Italialaiset syövät pizzan aina käsin
Älä ole vulgaari, älä käytä haarukkaa ja veistä.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Intiassa syödään sormin.
Indian pitsa
Ihan samalle maistuu söi kummin vaan. Paras pizza on Kinkku, ananas, aurajuusto eli Americano.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalle maistuu söi kummin vaan. Paras pizza on Kinkku, ananas, aurajuusto eli Americano.
Italiassa ananas ei kuulu pizzaan. Älä ole vulgaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, vain kadulta ostettava al taglio syödään käsin, ravintolassa veitsellä ja haarukalla.
Terveisiä Napolista
Kyllä sen slaissin voi myös taittaa ja syödä käsin. Terveisin italialaisen miehen kanssa naimisissa.
Minkä slaissin. Olen Italiassa saanut ravintolassa eteeni kokonaisen pitsan enkä mitään viipaleita. Pitäiskö siitä repiä käsin paloja.
Voi olla parempi että syöt jatkossa vain kotona. Säästyy rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, vain kadulta ostettava al taglio syödään käsin, ravintolassa veitsellä ja haarukalla.
Terveisiä Napolista
Kyllä sen slaissin voi myös taittaa ja syödä käsin. Terveisin italialaisen miehen kanssa naimisissa.
Minkä slaissin. Olen Italiassa saanut ravintolassa eteeni kokonaisen pitsan enkä mitään viipaleita. Pitäiskö siitä repiä käsin paloja.
Voi olla parempi että syöt jatkossa vain kotona. Säästyy rahaakin.
Miksi?
Menkää Italiassa pizzaravintolaan ja näette ettei kukaan paikallinen käytä haarukkaa tai veistä muuhun kuin pizzan viipaleiden leikkaamiseen. Käsin siellä syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomessa Puuro syödään aina puukauhalla.
Ruisleipä leikataan Puukolla rintaa vasten.
Kalakukko syödään aina niin että siihen leikataan aukko päälle ja siitä kahmitaan, ei ikinä siivuina.
Siinnä junteille sivistystä.
Vain savolaiset laulattavat kukkonsa eli leikkaavat aukon ja ronkkivat vain sisustaa. Karjalassa kukko siivutetaan, eli kaikki syöjät saavat myös leipää eli kuoriosaa.
Olet ääliö. Sitä kuorta leikataan sitä myöten kun sitä avataan päältä. Kuoren päälle laitetaan voita ja sisustaa.
Vain moukat siivuttavat kukon.
Eläpä savolainen ala keulimmaan. Siivuttaminen on siistimpää, eli kaikkee muuta kuin moukkamaista. Ite out emäiäliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sana muuten on vulgääri.
Suomalaisille on kansakoulussa opetettu että sitä ruokaa mitä ei lusikoida syödään haarukalla ja veitsellä. Täten pitsat, burgerit, jne. imuroidaan naamariin haarukkaa ja veistä hyödyntäen. Jos jäätelötuutti olisi "fiini ulkomaan ruoka", niin täkäläiset laittaisi sen lautaselle ja alkaisi lusikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pesunkestävimmät suomijuntit syövät sushit ja hampurilaisetkin veitsellä ja haarukalla 😂🤦🏼
Syö sinä vaikka persreikäsi kautta, mutta minä jatkan haarukalla ja veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesunkestävimmät suomijuntit syövät sushit ja hampurilaisetkin veitsellä ja haarukalla 😂🤦🏼
Syö sinä vaikka persreikäsi kautta, mutta minä jatkan haarukalla ja veitsellä.
Miksi ihmeessä?
Syön kaikki miten haluan enkä kysele toisilta. Ja aivan sama nimitetäänkö minua juntiksi tai miksi muuksi tahansa. Itselleni tärkeintä, että syön siististi, rauhallisesti ja hitaasti. Olen vieraillut Ranskassa paljon ja hyvin olen sulautunut joukkoon näine omine kummallisine tapoineni.
Vierailija kirjoitti:
Syön kaikki miten haluan enkä kysele toisilta. Ja aivan sama nimitetäänkö minua juntiksi tai miksi muuksi tahansa. Itselleni tärkeintä, että syön siististi, rauhallisesti ja hitaasti. Olen vieraillut Ranskassa paljon ja hyvin olen sulautunut joukkoon näine omine kummallisine tapoineni.
Mulla sama Italiassa. Eivätkä ainakaan vauvapalstalaisten mielipiteet määrittele tapojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiassa syödään sormin.
Indian pitsa
Pitsa Korma, Pitsa Masalan Tikka, Pitsa Butter Chiken. Kaikkiin lisämaksusta raaka vihreä paprika ja majoneesi. Nami nami.
Mitä helvettiä? Eikä syödä. Mistä te näitä juttuja keksitte? Terveisin äiti italialainen, isä suomalainen, 30v Italiassa asunut.
Italiassakin on juntteja, jotka syövät käsin ja asuvat luolissa.
Suomessa ollaan sivistyneitä. Italialaiset ne niitä vulgaareja ovat, jotka pelkäävät keskiaikaiseen tyyliin, että haarukka on paholaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sana muuten on vulgääri.
Suosittelen lämpimästi saksia tuohon puuhaan. Ovat tosi kätevät!