Millaiselta kollegalta kysyt mieluiten neuvoja? Kuvaile
Kommentit (17)
Häneltä, joka tietää kysymästäni aiheesta enemmän kuin minä, muttei yritä pyytämättä olla neuvomassa ja opastamassa.
NO, semmoselta joka neuvoo kans, ymmärtää, että yhteen hiileen tässä puhalletaan.
Mut sellaselta en ikinä kysy, joka kokee sen kysymisen jotenkin minun osaamattomuudekseni ja nostaa siitä hirveen haloon ja huutaa melkeen että no, nyt et sitten osaa tätäkään.
Semmoiselta, joka vastaa asiallisesti ilman v*ttuilua tai besserwisseröintiä.
Asian oikeasti osaavalta ja sen hallitsevalta, kokeneelta. Ei miltään muka tiedän -besserwisseriltä tai mä luulen -tyypiltä.
Besserwisserit ei ainakaan houkuta kysymään.
Vaivaa vähän tuo sana kolleega, kollega, collegepaita. Miten olis työkaveri tai työpaikan sihteeri tms.
Sellaiselta, joka vastaa asiallisesti, eikä jollain muka hassunhauskalla (yleensä seksistisellä) vitsillä.
Ylipäätään jos ihminen ei pysty vastaamaan kysymykseen muuten kuin jollain läpällä on todella ärsyttävä.
Toinen rasittava vastaus, jos kysyy missä on x ja y, että eikös ne siellä ole missä pitää.... Siis jos toisella ei ole hajuakaan mistä etsiä, niin kiusaamiselta tuo vastaus tuntuu. Parempi olisi vastata katsoitko jo tuolta.
Jos edes nuo olis hanskassa, niin on jo ihan jees
Asialliselta ja oikeudenmukaiselta työkaverilta.
Asialliselta, ystävälliseltä ja helposti lähestyttävältä. Sellaiselta joka auttaa mielellään, tietää paljon, herättää luottamusta, uskaltaa kysyä "tyhmiäkin". Ja toisaalta myöntää jos ei tiedä itsekään.
Enkä ainakaan halua kysyä sellaiselta, joka vähättelee, pilkkaa, kettuilee, joko suoraan tai epäsuorasti. Raportoi kaikesta esimiehelle toista lytätäkseen, ja itseään korostaakseen.
Mun tiimissä on noi ääripäät.
Vierailija kirjoitti:
Asialliselta, ystävälliseltä ja helposti lähestyttävältä. Sellaiselta joka auttaa mielellään, tietää paljon, herättää luottamusta, uskaltaa kysyä "tyhmiäkin". Ja toisaalta myöntää jos ei tiedä itsekään.
Enkä ainakaan halua kysyä sellaiselta, joka vähättelee, pilkkaa, kettuilee, joko suoraan tai epäsuorasti. Raportoi kaikesta esimiehelle toista lytätäkseen, ja itseään korostaakseen.
Miksihän raportoi esimiehelle? Luulisi esimiehen pitävän outona käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimies on onneksi oikein ihana. Tietysti kaikki virheet raportoidaan, ja muut "se ei sitäkään tiennyt" -jutut. Saa muut näyttämään osaamattomilta, ja itsensä jotenkin paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimies on onneksi oikein ihana. Tietysti kaikki virheet raportoidaan, ja muut "se ei sitäkään tiennyt" -jutut. Saa muut näyttämään osaamattomilta, ja itsensä jotenkin paremmalta.
Onneksi on hyvä esimies!
Ystävälliseltä, sellaiselta, jonka kanssa muutenkin synkkaa. Valitettavasti sellaista kollegaa ei nyt ole tiimissäni. Eli kulutan mieluiten asian kaivamiseen netistä kun kysyn. Tai etsin jonkun tiimin ulkopuolelta, joka tietää.