan nimenomaan tekee pelkkää keikkaa? Kiinnostaisi keikkatyön plussat ja miinukset. Kunta tarjoaa lähihoitajalle noin 2400e/kk (brutto tietysti) eli noin 15e/h, mutta jos tekisin keikkatyöntekijänä niin tarjoavat 19-22e/h + lomakorvaus + lisät. Tämä ainakin teoriassa mahdollistaisi siis lyhyempiä päiviä ilman, että palkka käytännössä muuttuu mihinkään. Työkään ei tekemällä loppuisi.
Kommentit (9)
Missä maksetaan noin hyvin keikkalähärille?
LINJOILLA.
Ei tämä ole mikään seksipuhelinlinja.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan kysyä onko joku tietty ihminen netissä niim silloin ei käytetä LINJOILLA termiä. Vain puhelinyhteydestä käytetään ollaanko linjoilla termiä, ei netissä olemisesta.
Mä olen, tai varmaan kohta olin, päätyönä vain keikkaileva sairaalahuoltaja, vuokrafirman kautta. Keikkailu sinänsä on pelkästään positiivista vs "talon kirjoilla" olo (aika pitkälti samat ongelmat kuin lähihoitajilla: huono johtaminen, tappavat listat, painostus pitkiin päiviin, vapaiden myymiseen, lomien pätkimisiin ja siirtoihin). Saat valita vuorot ja vapaata on aina kun haluat ja niin pitkään kuin haluat, mutta iso miinus on homman riski, ei turvattua tilipussia.
Mulla hyvin alkanut homma on kaatumassa siihen, että HVA kieltää esimiehiä käyttämästä keikkalaisia, ollaan kalliita (sama palkka kuin rivissä, mutta firma vetää välistä). Olen jo saanut tarpeekseni alan kokopäivätöistä, joten etsin saman lajin silppua monipalvelutyöntekijänä päiväkotipuolelta. "Kesälomaa" pidin 3 kk ja yksittäisiä lyhyempiä jaksoja tarpeen mukaan, viime talvena keikkaa riitti. Lähäreillä on toki turvatumpi asema, koska laki turvaa jonkunlaisen työpaikan jostain, mä taidan olla katoavaa ammattikuntaa kun aina vaan vähennetään, ja ne vielä töissä olevat aiotaan ilmeisesti tappaa työllä.
"Mä olen, tai varmaan kohta olin, päätyönä vain keikkaileva sairaalahuoltaja, vuokrafirman kautta. Keikkailu sinänsä on pelkästään positiivista vs "talon kirjoilla" olo (aika pitkälti samat ongelmat kuin lähihoitajilla: huono johtaminen, tappavat listat, painostus pitkiin päiviin, vapaiden myymiseen, lomien pätkimisiin ja siirtoihin). Saat valita vuorot ja vapaata on aina kun haluat ja niin pitkään kuin haluat, mutta iso miinus on homman riski, ei turvattua tilipussia.
Mulla hyvin alkanut homma on kaatumassa siihen, että HVA kieltää esimiehiä käyttämästä keikkalaisia, ollaan kalliita (sama palkka kuin rivissä, mutta firma vetää välistä). Olen jo saanut tarpeekseni alan kokopäivätöistä, joten etsin saman lajin silppua monipalvelutyöntekijänä päiväkotipuolelta. "Kesälomaa" pidin 3 kk ja yksittäisiä lyhyempiä jaksoja tarpeen mukaan, viime talvena keikkaa riitti. Lähäreillä on toki turvatumpi asema, koska laki turvaa jonkunlaisen työpaikan jostain, mä taidan olla katoavaa ammattikuntaa kun aina vaan vähennetään, ja ne vielä töissä olevat aiotaan ilmeisesti tappaa työllä."
Kiitos hyvästä kommentista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan kysyä onko joku tietty ihminen netissä niim silloin ei käytetä LINJOILLA termiä. Vain puhelinyhteydestä käytetään ollaanko linjoilla termiä, ei netissä olemisesta.
Kuinka käyttää "linjoilla" lauseessa?
Jatkammeko me komission jäsenen Mandelsonin ehdottamilla linjoilla?
Komission puheenjohtaja päätti tuolloin olla eri linjoilla parlamentin kanssa.
Siten myös tässä asiassa ollaan parlamentin pyytämillä linjoilla.
Arvoisa puhemies, minun mielestäni Euroopan unioni on oikeilla linjoilla tämän järjestelmän suhteen.
Eräs kollega käytti ilmaisua "olemme liittoutuneita, mutta emme välttämättä samoilla linjoilla" keskustelussa, jota käytiin eilen ulkoasiainvaliokunnassa.
Ei todellakaan käytetä vain puhelinyhteydestä.
En ole lähihoitaja vaan perhepäivähoitaja ja pakkohan noilla keikkatöillä on elää kun ei muutakaan saa. Pienehkö paikkakunta ja ikää yli 50
Kassakaappikeikoilla olen elänyt. Joku tuli tehtyä linjoillakin.
Uki
Uppis!