Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet perheestä, joka ottaa Ruotsin risteilylle omat eväät ekaksi illaksi?

Vierailija
09.02.2007 |

Helsinki-Tukholma risteily kyseessä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan tasosta olen samaa mieltä kuin joku aiemmin kirjoittanut - ei tee mieli nakkeja ja rasvaisia perunoita halvan viinin kera kouluruokalamaisessa ilmapiirissä, kun se vielä maksaa oikean ravintolaruoan hinnan. Me olemme viime aikoina laivalla yleensä syöneet á la cartessa TAI ottaneet omat eväät sen mukaan, millainen rahatilanne sattuu olemaan.

Todellakin - on olemassa perheitä, joille tuo n. 200 euroa parin päivän laivaruoista (kahden yön risteilyllä helposti muodostuu kahdesta buffet-illallisesta ja aamupaloista) on todellakin liikaa. Mekin lapsettomana pariskuntana olemme opiskelijoita ja mietimme muutamaan kertaan, mihin rahat laitamme.

Kävimme tällä viikolla Tukholmassa. Laivalla söimme vain eväitä (patonkia sekä paljon hedelmiä ja kasviksia, joita ei laivalta edes helposti saa). Tukholmassa kävimme paremmin syömässä. Ei kyllä yhtään harmittanut, päin vastoin. En siis ajattele yhtään mitään kummallista perheestä, jolla on laivalla mukana eväät. PAITSI jos tiedän, että kyse on pihiydestä, jolla ei ole mitään perusteita, ja osa perheestä HALUAISI syödä paremmin. Silloin on mielestäni turhaa kantaa eväitä, saa elämässä olla myös helppoa luksusta. :)

Vierailija
2/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät voi odottaa ruokaa montaa tuntia, eikä lapset syö kaikkea ravintolasta, seisovapöytä on viikkarilla nykyään aivan ala-arvoinen. ja sitä paitsi monesti syömme iltapalan myöhään, silloin ei ravintolat/kahvilat ole auki. samoin aamupala on kätevä syödä siinä makoillessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun nyt luin ketjun, niin ymmärrän miksi joillain on eväät mukana.

Meille risteilyn tarkoitus on määränpään lisäksi päästä syömään hyvin ja rentoutumaan vailla mitään tekemistä (paitsi jos on lapset mukana, niin sitten täytyy tietysti notkua pallomeren liepeillä).

Siljan Happy Lobsterissa saa sellaisia kala- ja äyriäisaterioita, joita on maista vaikea löytää, ja Maximin kuohuviiniaamiainen on aika ihana.

Jos olisi taloudellisesti tiukka tilanne, emme lähtisi risteilylle. Siellä ei silloin olisi meille mitään. Junamatkoille sen sijaan otan aina eväät mukaan, se jotenkin kuuluu asiaan. Sitä paitsi ravintolavaunujen tarjonta on aika ankeaa ja järkyttävän kallista.

Vierailija
4/56 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helsinki-Tukholma risteily kyseessä.

Vierailija
5/56 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa perheeni kanssa reissatessa meillä oli usein omat eväät, automatkoilla varsinkin. Niitä sitten pysähdyttiin lehvähdyspaikalle syömään. Täytyy myöntää, että kaiholla olen nyt aikuisena tätä muistellut, ja jonkun kerran ollaan kaveriporukalla tehty eväät kylmälaukkuun, ja pysähdytty esim. järven rannalle syömään niitä. Suosittelen lapsiperheellekin! Edullista, ja taatusti erilaisempi kokemus, kun aabeeceet, joilla varmasti jokainen nykylapsi on sapuskaa vetänyt.

Ruotsinristeilyllä en omia eväitä muista, mutta vanhempani raahasivat mm. hotellilomalle oman kahvinkeittimen, ja keittivät hotellihuoneessa kahvia. =)

(nykyisin eivät kyllä taida enää tätä tehdä...) Mutta se olikin silloin, ja hyvät muistot on jäänyt!

Vierailija
6/56 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lentokoneessa oli yhellä perheellä omat eväät mukana. Sitä mä kyllä vähän ihmettelin. Kun lento kesti vain 5 tuntia ja ruoka tarjottiin. Mut ainakin perheen äiti oli melko lihava, et ehkä ei se lentokoneruoka vieny nälkää. Tietysti toinen vaihtoehto oli, että olivat elämänsä ekalla lomalennolla ja eivät tienneet, että ruoka tarjoillaan.

Meillä on puoli perhettä moniallergisia, ja lentokoneeseen on pakko ottaa omat eväät. Enää ei siis varmaan lähdetä pitkille lennoille, kun ei sinne koneeseen kai enää saa ruokia viedä.

Laivallakin pääsee helpommalla, jos toisen illan kuittaa eväin. Pikkulasten kanssa sitä paitsi on inhottava odotella ruokia ravintolassa, ja ravintola aukeaakin illalla liian myöhään.

Vierailija
7/56 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväät, mutta laivalla se olisi ihan ihmeellistä. Eihän junan ravintolavaunu ole sen kalliimpi kuin laivan ruoat.

Mun mielestä pienten lasten kannalta on järkevää ottaa esim. iltapalatarpeet laivalle mukaan.

Jos kaksi aikuista lähtee, sitten en ottaisi eväitä.

Vierailija
8/56 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eväät, mutta laivalla se olisi ihan ihmeellistä. Eihän junan ravintolavaunu ole sen kalliimpi kuin laivan ruoat.

Vierailija
9/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisesta pitäisi jonkun muun jotain ajatella???

Mitä se kenellekkään kuuluu miten joku matkustaa, eväiden kanssa tai ilman.

Vierailija
10/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on todella allerginen ja edes Siljalta ei löytynyt kovin paljon sopivaa syötävää 1vlle

Vierailija
11/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin haluaisin, että olis sitten varaa syödäkin siellä. Eri juttu jos vaan matkustetaan yli. Korkeintaan voisin ajatella, että aamupalaksi ottais jonkun leivän tms mukaan.

Vierailija
12/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee kuin tykkää, kunhan ei änkeä ravintolaan eväitään syömään. Ihan ok, sanon minä.

Vierailija
13/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söimme seuraavana päivänä seisovassa pöydässä. Kyllä se on sen verran kallista lystiä 5 hengeltä, että mieluusti tein ne eväät :)

Vierailija
14/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on rahasta tiukkaa niin on. Risteilyjä saa joskus halvalla, mutta syöminen laivalla nostaa risteilyn hintaa huimasti. Osin omat eväät ja sopii jo niukempaan pudjettiin.

Vierailija
15/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syötiin iltapalaa siellä laivan kahvilassa ja ne hytissä kolmioleipiä.. Ollaankin miehen kans jälkeenpäin vitsailtu sisäpiirivitsillä kolmileivistä. Sit perheen tytär ei tullutkaan kolmioleivistä täyteen, vaan äiti tuli ostamaan kahviosta lisää! Perheen mies varsinkin on pihien pihi!

Vierailija
16/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylää ja hedelmää. Pelkkä sämpylä jokaiselle neljälle maksaa melkein 20¿ laivan kahviossa.

Vierailija
17/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhästä perheestä ja meillä otettiin a i n a eväät mukaan.

En itse viitsisi maksaa hirveitä summia jostain iltaruokailusta. Seuraavan päivän seisovasta ehkä vasta.

Vierailija
18/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla reissulla ollaan jopa ostettu Tukholmasta kaupasta eväät takaisintulomatkalle. Perunasalaattia, patonkia, leikkeleitä jne.

Et vittu repikää siitä! :)

Vierailija
19/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa kun menimme Kanarialle ostimme sen ruokailun koneessa. kokemuksesta tiedän, että ruokaa ei tarjota ennenkuin kone ilmassa ja viinat tarjoiltu, eli yli 2 tuntia lentoa voi olla takana ennen ruokaa- ja jos kotona on syönyt viimeksi, niin siitähän rupea aolemaan sitten jo 4h viime syömisestä.... eli meillä oli Kanarian koneessa voileivät mukana, ja onneksi olivat sillä nälkä tuli matkalla. Esikoinen muuten saattaa oksentaa jos syö huonosti ja sitä paikataan makealla, kokemusta on.

Että ehkä laiva-eväissä on jotain tällaista ennakointia. ja mitä se mulle edes kuuluu?

Vierailija
20/56 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden pääasiassa syömään sinne, mitä muuta siellä voi edes tehdä? :D