Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa koira itkee ulkona hihnassa. Ollut monta tuntia. Kukaan ei hae sitä sisälle

Vierailija
03.09.2024 |

Uiuiui... sanoo koira. Ilmoitanko eläisuojeluun vai haenko koiran itselle itkemästä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä sille koiralle herkkuja niin ei itke enään

Vierailija
22/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kadulla yksi lääkäripariskunta pitää koiraansa yksin ulkona ulisemassa. Jättävät usein sen pihaan, kun itse lähtevät jonnekin. Olen miettinyt pitäisikö ilmoittaa jonnekin. Viitsiikö eläinsuojelu tehdä mitään kun kyse ei ole mistään sossuperheestä.

Tottakai pitää ilmoittaa. Tuon on eläinrääkkäystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko laillista pitää koiraa pihalla esim koirahäkissä? https://yleiskone.com/paras-koiran-hakki/ tuossa jotain esimerkki malleja. En jaksaisi kuunnella koiran ruikutusta kun syömme päivällistä.

Omakotitalon pihalla saa pitää koiraa häkissä

Vierailija
24/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siellä kertaluontoisesti, niin parempihan se on, että on ulos jätetty kuin sisälle yksin, jos omistajilla on jokin monen tunnin meno. Yksittäinen kerta ei tee koiranomistajasta huonoa, vaan hän on valinnut sen keinon, joka ei ole optimaalinen, mutta ei epäinhimillinenkään vaan kohtuullisen toimiva.

Mutta jos sama toistuu joka päivä, niin asia on ensinnäkin teille rasittavaa seurattavaa. Ja toiseksi se laittaa miettimään, että onko koirataloudessa kaikki niin kuin pitää ja voisiko koiran päivät järjestää jollain muulla tavalla.

Ylireagoiminen ei ole mikään hyvä. Se kuormittaa valvovaa eläinlääkäriä turhaan, jos hätä ei ole todellinen. Itsekin voi näissä asioissa käyttää harkintaa. Luonnollisestikaan alireagoiminenkaan ei ole hyvä juttu. Koira yksin pihalla ei kuitenkaan automaattisesti ole merkki huonosta hoidosta. Itse miettisin tuota toistuvuutta.

Ei ole myöskään kiellettyä kysyä omistajalta mistä on kyse. Se on tungettelevaa, joten vastaanotto voi olla pöyristynyttä. Mutta jos asia on esitetty asiallisesti, niin omistaja voi myös kertoa mistä on kyse, jos hänellä ei ole mitään salattavaa tai hävettävää.

Vierailija
25/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttöjen ohjeita taas palsta täynnä,ahh sori tämä olikin 11-35 palsta niin ei hätää siltä vaikuttikin....hei mä oon anne 45 v ja ei noin hui

Vierailija
26/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heitä sille koiralle herkkuja niin ei itke enään

Vaikka terästettyjä lihapullia. Ne on sen herkkua

Vierailija
27/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kadulla yksi lääkäripariskunta pitää koiraansa yksin ulkona ulisemassa. Jättävät usein sen pihaan, kun itse lähtevät jonnekin. Olen miettinyt pitäisikö ilmoittaa jonnekin. Viitsiikö eläinsuojelu tehdä mitään kun kyse ei ole mistään sossuperheestä.

Eikös joku lääkäri jättänyt kokonaisen tallillisen hevosia oman onnensa nojaan? Lääkärin ammatti ei takaa, että asiat tehdään oikein.

Vierailija
28/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskaa koiralle nakki 😋

Vierailija
29/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasu ja sitten vasu

Vierailija
30/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on seurankipeä. Mene ap  juttelemaan ja tarjoa vettä , äläkä täällä valita.

Vierailija
31/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otetaan koira ylipäätään, jos pitää sitä ulkona häkissä?

Amerikkalaiset ja britit usein pitävät koiraa kotona pienessä häkissä. Karseaa.

Vierailija
32/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otetaan koira ylipäätään, jos pitää sitä ulkona häkissä?

Amerikkalaiset ja britit usein pitävät koiraa kotona pienessä häkissä. Karseaa.

Nyt ei olla amerikassa eikä briteissä

Vierailija
33/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat laumaeläimiä. Ei niiden paikka ole ulkona ulisemassa laumansa perään vaan ovat onnellisimmillaan saadessaan olla muiden mukana. Valitettavasti liian harva tämän ymmärtää

No ei sitä koiraa voi joka paikkaan ottaa mukaan. Mutta itse kyllä jätän koiran sisälle enkä ulos

Vierailija
34/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän naapurilla on jotain outoa koirien kanssa niin käyn kysymässä naapurilta. Viimeksi kun koira juoksi meille itsekseen niin kävin katsomassa ja naapuri oli niin aineissa ja kolhinut itsensä että soitin ambulanssin.

Vierailija
35/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä naapurilta mikä koiralla on. Jos naapuria ei löydy tunteihin niin voithan soittaa eläinsuojeluun ja kysyä mitä tehdään.

Vierailija
36/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koira haukkuu koska se osottaa mieltään, ei sillä mikään hätä ole

Ammu ittes.

Vierailija
37/37 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se sinne kuole näillä lämpöasteilla, mutta vettä tulee toki olla tarjolla. Jos nyt aamusta iltaan ja illasta aamuun siellä vinkuu, niin ota ihmeessä yhteyttä eläinsuojeluun. 

Eipä ole hääppöinen elämä koiraparalla. Toivottavasti susi veisi, niin pääsisis surkeasta elämästään raukka.