Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Tampereen dissausta. Minusta tämä on Suomen paras paikka heti Helsingin jälkeen

Vierailija
03.09.2024 |

Muutin tänne vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän Tampereesta, olen siellä asunutkin. Harmittaa, että muutin pois. Ihania ihmisiä, taloja ja maisemia. Bussikuskit kyllä vähän sekopäisiä. Vain meri-ilma puuttuu, sitä näin rannikkolaisena kaipasi. Helsinkiin en muuttaisi mistään hinnasta.

Älkää ihmiset muuttako pois, koska Tampereelta on nykyään vaikea saada edullista ja kohtuuhintaista vuokra-asuntoa. On melko vaikeaa päästä takaisin. Rakennetaan koko ajan lisää kyllä, mutta poismuutto oli virhe ehdottomasti. 

Vierailija
22/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt Tampereella, ja edelleen tykkään siitä enemmän kuin Helsingistä. Mutta minä päädyin opiskelemaan Turkuun, ja tänne jäin. Mulle ehdottomasti Suomen viehättävin isompi kaupunki. Mutta riippuu ihmisestä kumman ilmapiiristä tykkää, ne on yllättävän erilaisia kaupunkeja. Turussa on paljon ruotsalaisvivahdetta ja eurooppalaisuutta, kun Tampere on monelta osin hyvällä juurevalla tavalla "juntti".

Mutta yksi asia on mikä on Tampereella sata kertaa paremmin kuin Turussa: kaupunginhallinto. Turku vaan syytää rahaa epäonnistuviin hankkeisiin, siinä missä Tampere saa aikaan raitioliikenteen ja ties mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperehan on ollut jo vuosia kyselyissä Suomen halutuin asuinkaupunki. Eli ei dissata. 

Vierailija
24/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere oli vielä 2000-luvun alussa viehättävä ja omalaatuinen, kunnon vanha kaupunki tamperelaisineen. Palvelut pelasi, Aamulehti oli vielä oma lehtensä eikä osa Sodoma-konsernia. Siperiassa oli lehden asiakaspalvelupiste, jossa oikeat ihmiset palvelivat toisia oikeita ihmisiä ja asiat saatiin selvitettyä. Ei tarvinnut vängätä netissä botin kanssa yksinkertaisesta asiasta.

Oli vanhoja kunnollisia kahviloita, joissa sai ihan kahvia ja teetä, täytekakun paloja ja voileipiä. Ei ollut pakasteesta nostettuja mousse- ja juustokakkuja ja sen seitsemää lattea ja flättiä. Myyjättärillä ei ollut huulitäytteitä eivätkä he sössöttäneet typerästi. Jotenkin aidompia ihmiset olivat kauttaaltaan, miettivät vähemmän ulkonäköään ja enemmän muita ihmisiä.

Oli pieniä erikoisliikkeitä, vähän piilossakin. Muistan kun kävin Pyynikintorilla eräässä kerrostalossa ostamassa Fleischman-pienoisrautatien osia. Miehellä, joka niitä möi, oli jokin juhlallinen nimike liikkeessään. Ei nyt agentuuri, mutta joku muu kunnioitusta herättävä titteli. Ei tuollaisia yrittäjiä oikein enää ole, kaikki tilaa netistä ja asioi vain pakettipisteillä.

Oli haitaribusseja ja yleensäkin busseja ja bussilinjoja, joilla pääsi sinne, tänne ja tuonne. Asioita hoidettiin ja tavaroita ostettiin. Tuotteita oli myynnissä. Oli jopa pukeutumisneuvojaa Sokoksella ja Stockmannin yläkerrassa oikein passeli kahvila josta sai hyviä tuotteita ja lounastakin, ja lastenannoksia.

Yliopistollakin oli vielä opintotoimisto, jossa etuusasiat hoituivat. Yliopistolla oli myös useita kirjakauppoja siinä missä nykyään ei ole yhtäkään. Nyt pitää hävetä ja isosti.

Kaupunki oli vilkas, persoonallinen, vähän sottainen, kotoisa, monipuolinen. Ei puleerattu näyteikkuna kuten nykyään. Kadulla meni perinteistä Tampereen hanua ja olihan vanhoja kunnon pultsareitakin muutama. Nykyään kaupungilla liikkuu enimmäkseen arvaamattomia sekakäyttäjiä ja möykkäviä, huomiohakuisia nuoria.

Minä kaipaan entistä Tamperetta ja vieroksun nykyistä. Sama se on joka kaupungissa tietysti nykyään. Ehkä Turussa on eniten vanhaa ja eniten tunnelmaa. Muuten aika masentavaa tämä nettiaika. Insinöörit ja it-ihmiset saivat tuhottua melkein kaiken inhimillisesti arvokkaan kaupunkielämässä.

