Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko perukirjan teettäminen maksaa pankissa?

Vierailija
04.09.2024 |

Mikä pankki, mikä vuosi, mikä hinta (suunnilleen)?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa mieleen, tsekkasin nyt omista arkistoista, mä olen tilannut vuonna 2008 virkatodistuksen maistraatista ja se on maksanut 3,70 - nyt keväällä tilattu DVVlta, hinta 70,00.... 

Vierailija
102/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuossa mieleen, tsekkasin nyt omista arkistoista, mä olen tilannut vuonna 2008 virkatodistuksen maistraatista ja se on maksanut 3,70 - nyt keväällä tilattu DVVlta, hinta 70,00.... 

Kysymys on tuskin samanlaisesta virkatodistuksesta. Tuo ensimmäinen on yksinkertainen virkatodistus, josta näkyy sinun syntymäaikasi ja se, että olet elossa. Jälkimmäinen on taas hinnasta päätellen sukuselvitys, josta näkyy tiedot henkilön lapsista ja avioliitoista. Niitä ei saa aina rekistereistä nappia painamalla, vaan vanhempien henkilöiden tapauksissa voidaan joskus joutua selvittämään asioita käsin kirjoitetuista skannatuista dokumenteista. Työmäärä on ihan eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on tuskin samanlaisesta virkatodistuksesta. Tuo ensimmäinen on yksinkertainen virkatodistus, josta näkyy sinun syntymäaikasi ja se, että olet elossa. Jälkimmäinen on taas hinnasta päätellen sukuselvitys, josta näkyy tiedot henkilön lapsista ja avioliitoista. Niitä ei saa aina rekistereistä nappia painamalla, vaan vanhempien henkilöiden tapauksissa voidaan joskus joutua selvittämään asioita käsin kirjoitetuista skannatuista dokumenteista. Työmäärä on ihan eri.

Ihan sama todistus on, "ote väestötietojärjestelmästä, sukuselvitys perunkirjoitusta varten" lukee molemmissa. Ja tosiaan tuo vuoden 2008 selvitys koski 1911 syntynyttä henkilöä jonka tiedot ei käsittääkseni tulleet "nappia painamalla". 

Vierailija
104/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on täysin mahdotonta vastata tietämättä omaisuuden laajuutta ja kuinka pieniksi jakautuu, onko sisäkkäisiä kuolinpesiä yms. Hinta voi olla mitä tahansa muutamasta satasesta kymmeniin tuhansiin. 

T: pankissa työskentelevä

Vierailija
105/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä reilut parikymmentä vuotta sitten sain tehtäväksi kerätä kirkon rekistereistä vainajan kaikki virkatodistukset tms. Tiesin siis syntämäajan, nimen ja syntäymäpaikan. Soitin sitten sinne syntymäpaikan kirkkoherranvirastoon, ja sieltä sain sitten tiedon minne hän oli muuttanut jne.

Sattui vielä olemaan varsin liikkuva ihminen. Kaikkiaan keräsin jotain lähes 20 todistusta. Onneksi lopulta älysin ruveta kysymään, että voisivatko he antaa sen seuraavan vainajan asuinpaikan kirkkoherranviraston puhelinnumeron. Hänen pitkään matkaansa sattui tietysti sotakin.

Onneksi ei ollut käynyt ulkomailla asumassa.

Tuollakin menetelmällä tietysti myös olisi selvinnyt onko esimerkiksi suvulle tuntemattomia lapsia jossain.

Vierailija
106/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä reilut parikymmentä vuotta sitten sain tehtäväksi kerätä kirkon rekistereistä vainajan kaikki virkatodistukset tms. Tiesin siis syntämäajan, nimen ja syntäymäpaikan. Soitin sitten sinne syntymäpaikan kirkkoherranvirastoon, ja sieltä sain sitten tiedon minne hän oli muuttanut jne.

Sattui vielä olemaan varsin liikkuva ihminen. Kaikkiaan keräsin jotain lähes 20 todistusta. Onneksi lopulta älysin ruveta kysymään, että voisivatko he antaa sen seuraavan vainajan asuinpaikan kirkkoherranviraston puhelinnumeron. Hänen pitkään matkaansa sattui tietysti sotakin.

Onneksi ei ollut käynyt ulkomailla asumassa.

Tuollakin menetelmällä tietysti myös olisi selvinnyt onko esimerkiksi suvulle tuntemattomia lapsia jossain.

Nykyään yksinkertaisempaa,  seurakunnat keräävät itse tiedot kaikista seurakunnista, tosin aikaa menee, kaikkia tietoja ei vielä saa nappia painamalla 

Vierailija
107/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on täysin mahdotonta vastata tietämättä omaisuuden laajuutta ja kuinka pieniksi jakautuu, onko sisäkkäisiä kuolinpesiä yms. Hinta voi olla mitä tahansa muutamasta satasesta kymmeniin tuhansiin. 

T: pankissa työskentelevä

En ole koskaan kuullut kymmenientuhansia maksaneesta perunkirjoituksesta, perinnönjakoon voi kyllä rahaa upota niinkin paljon.

T. perunkirjoituksia yli 40 v tehnyt

P.S. Eli perukirja on asiakirjan nimi, toimitus on perunkirjoitus, missä se laaditaan, siinä mukana n- kirjain, tämä kommenttina joihinkin auempiin kommentteihin 

Vierailija
108/108 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 €. Entinen pankinjohtaja, lakimies teki. Hankki myös virkatodistukset. Omaisuudet kolmessa pankissa ja asunto-osakkeita 5 kpl. Tiedot omaisuudesta hankittiin itse ja henkilön kuoltua sijoitusvarallisuudesta ja tileistä yms. tuli tiedot tilien ylläpitäjiltä vainajan viimeiseen osoitteeseen. Eli suhteellisen suuritöinen perukirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan