Ensi vuonna otetaan velkaa 12,2 miljardia euroa
Kommentit (45)
😂😂😂 Tää hallitus. Ei hyvää päivää. Ja edellistä hallitusta haukutaan sen kun keritään velanotosta.
Totuus on ettei ikinä ole yhtä huonoa hallitusta ollut kuin nyt on.
Tiesin tämän jo Sannan aikaan. Lainat tulevat maksuun ja matalat korot ei ole ikuiset. Enpä vain arvannut itseäni kurittavan näin paljon. Olen sairas pitkäaikaistyötön, jonka lääkeomavastuu menee umpeen heti tammikuussa. Oli hienoa menettää lapsista lapsikorotukset ja saada kohta lääkärilaskut melkein tuplaantumaan sekä yrittää saada tammikuun lääkkeet ostettua, kun ne maksaa enemmän kuin sen kuun työmarkkinatuki. Tuloni laski puoleen siitä mitä oli aiemmin. Mene töihin ei ihan toimi, koska en niitä saa, koska on rajoitteita ja työvoimatoimisto ei tiedä minne laittaisi. Ja jos laittaa niin en saa enempää kuin nytkään.
Tämä hallitus näkee työnsä lopputuloksena upean Suomen. Mutta se on vain utopia, johon he itse uskovat.
Oikeasti he tulevat näkemään korttelien pituiset leipäjonot yms, epämieluisaa, jota he eivät halua nähdä.
Petteri Orvon ja Riikka Purran lapsi on nimeltään Alexander Stubb.
Itse olen tällä hetkellä velaton. Miksi monisataa päinen asiantuntijoiden raati on velkaannuttanut suomen? Enkai minä viaton ihminen joudu kärsimään poliitikkojen toilailujen takia? Rahaa varmaan menee korruptiioon 30%. Eikai kukaan pöljä luule että Marin selittää koko velkarallin? Aika uskovainen saa olla jos luulee.
sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle sulle mulle
Vierailija kirjoitti:
Sanna oli ihan amatööri tässä velan ottamisessa. Riikka höylää Visa-korttia niin, että meinaa ranne revetä.
Ai leikataankin Riikan rannetta :p
Vierailija kirjoitti:
Tätä on se kokoomuslainen talousosaaminen.
Ja tästä on enää ihan turha syyttää edellistä hallitusta. Jos tämä idioottihallitus ei olisi saanut taloutta kyykkäämään mm. tuhoamalla kotimaisen kulutuksen, vuosittainen velanlisäys olisi paljon pienempi.
https://www.suomenuutiset.fi/marinin-hallitus-jatti-seuraajalleen-perin…
ei mulla muuta sun oksennukseesi..
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Tää hallitus. Ei hyvää päivää. Ja edellistä hallitusta haukutaan sen kun keritään velanotosta.
Joo vihervassarihallitus olisikin mahtava, ajaisi samalla menolla suomen konkurssiin
Todella rumaa jälkeä tästä tulee, tulee migreeni monelle seuraavalle ministerille tätä maan alasajoa luovia paremmille vesille kun Kok-oikeiston Velkalaiva makaa karikolla ruostumassa kuin Kuolanniemimaan vanhat sukellusveneet konsanaan. Kansan vähävaraisille kostaminen on jotain mihin tulee Eu:n koneiston puuttua. Köyhyysrajan alle menee yksinhuoltajien tulot että heilahtaa eikä tämä voi olla Eu-Suomessa ok juttu paitsi kiiltävä silmäisten oikeistolaisten agendassa.
Autistiset jankkulauseet on nyt levytetty loppuun, talous sukeltaa entistä jyrkemmin, kansan enemistön OSTOVOIMA kurjistuu jyrkässä kulmakertoimessa alaviistoon ja ratkaisuksi esitetään käsiä heilutellen kevätkukka-ilme naamalla vakuutellen että "hei tämä on oikein (meidän näkökannasta nimenomaan) jotta kun kansan enemistöltä huononee arki niin sille pikkuriikkiselle klikille voidaan SAMAT TABUNA pysyvät luontaisedut säilyttää progressiivisen tuloverotuksen hyvityksenä.
