Paljonko perukirjan teettäminen maksaa pankissa?
Mikä pankki, mikä vuosi, mikä hinta (suunnilleen)?
Kommentit (108)
Pankit ovat lopettamassa tallelokerot, uusiin konttoreihin niitä ei tehdä lainkaan. Nykyisin testamentti pitää tallettaa digitaalisesti.
Siis jos vaikka talo palaa tai pommitetaan, niin löytyy se testamentti sukulaisille.
Siis kyllähän perunkirja tehdään ihan itse? En ole koskaan kuullut kenenkään mitään lakimiehiä palkkaavan, jotkut kai pankin kautta ovat laiskuuttaan teettäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää itse. Ei maksa mitään. Kesti yhteensä ehkä kolme tuntia ja olen varmistelija luonteeltani eli nopeamminkin onnistuisi. Asunto-osake, auto, rahaa tileillä ja osakkeita. Ainakin tolla omaisuudella ei ollut temppu eikä mikään. En ole alan koulutusta saanut.
Ei tähän vaadita koulutusta mitää, hyväksyykö pankki ja verottaja sitten sen perukirjan se on toinen asia.
Perukirjan hyväksyminen tai hylkääminen kuuluu ainoastaan verottajalle. Pankilla ei ole toimivaltaa tuossa kohdassa.
jaha, siis kuka tahansa voi toimittaa perukirjan pankille ja sen kautta saa tilin käyttöoikeudet? niin varmaan. Kuuleppa rukkaset sieltä tulee jos kovin höpöä siinä kirjoissa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllähän perunkirja tehdään ihan itse? En ole koskaan kuullut kenenkään mitään lakimiehiä palkkaavan, jotkut kai pankin kautta ovat laiskuuttaan teettäneet.
On myös kuolinpesiä, jotka ovat vaativia. Niitä ei kyllä juristitkaan tonnilla tee.
V. 2023 Osuuspankki veloitti 1400 e perukirjan tekemisestä. Pankin varatuomari tekijänä.
Perunkirjan voi tehdä myös itse. Jakokirja on myös muistettava tehdä. Muuten kuolinpesä jää jakamattomaksi siitä voi aiheutua myöhemmin yllättäviä kuluja.
Joskus LKV kiinteistövälittäjätkin tekevät perunkirjoja ja jakokirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää itse. Ei maksa mitään. Kesti yhteensä ehkä kolme tuntia ja olen varmistelija luonteeltani eli nopeamminkin onnistuisi. Asunto-osake, auto, rahaa tileillä ja osakkeita. Ainakin tolla omaisuudella ei ollut temppu eikä mikään. En ole alan koulutusta saanut.
Ei tähän vaadita koulutusta mitää, hyväksyykö pankki ja verottaja sitten sen perukirjan se on toinen asia.
Perukirjan hyväksyminen tai hylkääminen kuuluu ainoastaan verottajalle. Pankilla ei ole toimivaltaa tuossa kohdassa.
jaha, siis kuka tahansa voi toimittaa perukirjan pankille ja sen kautta saa tilin käyttöoikeudet? niin varmaan. Kuuleppa rukkaset sieltä tulee jos kovin höpöä siinä kirjoissa lukee.
Verottaja hyväksyy perunkirjan ensin ja lyö siihen leimat ja päivämäärät.
Se on sen jälkeen virallinen asiakirja, jonka joku perillisistä sitten toimittaa pankille.
Pankki ei tuossa vaiheessa varsinaisesti tarkista enää perunkirjaa, koska verottaja on sen jo tehnyt.
Perillisten henkilöllisyys luonnollisesti tarkistetaan.
Nordea 2024 / perunkirjoitus 1000 eur ja jakokirja x 2 / 500 eur lisää
Jakokirja kannattaa tehdä mahd pian
Vierailija kirjoitti:
Perunkirjan voi tehdä myös itse. Jakokirja on myös muistettava tehdä. Muuten kuolinpesä jää jakamattomaksi siitä voi aiheutua myöhemmin yllättäviä kuluja.
Joskus LKV kiinteistövälittäjätkin tekevät perunkirjoja ja jakokirjoja.
Myös jotkut metsänhoitoyhdistykset tekevät perunkirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilitoimistot jotka ilmoittivat tekevänsä perukirjoja olivat kaikkein kalleImpia, hp 1000 -1200. kun kyselin hintoja.
Selkeään perikuntaan, vain yhdenlaiset lapset ja omistusasunto riitti ihan vain sivutouminen perukirjan tekijä, pesänilmoittaja vei kaiken valmiin aineiston.
Pesän ilmoittajahan on vastuussa jos ei ilmoittele oikein.
Miksi kyselette asiaa pankeista ja tilitoimistoista, kun on selvästi lakimiehen hommia?
Katselin siis mainoksia niistä jotka ilmoittavat tekevänsä perukirjoja. Tilitoimistot mainosti myös tekevänsä.
Luin vahingossa Paljonko peruukkien teettäminen maksaa pankissa. Piti katsoa tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös kuolinpesiä, jotka ovat vaativia. Niitä ei kyllä juristitkaan tonnilla tee.
On toki, mutta eiköhän valtaosan av-lukijoista perunkirja sisällä asunnon tai pari sekä rahaa ja osakkeita/rahastoja. Älytöntä maksaa tunnin kirjoitustyöstä kenellekkään.
Moni ei edes tiedä että olisi oikeutettu perintöön joka on selvittämätön kuolinpesä niitä on jopa 1800 luvun puolelta. Samoin jakamaton kuolinpesä oikeuttaa perintöön ja perinnönjako voi vaatia vaikka 1800 luvun puolelta olevalta kuolinpesältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mutta eiköhän valtaosan av-lukijoista perunkirja sisällä asunnon tai pari sekä rahaa ja osakkeita/rahastoja. Älytöntä maksaa tunnin kirjoitustyöstä kenellekkään.
Tätä itsekin ihmettelen, että miten vaikeaa se on kirjoittaa parin sivun asiakirja. Testamentin tekeminen on vielä helpompaa eikä siinä tarvitse lakimiestä mihinkään.
Kysy useammasta paikasta.
Oikeusaputoimistossa maksoi 500€, pesän varallisuus noin 70.000€. Vuosi 2023
Toisessa tapauksessa perukirja oli oikeusaputoimistossa ilmainen kun varaton pesä ja hakija. Vuosi 2021
Kolmannessa tapauksessa hautaustoimistossa maksoi 390€, pesän varallisuus 100.000€. Vuosi 2021.
Joskus on hyvä käyttää ulkopuolista.
Eikä se kauheesti maksa jos maksajia vaikka kuusi.
V 2022 Osuuspankissa tehtiin, maskoi vähän yli 1000 €. Saatiin alennusta, kun meni ekalla kerralla pieleen, kun eivät osanneet lukea vainajan testamenttia oikein.
Osuuspankissa notariaattipalveluihin voi käyttää bonuksia.
500+ - 2000e.
Meillä oli kohtuu monimutkainen keissi nii maksoi 1800e