Onko mussa jotain vikaa kun palveluiden tarjoajat ei vastaa?!
Onko kaikilla yrittäjillä oikeasti niin kiire ja kalenterit täynnä vai olenkohan vain onnistunut valitsemaan juuri ne suosituimmat, joilla on jo liuta parempia asiakkaita palveltavana?
Siis yritän saada esim. remontille x tekijää ynnä muita palveluita, niin välillä yhteydenottopyyntöön ei vastata tai alun yhteydenpidon jälkeen asia vain venyy tai unohtuu ja joudun soittelee perään, että joko voitaisiin palata asiaan. Rahaa minulta kyllä löytyy ja olisi nyt halua käyttää sitä.
Kommentit (34)
Tunnen kampaajan joka antoi aikoja vain heille, jotka tunsi kuten ystävät ja perheenjäsenet tai tyyliin veljen vaimon äidille. Jos "ulkopuolinen" kysyi aikoja soittaen tai viestillä tai joku kysyi paikan päältä, vetosi siihen, että ajat on täynnä. Hän oli ikäänkuin yksityinen kampaaja harvoille ja valituille.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Järjestin muuttoa ja parista firmasta ei vastattu tarjouspyyntöön mitään. Yritin myös eräästä paikallisesta firmasta tiedustella pelkkiä muuttolaatikoita, kun sain kuljetuksen järjestymään toisella tavalla, mutta tähänkään en saanut vastausta. Enpä näissä firmoissa enää yritäkään jatkossa asioida ja kerron myös eteenpäin muille kokemuksestani.
joku yrittäjä tuota valotti ettei suostu vastaamaan mitään koska joutkut vaan ottaa yhteyttä saadakseen neuvoja siihen omaan tekemiseensä tai vertailuhinnan kun etsii sitä halvinta vaihtoehtoa.
Samat kokemukset. Aika mahdoton on koittaa kilpailuttaa, pitää ottaa se joka suostuu viikkojen soittelun jälkeen tulemaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että firmat ei vastaa hintakyselyihin. Taloa rakentaessa oli turhauttavaa yrittää kilpailuttaa mitään, piti vaan suoraan tilata
Epäilyttävintä kuitenkin on että sivustoillaan eivät välttämättä kerro edes suuntaa-antavia hintoja vaan mainitsevat että "kysy tarjous"
Kysytty ja saatu tarjoushan on juuri niin iso kuin miten asiaatuntemattomalta kysyjä kuullostaa.
Käsityöläisammatit kuten remonttispesialistit ovat ylityöllistettyjä. Palvelun myyjän markkinat. Ihan sama homma koko suomessa ja länsi-euroopassa. Ammattilaisia on liian vähän. Hyvä näille työntekijöille, voi valita projektit ja nostaa hintoja. Huono tilaajalle, kallista ja kestää.
Tähän ei ole tulossa muutosta koska ammattilunta eläköityy, nuorisoa on liian vähän ja sitä ei putkihommat kiinnosta, kouluttautuvat mieluummin toimistotöihin. Ihan ymmärrettävää vaikkakin putkihommista saa enemmän rahaa.
Mahdoton luvata mitään kiinteitä hintoja. Meillä annetaan hinta-arvio ja kerrotaan, että jos tulee vastaan yllätyksiä, niin työ keskeytetään siihen asti että asia on käyty asiakkaan kanssa läpi.
Olin asentamassa ilmalämpöpumppua ja asiakas oli ilmoittanut seinän materiaaliksi puun. No sehän oli sitten asbestia ja hinta-arvio kolminkertaistui. Asiakas varmasti tiesi asian, toivoi vaan että me ei tajuttaisi.
Tarjoa yritykselle jotain porkkanaa, älä ole se kovin tinkaaja. Aina olen saanut tarjouksen kun olen jo tarjousta pyytäessäni pyytänyt laittamaan hinnan jolla ei vituta tulla tekemään.
Tuntuu että yleistä muuallakin. Yritin fysioterapeutille jolla olin kerran käynyt toisessa toimipisteessä, varata aikaa yhteydenottolomakkeen kautta jonka tiedot antoi, ei kuulunut sen kautta mitään. Yhtä käsityötä yritin myös tilata eri ammattilaisilta, hinnalla ei ollut väliä, silti ei mitään vastausta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Käsityöläisammatit kuten remonttispesialistit ovat ylityöllistettyjä. Palvelun myyjän markkinat. Ihan sama homma koko suomessa ja länsi-euroopassa. Ammattilaisia on liian vähän. Hyvä näille työntekijöille, voi valita projektit ja nostaa hintoja. Huono tilaajalle, kallista ja kestää.
Tähän ei ole tulossa muutosta koska ammattilunta eläköityy, nuorisoa on liian vähän ja sitä ei putkihommat kiinnosta, kouluttautuvat mieluummin toimistotöihin. Ihan ymmärrettävää vaikkakin putkihommista saa enemmän rahaa.
Vihdoin on vähän liksat nousseet näillä aloilla. Kun itse aloitin omat työt 20v sitten, niin palkka oli 1750e brutto. Nyt kokemuksen ja kilpailun vähyyden vuoksi palkka on 4200e brutto. Ei musta olis ollut lukemaan itseäni siisteihin sisähommiin muutenkaan. Niin kauan teen kun kunto kestää ja sitten sairauseläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Pienemmissä firmoissa ei välttämättä ole asiakaspalvelijaa vaan se remonttiukko vastaa kun kerkeää töiltään. Toinen vaihtoehto on että lähestymisessä on jotain vikaa, mahdollisesti remonttipyynnössä annettu budjetti on niin pieni että sillä ei ole mahdollista tehdä edes neljännestä hommasta joten eivät vaivaudu vastaamaan.
Miten sitten selität sen, että firman nettisivuilta löytyvän ota yhteyttä -lomakkeen kautta ei saa mitään vastausta? Sama myös sähköpostitse yhteyttä ottaessa. Niihinhän voisi vastata illalla eli just silloin, kun ei ole varsinaista työtä tekemässä.
Ärsyttävintä on se, että luvataan tulla vilkaisemaan millainen homma, tai jopa tekemään, mutta ei kuulu enää koskaan mitään. Ja jos soittelee perään, niin taas samat tyhjät lupaukset,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmissä firmoissa ei välttämättä ole asiakaspalvelijaa vaan se remonttiukko vastaa kun kerkeää töiltään. Toinen vaihtoehto on että lähestymisessä on jotain vikaa, mahdollisesti remonttipyynnössä annettu budjetti on niin pieni että sillä ei ole mahdollista tehdä edes neljännestä hommasta joten eivät vaivaudu vastaamaan.
Miten sitten selität sen, että firman nettisivuilta löytyvän ota yhteyttä -lomakkeen kautta ei saa mitään vastausta? Sama myös sähköpostitse yhteyttä ottaessa. Niihinhän voisi vastata illalla eli just silloin, kun ei ole varsinaista työtä tekemässä.
Ja jatkan vielä tähän: En tietenkään tee mitään avointa valtuutusta eli tilaa sokkona, jos en ensin saa tietää: 1) Ottaako ko. yrittäjä työn tehtäväkseen ja millä aikataululla.
2) Mikä on verollinen hinta työtuntia kohden.
Toimeksiantosopimus sitoo kumpaakin osapuolta
-se sama-
Oikeesti ei auta muu kuin tehdä kaikki itse. Pitäisi vain tehdä omaa työtä osa-aikaisesti, että riittäisi aika asioiden opetteluun ja tekemiseen. Kovin tehokasta tuo ei kylläkään ole.
Olen huomannut, että firmat ei vastaa hintakyselyihin. Taloa rakentaessa oli turhauttavaa yrittää kilpailuttaa mitään, piti vaan suoraan tilata