Kysymys laskun maksusta, älkää naurako
Mistä tiedän, onko maksu mennyt perille?
Maksan joka kuukausi tietyn maksun, ja aiemmissa kuiteissa on näkynyt BIC-koodi, mutta ei tämän kuun kuitissa.
Tilinumero oli oikein, raha lähti tililtä ja maksusta löytyy mobiilipankista kuitti, jossa arkistointitunnus, mutta ei BIC:iä. Menikö raha perille vai ei?
Kommentit (5)
Jos olet käyttänyt oikeaa tilinumeroa ja viitetta ja rahat on lähteneet sun tililtä, niin eiköhän se ole perille mennyt.
On se varmasti mennyt perille, jos kyse suomalaisesta pankista ja tilinumerosta. Pankki tietää sen bic -koodin automaattisesti tilinumerosta.
Pankkivirkailija täällä moi!
Lasku menee perille nimenomaan tilinumeron perusteella. Maksuun on hyvä laittaa yrityksen tai henkilön nimi, jotta voidaan tarvittaessa etsiä oikea maksu ja selvittää ongelmatilanteet.
Pankki tosiaan tietää BIC-koodin, siitä ei sun tarvitse huolehtia. Jos asia kovin vaivaa, ota yhteys sinne johon maksu oli kohdistettu ja kysy, onko maksu tullut perille. Jos maksua ei näy, voit soitella omaan pankkiin ja sieltä selvitellään asiaa. :)
Voit varmaan varmistaa omasta pankistasi. Pankkiin voi varmaan lähettää kysymyksiä verkkopankissa.
Mutta toivotaan, että saat tännekin vastauksia.