Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo-Purran hallitus: Työn verotus kevenee: Pieni- ja keskituloisille jää enemmän käteen

Vierailija
04.09.2024 |

Hallitus vahvistaa kaikkien kansalaisten mahdollisuuksia rakentaa tulevaisuuttaan työtä tekemällä ja yrittämällä. Työnteosta on jatkossa tulossa yhä kannattavampaa.

Hallituksen tuoreessa vuoden 2025 talousarvioesityksessä työn verotusta kevennetään painottuen pieni- ja keskituloisiin.

Talousarvioesityksen mukaisesti työtulovähennystä korotetaan. Lisäksi lapsiperheiden työn verotusta kevennetään tekemällä työtulovähennykseen lapsilukuun perustuva korotus.

Samaan aikaan inflaation hidastuminen ja korkojen kääntyminen laskuun yhdistettynä kotitalouksien kohtuullisen hyvään tulokehitykseen lisäävät kotitalouksien käytettävissä olevia tuloja, eli jatkossa ansioista jää enemmän rahaa käteen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisveroaste nousee vaikka nimenomaan luvattiin että kokonaisveroaste ei nouse.

Vierailija
22/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä sitten säästetään?

Esim sotesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus & PS, Suomi nousuun 🙏

Vierailija
24/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisveroaste nousee vaikka nimenomaan luvattiin että kokonaisveroaste ei nouse.

Laskivat veroja ja toisesta paikasta nostettiin. Hyöty 0%, tyhmät sitten iloitsee. Esim kiinteistöverokin kiristyi

Vierailija
25/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi olevan Suomen uutisten otsikossa. Itse jutussa ei kerrottu mitään lukuja tai faktoja. 

Vierailija
26/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..no, saahan sitä taas lainaa...

Vierailija
27/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yrittämisestä halutaan tehdä houkutteleva, niin siihen voisi tehdä oikeita kannustimia. Toimin yksinyrittäjänä mutta olen harkinnut tilapäisesti tehdä palkkatyötä. No nyt kun firma on olemassa, menettäisin automaattisesti ja lähes varmasti mahdolliset työttömyyskorvaukset. Kun minun katsottaisiin työllistyvän yritykseeni. Minä olen tämän ratkaisun tehnyt itse, mutta aloittelevien ja sivutoimiseen yrittäjyyteen nykyiset mallit ei kannusta.

Vierailija
28/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi hyvä suunta jos olisi talous kunnossa. Nyt tarvittaisiin kaikki veroeurot niin ei pitäisi veroja alentaa yhtään. Jos ei haluta verotusta nostaa niin pitäisi verotus pitää ennallaan.

Vierailija
29/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus & PS, Suomi nousuun 🙏

Noussut on ainoastaan velka, työttömyys ja konkurssit.

Vierailija
30/30 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jää enemmän käteen? 10 euroa? Joka menee alv korotuksiin? Just

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi