Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien määrä vain kasvaa

Vierailija
04.09.2024 |

Kuulostaa niin ristiriitaiselta, että nämä hallituksen toimet luovat yhteiskunnassa kasvua ja työllisyyttä, kun kaikki muut uutiset indikoi sitä, että työttömyys tulee jatkamaan kasvua ja tahti vain kiihtyy.

Samoin huono-osaisuus, köyhyys ja elintasokuilu eri yhteiskuntaryhmien välillä. Nyt jo päiväkodeissa ja koulussa kärsitään koronan aiheuttamasta kurimuksesta sekä muista syistä johtuvasta häiriökäyttäytymisestä. Näillä spekseillä tilanne tulee eskaloitumaan pahasti. Käy sääliksi varhaiskasvatuksen- ja opetustoimen työntekijöitä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kokopäiväisesti töitä 16 v - 51 v olematta päivääkään työtön. En todellakaan ole niitä huutelijoita "että, mene töihin". Aikoinaan kun itse työt aloittelin niin töitä oli helppo saada.

Huolissani kyllä seuraan tätä tilannetta, jokapäiväisiä uutisia irtisanomisista (tänään Telia, eilen verohallinto, HUS jne). 

Yksikään työpaikka ei ole tällä hetkellä varma. Tukijärjestelmän rajut leikkaukset tulevat näkymään kyllä.

Tällä hetkellä? Elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta.

Niin, miksi esim säästää, suhteuttaa menot tuloihin, jne kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!

Hyvinvointivaltio. hmms

Niinpä. esm Li Andersonin äänisaalis kertoo minulle siitä että suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä että tälläinen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

Vierailija
22/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ja välittävä Suomi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kokopäiväisesti töitä 16 v - 51 v olematta päivääkään työtön. En todellakaan ole niitä huutelijoita "että, mene töihin". Aikoinaan kun itse työt aloittelin niin töitä oli helppo saada.

Huolissani kyllä seuraan tätä tilannetta, jokapäiväisiä uutisia irtisanomisista (tänään Telia, eilen verohallinto, HUS jne). 

Yksikään työpaikka ei ole tällä hetkellä varma. Tukijärjestelmän rajut leikkaukset tulevat näkymään kyllä.

Tällä hetkellä? Elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta.

Niin, miksi esim säästää, suhteuttaa menot tuloihin, jne kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vasta

Niinpä. esm Li Andersonin äänisaalis kertoo minulle siitä että suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä että tälläinen tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. 

Politikkojen kannattaa mielistellä niitä joita on eniten, mielenterveysongelmaisia naisia. 

Vierailija
24/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuisi, jos kaikki ilmaiseksi tai 9 euroa päivä tehtävä työ ja harjoittelu kiellettäisiin ja samalla kiellettäisiin suomen ulkopuolelta hommattava halpatyövoima. 

Joko alkaisi suomalaiset kelvata töihin normaalilla palkalla, kun halpoja ei enää saisi.