Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien määrä vain kasvaa

Vierailija
04.09.2024 |

Kuulostaa niin ristiriitaiselta, että nämä hallituksen toimet luovat yhteiskunnassa kasvua ja työllisyyttä, kun kaikki muut uutiset indikoi sitä, että työttömyys tulee jatkamaan kasvua ja tahti vain kiihtyy.

Samoin huono-osaisuus, köyhyys ja elintasokuilu eri yhteiskuntaryhmien välillä. Nyt jo päiväkodeissa ja koulussa kärsitään koronan aiheuttamasta kurimuksesta sekä muista syistä johtuvasta häiriökäyttäytymisestä. Näillä spekseillä tilanne tulee eskaloitumaan pahasti. Käy sääliksi varhaiskasvatuksen- ja opetustoimen työntekijöitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitat laihdutuksen tänään olet jo huomemma kuosissa? 

Vierailija
2/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys lähtee vain talouskasvulla. Ja se lisää tuloeroja. Ja siitähän empaattinen ihminen ei tykkää. Jos aivokirurgin palkka olisi sama kuin Alibin puhelinmyyjällä, niin kirurgeja olisi hankalampi saada duuniin kuin sopeutumiseläkkeellä olevia kansanedustajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat on vähän monimutkaisempia kuin av-mammojen mustavalkoinen ajatusmaailma. 

Vierailija
4/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä tekisit?

Vierailija
5/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaistahan tämä uutisointi todella on. Hallitus toitottaa, että työpaikkoja tulee ja yritykset/organisaatio toitottaa, että työttömiä tulee. ;-)

Vierailija
6/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaistahan tämä uutisointi todella on. Hallitus toitottaa, että työpaikkoja tulee ja yritykset/organisaatio toitottaa, että työttömiä tulee. ;-)

Kuka sanoo että, uutisointiin kannattaa luottaa?  Nyt sitä media kriittisyyttä hei. 

Vierailija
7/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi koronan syyksi laittaminen on ihan tekosyy. Suomessa ei ollut sellaisia kotikaranteeneja kuin muualla. Saimme ulkoilla jne. ja pienimmät pääsivät hoitoon ja kouluun.

Vierailija
8/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaisenlehdistön promoamaan propagandaa. Media kriittisyys opitaan jo peruskoulussa.

Vierailija
9/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kokopäiväisesti töitä 16 v - 51 v olematta päivääkään työtön. En todellakaan ole niitä huutelijoita "että, mene töihin". Aikoinaan kun itse työt aloittelin niin töitä oli helppo saada.

Huolissani kyllä seuraan tätä tilannetta, jokapäiväisiä uutisia irtisanomisista (tänään Telia, eilen verohallinto, HUS jne). 

Yksikään työpaikka ei ole tällä hetkellä varma. Tukijärjestelmän rajut leikkaukset tulevat näkymään kyllä.

Vierailija
10/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, haluan nähdä sen median joka antaa hallitukselle aplodeja hienoista pääksistä.:D

Vierailija
11/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos PS

Vierailija
12/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei tarvita medialukutaitoa.

Jos hallituksen tiedonanto on se, että työttömyys lähtee laskuun ja tulee uusia työpaikkoja, ja eri yritysten tiedonannot taas kertovat yt-neuvotteluista ja niiden tuloksena irtisanottavista, niin media voidaan unohtaa kokonaan. Itse seuraan eniten nimenomaan yritysten omaa viestintää. 

Toki - ne yritysten julkaisemat tiedotteet ja tiedonannot ovat juuri niitä, mitä mediakin julkaisee. Puhumattakaan siitä, jos haastatellaan yrityksen edustajaa.

Vierailija
13/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pakkosyödään nyt sodanjälkeisen, vuosikymmeniä kestäneen sosialistivallan katkeraa satoa. Näin käy, kun yrittäjyydelle ei ole kunnon edellytyksiä tai kannustimia.

Vierailija
14/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kokopäiväisesti töitä 16 v - 51 v olematta päivääkään työtön. En todellakaan ole niitä huutelijoita "että, mene töihin". Aikoinaan kun itse työt aloittelin niin töitä oli helppo saada.

Huolissani kyllä seuraan tätä tilannetta, jokapäiväisiä uutisia irtisanomisista (tänään Telia, eilen verohallinto, HUS jne). 

Yksikään työpaikka ei ole tällä hetkellä varma. Tukijärjestelmän rajut leikkaukset tulevat näkymään kyllä.

Tällä hetkellä? Elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta.

Vierailija
15/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos PS

Syyllinen olet oikeasti sinä itse, mutta sen sanominen olisi polittinenpoltoitsemurha.

Vierailija
16/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaisenlehdistön promoamaan propagandaa. Media kriittisyys opitaan jo peruskoulussa.

Mutta yhdyssanoja näköjään ei.

Vierailija
17/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusduuniin ei pääse enää mitenkään. Itsellä 20 vuoden kokemus raksatöistä niin en kelpaa enää 50 vuotiaana töihin.

Vierailija
18/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi esim säästää, suhteuttaa menot tuloihin, jne kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!

Vierailija
19/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi esim säästää, suhteuttaa menot tuloihin, jne kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!

Hyvinvointivaltio. hmmsen tarkoitus on ollut pohjoismaissa katkaista ihmisiltä siteet perheeseen. Ennen perhe oli se paikka josta haettiin taloudellista ja muuta apua ongelmiin, mutta nykyään ihmiset on opetettu hakemaan se apu valtiolta. Pohjoismainen sosiaalidemokratia/kapitalismi on tehnyt ihmisestä kylmän. Ihmiset ovat laitostuneet, valtio kapaloi, opettaa, hommaa duunipaikan, maksaa eläkkeen ja hautaa. Entä mistä ihminen hakee apua, kun valtiokaan ei enää pysty auttamaan?

Vierailija
20/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointivaltio. hmms

Ongelma on siinä, että hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Maassa on satojatuhansia kelvollista veronmaksajaa työttömänä ja samalla haalitaan luku ja kirjoitustaidottomiamaahanmuuttajia maksamaan hyvinvointiyhteiskunnan veroja. Halloo!!