**** ENSKAT VKL:na ****
Hei täällähän on enskat todella vedelleet sikeitä kun ei kukaan kuku yöllä! :) Hieno homma! Tässä perjantain turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9558734&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (23)
SJT:lle lämpimät onnittelut!
Kesikselle vastailen samalla liiviasiaa. Eli mullakin oli D-kuppi ennen raskautta. Raskauden aikana kasvoi DD:hen, ja nyt imettäessä on suunnilleen tuo sama DD (tai E, riippuu vähän liiveistä). Mutta ympärysmitta on nyt 75 mikä oli ennen 80. Ostin Lindexistä halpisliivit, joilla pääsi alkuun, mutta ovat nyt käyneet isoiksi ja muutenkaan eivät tue kunnolla. Tilasin eilen Anitan liivit, hintavat olivat, mutta tosi hyvät! Koko 75 E, ja tosi napakat ja vieläpä kauniit päällä. Eikä liivinsuojat näy ohuen paidan läpi, niin kuin noissa Lindexin liiveissä. Niitä pidän nyt yöaikaan.
Cx on tosiaan kohdunkaula. Mullakin oli kohdunkaula hyvin takana vielä vähän ennen synnytystä, ja lääkäri sanoi ettei synnytys vielä ole lähellä. Eli kohdunkaula tulee enemmän eteen yleensä kun synnytys lähestyy ja vauva laskeutuu. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.
Täälläkin elellään mukavaa vauva-arkea. Yövalvomiset on helpottaneet kun Aleksi täytti 2kk, ja alkoi löytyä vähän rytmiäkin päiviin. Toki syö yöllä vieläkin 2-3 kertaa, mutta ei se ole ollenkaan raskasta verrattuna siihen kun joutuu valvoskelemaan itkuisen vauvan takia. Mutta mitäpä sitä ei oman rakkaan pikkuisensa eteen tekisi :)
Eilen oltiin 3kk neuvolassa. Aleksi on nyt 65cm ja 7670g, eli aikas hyvin pojalle maito maistuu :) Meillä on nyt 68cm vaatteet käytössä.
Juttua tulee kovasti ja hymy sulattaa joka kerta äidin sydämen :)
Vaikka pienen vauvan kanssa välillä raskasta onkin, niin on se vaan niin palkitsevaa ja ihanaa! Ja te kaikki saatte vielä kokea sen :)
Viipero & Aleksi 3kk
ei, Leenis, ei - kahdeksalta EI ole " late morning" :) Hih. Mä nukuin taas piiitkät yöunet, heräsin alle tunti sitten. Ihan hävettää myöntää, kun lukee muiden loppupääläisten univaikeuksista...
Taidan taas vaan ihan lyhykäisesti ilmoittaa, että yhdessä koossa ollaan. Jotenkin on nyt ollut about viikon verran semmoinen tosi " sisäänpäinkääntynyt" olo. Ja hirvittävän kärsimätön ja tuskainen! Fyysisesti voin kyllä nyt paremmin kuin koko raskausaikana, mutta henkinen puoli...argh. Mä kun jo vähän elättelin toiveita että pääsisin pian tositoimiin, kun se lääkäri yli kolme vkoa sitten kertoili noista alapään lupaavista muutoksista...ja PAH. Ja vielä kun ei oo ees la mennyt, niin on morkkis jo näistä lapsellisista valituksistakin...valivalivali :)
Taidanpa alkaa leipoa sämpylöitä aikani kuluksi.
Aurinkoista päivää kaikille!
Makkara 39+5
...tai onko kasilta herääminen late morning viikonloppuna mutta anyways! Tulin tekee visiitin ja kurkkaamaan jos täällä joku olisi käynyt kukkumassa mutta tyhjää löi pino! :) Kuten totesin, ehkäpä enskat on nukkuneet hyvin (?), se olisi tosi upeeta!
MYKIS - miten söötti poitsu teillä onkaan! :) HAN kävi myös kommentoimassa vauvantuoksuista arkea... vaikka tietääkin että siihen sisältyy paljon yökukkumista ja epäsäännöllistä rytmiä, te saatte ihan oikeasti homman kuulostamaan niin ihanalta että mä en malta odottaa että saan sen tuhisevan nyytin syliini! :)
AURORA - Eiköhän se flunssa nyt lähde niillä antibiooteilla. Toivotaan että kuuri tapaa oravaa pienemmät pöpöt ja saat vielä kerättyä voimia ennen suurta koitosta. Enää muutama hassu päivä!!
VIIVI - tarkoittaisko se cx cervix eli onko kohdunkaula??? Tää on villi veikkaus! ;)
PI-KI ja KESIS - vielä niistä Idolseista! Joo ihan samaa mieltä että se Ari on kyllä niin persoonallinen ja tosi ihkari! Olisin äänestänyt mut on duunipuhelin, joten en saa lähtettyä viestiä maksullisiin palveluihin. Mä oon kyllä nyt jo ihan Ari fani ja toivon että kaveri pääsee pitkälle! :)
JUSHKA, MAMMIS ja KESIS, oliko muita viikonlopputyöntekijöitä - teille jaksuja duuneihin!
MERIHEPPA - varmaan se masun kipeys johtunee kasvusta, nythän se vauva on alkanut vähän nopeemmin kasvaa kun peruselintoiminnot on kehittyneet. Ainakin itse muistelen että vihlomista oli (on edelleen silloin tällöin) noilla viikoilla.
IIDA-LINNEA on nyt virallisesti mammiksella! :) Ihanaa että pääset keskittymään odotukseen täysillä ilman työstressiä!
Nyt siivoushommiin! Paitsi että mies lupas imuroida!!! Halleluuja! :) Mä voinkin sitten pikapestä lattiat ja pyyhkiä pölyjä, ne ei tunnu niin pahoilta kun tuo imurointi...
Talvista lauantaita enskattaret ja vaavelit!
Leenis & jr 31+4