Substanssi osaaminen koko kansan etuja puolustamaan on kadonnut, liekkö sitä edes koskaan ollutkaan.
Eli siis nyt kansan enemistö maksaa siitä enemmän että juppiklikit saa verosuunnittelunsa hedelmät nauttia kuten aina eri suunnista valtion kassaa napsien. Kun edelleenkään tt-tukea ja sos.apua nostavat EIVÄT sijoita ko. etuuksia tai osta merkkikelloja tai käy Panamalla. Ne rahat menee suoraan lähikauppaan, laskuihin ja kotimaan kulutukseen.
No tässä on pahinta koksu-unelma että vaikka niin ruoskitaan köyhiä, talous silti sakkaa, nostetaan toisaalla verosuunniteltua kovaa palkkatuloa ja ulkoistetaan nämä tulot pörssiin pois kotimaasta. Kuulee sitäkin ettei ammattimiehen palkkaa pitäisi maksaa, kun välipomotkaan ei saa kolmea-neljää kymppiä per työtunti siitä että nostavat applen laitteita ylös-alas vaan joku kymppitunnilta riittää niin putki- kuin sähkömiehelle jolla on omat työkalut ja oma liikkuva varasto eli työauto siinä työkohteen pihassa. ReipasMies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vihervassarihallitus olisikin mahtava, ajaisi samalla menolla suomen konkurssiin
Onko Kokoomuspersujen konkurssi se parempi konkurssi? Vauhti on ainakin kovempi kuin vihervassareilla.
No mutta tätähän te halusitte ja näin te äänestitte.
Joo. Kurvinenkin on nyt hyvin, hyvin vihainen - mutta samaa mieltä minäkin eli enemmän olisi pitänyt leikata. Sosiaalivaltiota on alettava vähän kerrallaan purkaa, koska siihen ei ole enää varaa. Kansalaisten on alettava kantaa itse itsestään vastuuta eikä pidä heittäytyä yhteiskunnan huollettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kurvinenkin on nyt hyvin, hyvin vihainen - mutta samaa mieltä minäkin eli enemmän olisi pitänyt leikata. Sosiaalivaltiota on alettava vähän kerrallaan purkaa, koska siihen ei ole enää varaa. Kansalaisten on alettava kantaa itse itsestään vastuuta eikä pidä heittäytyä yhteiskunnan huollettavaksi.
Minä oon aina pitänyt sinua fiksuna, mutta näköjään sinäkin uskot kaikkeen propagandaan, mitä EK keksii suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on se kokoomuslainen talousosaaminen.
Ja tästä on enää ihan turha syyttää edellistä hallitusta. Jos tämä idioottihallitus ei olisi saanut taloutta kyykkäämään mm. tuhoamalla kotimaisen kulutuksen, vuosittainen velanlisäys olisi paljon pienempi.
Yli 10 miljardia tuosta menee opposition kannattamiin kohteisiin. Jos haluat että terveydenhuollosta leikataan enemmän, ole yhteydessä demarikansanedustajaasi.
Outoa vasemmiston kohkaaminen velanotosta kun Lindtman itse sanoi että hallituksen suurin virhe on ettei se ota tarpeeksi velkaa.
Skitsoa porukkaa tuo vasemmisto-oppositio. Mistään ei saisi säästää, mutta velkaakaan ei saisi ottaa. Ainiin, lääkehän olikin se, että verotetaan hengiltä se koko ajan vähenevä joukko, joka vielä vaivautuu paiskimaan verokortille töitä 👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon aina pitänyt sinua fiksuna, mutta näköjään sinäkin uskot kaikkeen propagandaan, mitä EK keksii suoltaa.
Sorry, unohdin ne valtion salaiset kultavarannot - ne, joiden olemassaolon tietää vain sosialistit. No ei se mitään, käytetään niitä vaikka ensimmäiset kymmenen vuotta, jos se sitten helpottaisi.
vihervassarit saa valvoa pitkään, kun ei ole aikaista herätystä töihin. töissä ei tarvitse käydä ja sossusta saa rahaa. saa vaikka koko yön pössytellä kannabista ja palstailla