Minkä ikäisellä reiman 134cm haalari?
Ostin alesta ihanan musta-ruskean Reimatec+-haalarin pojalle ensi talveksi, mutta rupesi ihmetyttämään haalarin suuri koko. Tällä hetkellä hän käyttää 122-senttistä Remua, joka on juuri sopiva, joten kuvittelin, että tuo 134 olisi ollut vuoden päästä hyvä. Tuntuu että Reiman mitoitus on kuitenkin todella paljon reilumpaa kuin Travallen. Ei kai auta muu kuin palauttaa kaunis haalari kauppaan, ettei sitten harmita ensi talvena :(
Kommentit (6)
eskarilainen 1/00 on käyttänyt tuota kokoa tämän talven. Istuu hyvin päälle, vaikka varmasti iso. Istuvuutta saa kun säätää vyötäröä.
käytössä sekä reimatec 116cm että SuperRemu 116cm.Remu on mitatessa pitempi ja näin on ollut muissakin vaatteissa eli Remu on kyllä mun mielestä Reimateccia isompaa.
Minäkin hurahdin sen Reimatec+ ensi vuodeksi ostamaan.Aina olen ottanut seuraavan koon ja se on ollut juuri sopiva,ei liian iso ei liian pieni.Nyt ei kuitenkaan ollut +ssa jäljellä 122cm,joten ekaa kertaa hyppäsin koon yli tuohon 128cm.Itsekin olen tuossa ahkerasti mittaillut ja miettinyt pääni puhki,tuliko kuitenkin otettua liian suuri...Mutta tuo pukuhan on tosi kestävä,joten ajattelen,että jos vähän iso ens talvena,niin menee vielä toisenkin,jolloin sopiva.Silloin pukukustannus vain 50e/talvi.(jaahas,milloinkas musta on näin taloudellinen tullut...)
Meillä eskaritalven reimatec haalarikoko on 134 cm. Ei mahdu millään enää ekanluokan talvella. Tyttö 02/00.
Ostin ensi kesäksi hänelle ja lähinnä kouluun lähtöä varten jonathanin kaksiosaisen puvun. housut 134cm ja takki 140cm. Kotona sitten sovitettiin ja apua; housut reilut, eli riittävä kasvuvara syksyyn asti. Mutta 140 cm takki aivan sopiva eli hihat alkavat kesän jälkeen jäädä lyhyeksi. Tähän asti tytöllä ollut aina samaa kokoa kaksioasiset puvut. Sisävaatteissa olen joutunut ostamaan isompia yläosia kuin alaosia. Kädet kasvavat selvästi pidempinä kuin alaraajat =)
Kevättalvea varten kävin Espoosta hakemassa Ticketin paljon puhutun kaksiosaisen asun, jossa irrotettava fleecevuori.Koko 128cm. Takki oli tytölle nyt aivan sopiva. Housuja sovittaessa tyttö alkoi nauraa; " Äiti nää housut kyllä taitaa tulla mulle käyttöön vasta tokalla luokalla!" 128 cm housut olivat hurjasti liian pitkät. Olisin ehdottomasti tarvinnut 122 cm housut ja 134 takin tuosta ticketin puvusta. No voihan niitä eriaikaankin käyttää ...
Ekaluokalla se meni alkutalvesta vielä päälle. Nyt on jo kovin kinkkana hartioista jos kyykkyyn menee, eikä alle mahdu kuin ohuet sisävaatteet.