Vierailija
25/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä niin viehättää? Kysyy syntyperäinen tamperelainen joka nelikymppisenä muutti pois eikä ole katunut näin 10 vuotta myöhemminkään.

No kuka syntymäpitäjään jäisi? En ole minä sinne kaivannut, mutta Tampere on koti edelleenkin, vaikka muutin pois. 

Aika moni jää. Vai meinaatko että kaikki Tampereella syntyneet lähtevät sieltä pois. Jotkut eivät lähde pikkupaikkakunniltakaan (enkä tarkoita mitään maatilan jatkamisjuttua tms). Eri

Vierailija
26/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hell sinkin, hell is sinking on kurjin mesta suomessa.

Liikaa klaanneja, roskaa ja rikollisia.

Vierailija
27/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamperetta dissataan kun on sitten hauska seurata kun tamperelaisella menee orava muuntajaan

Naurattaa tuo sanonta, joku keksinyt uuden vai liekö vanha. Mulla ei mene Tampere -mielipiteistä mitään muuntajaan, yleensä joku muu asia. En itsekään pidä kaikista asioista kaupungissa ja joku muu toimii, miksi siis harmistuisin. t. Tampereelta

Vierailija
28/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere oli vielä 2000-luvun alussa viehättävä ja omalaatuinen, kunnon vanha kaupunki tamperelaisineen. Palvelut pelasi, Aamulehti oli vielä oma lehtensä eikä osa Sodoma-konsernia. Siperiassa oli lehden asiakaspalvelupiste, jossa oikeat ihmiset palvelivat toisia oikeita ihmisiä ja asiat saatiin selvitettyä. Ei tarvinnut vängätä netissä botin kanssa yksinkertaisesta asiasta.

Oli vanhoja kunnollisia kahviloita, joissa sai ihan kahvia ja teetä, täytekakun paloja ja voileipiä. Ei ollut pakasteesta nostettuja mousse- ja juustokakkuja ja sen seitsemää lattea ja flättiä. Myyjättärillä ei ollut huulitäytteitä eivätkä he sössöttäneet typerästi. Jotenkin aidompia ihmiset olivat kauttaaltaan, miettivät vähemmän ulkonäköään ja enemmän muita ihmisiä.

Oli pieniä erikoisliikkeitä, vähän piilossakin. Muistan kun kävin Pyynikintorilla eräässä kerrostalossa ostamassa Fleischman-pienoisrautatien osia. Miehellä, joka niitä möi, oli

Tuosta olen samaa mieltä. Rakastin 2000-luvun Aamulehteä. Paljon juttuja ihan tavallisten ihmisten elämästä ja taviksen mielipidettä kysyttiin aina. Nykyään Aamulehdessä ei enää ole sitä meininkiä, on valtavan ohut lehti ja lehdessä tuntuu olevan pelkästään talousasiaa tai talousasiantuntijoita, mutta ei enää taviksia. Nykyisessä Aamulehdessä on vaan samja uutisia mitkä löytyy netistä muutenkin muilta lehdiltä. Olin ihan mieletön Aamulehti fani 2000-luvun alkupuolella. Aamulehti pilattiin ihan täysin. 

Vierailija
29/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pieniä erikoisliikkeitä, vähän piilossakin. Muistan kun kävin Pyynikintorilla eräässä kerrostalossa ostamassa Fleischman-pienoisrautatien osia. Miehellä, joka niitä möi, oli

Erikoisliikkeistä. En muista nimeä, mut se 50-70-luvun vaatteita myyvä putiikki oli Pyynikillä kunnes muutti Kalevaan. Mun poikaystävä oli kerran ostanut sieltä kirkkaan vihreän 70-luvun puvun itselleen. Voi luoja. Oli maksanut siitä monta sataa ja sillä ei ollut rahaa.  

Vierailija
30/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä niin viehättää? Kysyy syntyperäinen tamperelainen joka nelikymppisenä muutti pois eikä ole katunut näin 10 vuotta myöhemminkään.

No kuka syntymäpitäjään jäisi? En ole minä sinne kaivannut, mutta Tampere on koti edelleenkin, vaikka muutin pois. 

Aika moni jää. Vai meinaatko että kaikki Tampereella syntyneet lähtevät sieltä pois. Jotkut eivät lähde pikkupaikkakunniltakaan (enkä tarkoita mitään maatilan jatkamisjuttua tms). Eri

On tosiaan ihmsiä, jotka ei pääse lapsuudenkodistaan kuin kivenheiton päähän. Niitä minä olen aina ihmetellyt. Joku suku jää jonnekin ja on voinut olla siellä yli sata vuotta, enemmänkin. Huh huh. 

Vierailija
31/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huumehista tykkää niin manse on jees. 

Vierailija
32/32 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on hyvä paikka. Terveisin paljasjalkainen tamperelainen joka on asunut muuallakin Suomessa mutta palasi takaisin Tampereelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän