Fortum ei myy enää kiinteähintaisia sopimuksia.
Fortum ei omien sanojensa mukaan enää tarjoa "perinteistä, kiinteähintaista ja määräaikaista sopimusta". No, otin toisen sähköyhtiön sopimuksen, ei siinä mitään.
Siellä Fortumin valikoimissa on pörssisähkö, duo ja moni kallis sopimus. Ennustan ihan vtun kallista pörssisähköä ensi talveksi..
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Hah. Pörssisähkö on halvin. Tämä vuosi ja viime vuosi ollut puoli-ilmaista. Yhtä en vaihda, pörssisähköä.
Niin, se on halpaa kesällä kun kulutus on muutenkin pientä. Miksi kukaan ottaisi pörssisähkön, kun talvella sen kanssa ollaan pulassa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Pörssisähkö on halvin. Tämä vuosi ja viime vuosi ollut puoli-ilmaista. Yhtä en vaihda, pörssisähköä.
Niin, se on halpaa kesällä kun kulutus on muutenkin pientä. Miksi kukaan ottaisi pörssisähkön, kun talvella sen kanssa ollaan pulassa??
Olen ollut reilun vuoden pörssisähköasiakas. Yli 15000 kWh takana ja keskihinta alle 7 senttiä. Kiinteä sopimus on paljon kalliimpi. Niillä ne sähköpomojen bonukset maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Palataanko aiheeseen joulu, tammi - ja helmikuussa? Voit joka kuukauden lopussa kertoa meille, että vieläkö on kivaa? Varsinkin jos tulee jotain 20-30 asteen pakkasia..
Ihan sama minulle, mitä pörssisähkö maksaa kesällä. Kun lämmitysmuotona on sähkölämmitys, ei pörssisähkö ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten niin pulassa? minun pörssisähköni keskiarvo viime vuonna oli 5,4 senttiä kwh. Vaikka oli kahdenkin euron himtoja tammikuussa. Kuulostaako tämä, että olen ollut pulassa?
eri
Nämä pörssisähkön ylistäjät ovat talvella (ja varsinkin hinta piikkien aikaan) hyvin hiljaista väkeä.. Ja joo, vaikuttaa Fortumin toiminta nyt siltä, että on kallis talvi tulossa. Ainakaan pörssisähkön ottajat eivät voi sanoa, etteikö heitä ole varoitettu...
pörssisähkö on paras talouksissa, joissa lämmitys on joku muu kuin suora sähkölämmitys. Toisin sanoen, jos sähkö on huippukallista voi jättää uunin tai saunan käyttämättä, mutta sähkölämmitystaloissa pitäisi olla aina lämpö...
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minulle, mitä pörssisähkö maksaa kesällä. Kun lämmitysmuotona on sähkölämmitys, ei pörssisähkö ole vaihtoehto.
Minä luulin, että nimenomaan sähkölämmittäjällä on mahdollisuus päästä alle pörssin keskihinnan ja ihan automaatiota hyödyntämällä, niin ei tarvitse kytätä halvempia tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Nämä pörssisähkön ylistäjät ovat talvella (ja varsinkin hinta piikkien aikaan) hyvin hiljaista väkeä.. Ja joo, vaikuttaa Fortumin toiminta nyt siltä, että on kallis talvi tulossa. Ainakaan pörssisähkön ottajat eivät voi sanoa, etteikö heitä ole varoitettu...
Ketä kiinnostaa yksi tai kaksi kuukautta? Minua kiinnostaa, paljonko sähköön menee vuositasolla. Pörssisähkö on siinä ollut halvin jo pari vuotta.
Ei kiinnosta tarkistaa edes päivittäin hintaa, saati sitten tunneittain tai varttitunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut reilun vuoden pörssisähköasiakas. Yli 15000 kWh takana ja keskihinta alle 7 senttiä. Kiinteä sopimus on paljon kalliimpi. Niillä ne sähköpomojen bonukset maksetaan.
Mulla on kiinteä sopimus 7 sentillä ja ei tartte stressailla talvella lämmittämistä.
Vierailija kirjoitti:
pörssisähkö on paras talouksissa, joissa lämmitys on joku muu kuin suora sähkölämmitys. Toisin sanoen, jos sähkö on huippukallista voi jättää uunin tai saunan käyttämättä, mutta sähkölämmitystaloissa pitäisi olla aina lämpö...
Miten niin? Minulla on suorasähkölämmitteinen rivari ja pörssisähkö ollut se halvin pitkään. Nimenomaan suorasähkölämmitteiset säästää paljon pörssisähköllä verrattuna kalliisiin määräaikaisiin kiinteisiin sopimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa yksi tai kaksi kuukautta? Minua kiinnostaa, paljonko sähköön menee vuositasolla. Pörssisähkö on siinä ollut halvin jo pari vuotta.
Ei ole. Kyllä ne voitti kisan, joilla oli alle 5 sentin määräaikanen soppari, kun sota alkoi. Pörssisähkön kanssa on se ongelma, että sen paremmuuden voi arvioida vasta jälkikäteen.
Onneksi on kiinteähintainen sopimus, ei viitsi alkaa seuraamaan, tuuleeko tarpeeksi, onko kovia pakkasia tulossa, onko joku ydinvoimalaitos menossa remonttiin tai muuten vaan tiltannut jne..
Johan juuri mainittiin että nää halvat pörssisähköt otetaan kyllä pian kalliina takaisin. Ilmeisesti tämä operaatio alkoi juuri sillä sähkö maksaa merkillisen paljon vaikka on käytännössä vielä kesäkin päällä eikä kämppiä lämmitellä erikoisemmin.
Pörssisähkö tulee edullisemmaksi, jos talo lämpenee yöllä. Kiinteähintaisissa usein yösähkö on yhtä kallis kuin päivällä. Kerrostaloissa kiinteähintainen voi olla kätevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä ne voitti kisan, joilla oli alle 5 sentin määräaikanen soppari, kun sota alkoi. Pörssisähkön kanssa on se ongelma, että sen paremmuuden voi arvioida vasta jälkikäteen.
Taas näitä mystisiä alle 5 sentin määräaikaisia joita ei ole missään.
Vierailija kirjoitti:
Huh, ei meillä ainakaan ole ollut. Sellaiset sähkölaskut viime talvena sähkölämmitteisessä omakotitalossa että ei enää pörssisähköä meille.
"Fortum ei myy enää kiinteähintaisia sopimuksia." Miksi eivät enää myy liian kannattavia heille vai?