Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

masentaa maksaa vuokra =(

Vierailija
03.09.2024 |

en tiiä yleensä ei ärsytä mutta jotenki tänää tuntuu niin haaskaukselle ku lantit kukkarosta lähtee lentelemään taivaan tuuliin ja tili jää maksun jälkeen typötyhjäksi. mutta tiiän et selviän kyllä mut ärsyttääpi silti.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saattaisi olla hyvä hetki miettiä sitä oman asunnon ostamista. Jos vain on vakituinen työpaikka niin hae pankista asuntolainaa. Ei se hakeminen mitään maksa. Omaa rahaa pitää olla ensiasuntoa ostaessa vähintään 5% mutta tietenkin mielellään enemmän.

Vierailija
42/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Minulla kävi niin hyvä tuuri, että kun täytin 18 niin iskä osti mulle kaksion ja maksoi jopa kahden vuoden yhtiövastikkeet samalla kerralla pois. 

"Katsokaa kaikki! En ole saavuttanut elämässäni mitään vaan isukki maksaa!"

Höpön höpö. Mä oon ollut enon firmassa töissä jo yli 10 vuotta. Sä et taida ymmärtää elämästä yhtään mitään. Loisit vain kelan rahoilla jossain hikisessä tukikämpässäs. Pelle.  🤡

Mitä teet enon firmassa?

Keittää kahvia ja siirtelee papereita paikasta toiseen. Säälistä eno pitää töissä tuota vajaaälyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vuokra nyt sentään ihan taivaan tulliin mene. Sillä saa aika paljon: katon päänsä päälle, sisävessan, puhtaan veden hanasta ym. nykyaikaisuudet. Nämä puuttuu mm. kadulla asuvilta.

Vierailija
44/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin masensi minuakin! Tuntui, että raha menee toisen taskuun! Sen takia otin lainaa 25-vuotiaana ja ostin oman. Siitä on jo 25 vuotta. Lainaa maksoi ihan eri motivaatiolla, kun jokaisen lyhennyksen jälkeen omistin aina hieman enemmän itse tästä asunnisga.

Ei ole enää lainaa jäljellä ja aika minimaalisilta tuntuu nyt taakse päin katsottu se asunnon ostohinta, kun miettii, mihin asuntojen hinnat ja vuokrat ovat kohonneet!

Vierailija
45/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä myös asuntolainaa tympii lyhentää.

Se sentään loppuu joskus. Vuokralla asuessa ei maksaminen lopu ikinä. Itellä 5 vuotta jäljellä lainanmaksua. Sen jälkren asumiskulut maltilliset 350e kuukaudessa 👍🏻

Eli ei lopu maksaminen, joudut yhtiövastiketta maksaa

Vierailija
46/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Minulla kävi niin hyvä tuuri, että kun täytin 18 niin iskä osti mulle kaksion ja maksoi jopa kahden vuoden yhtiövastikkeet samalla kerralla pois. 

Vidun kernaperse, oottko va jakki kun et omillas selviä?

Kateellinen pel l e siellä

Vierailija
47/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokran mkasu masentaa niin osata oma kämppä ja maksa sitä.

Onko se muka ostamista? Ite sanoisin ota pankista asuntolaina ja maksa sitä. 

Vierailija
48/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Isäs taitaa maksaa edelleen sun asumisesi. Eikö sun tyttökaveriasi hävetä asua loisen kanssa?

Oletko koskaan miettinyt minkä verran ihminen tienaa jo syntymästä lähtien? Minun tuloni vanhemmat sijoittivat järkevästi,eivätkä ahneuksissaan käyttäneet niitä itse. Kaikki 17 vuoden lapsilisät kun sijoittaa järkevästi niin ei tuo asunnon ostaminenkaan ole temppu eikä mikään. Sinun vanhempasi taisivat ryypätä sinun rahasi? Tuhlasivat taivaan tuuliin? Nytkö teet samoin omille lapsillesi? Itsekäs pska sinä olet. Viet lastesi rahat!

Vierailija
49/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä myös asuntolainaa tympii lyhentää.

Se sentään loppuu joskus. Vuokralla asuessa ei maksaminen lopu ikinä. Itellä 5 vuotta jäljellä lainanmaksua. Sen jälkren asumiskulut maltilliset 350e kuukaudessa 👍🏻

Eli ei lopu maksaminen, joudut yhtiövastiketta maksaa

sain lainan maksettua omakotitalostani mut en ole vielä yhtäkään yhtiönvastiketta maksanut.vai luuletko et kaikki asuu jossai kusisessa kerrostalo luukussa.

Vierailija
50/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin masensi minuakin! Tuntui, että raha menee toisen taskuun! Sen takia otin lainaa 25-vuotiaana ja ostin oman. Siitä on jo 25 vuotta. Lainaa maksoi ihan eri motivaatiolla, kun jokaisen lyhennyksen jälkeen omistin aina hieman enemmän itse tästä asunnisga.

Ei ole enää lainaa jäljellä ja aika minimaalisilta tuntuu nyt taakse päin katsottu se asunnon ostohinta, kun miettii, mihin asuntojen hinnat ja vuokrat ovat kohonneet!

Talosta menee ainakin kiinteistöverot ja talon kunnossapito yms. maksaa. Ja asunnosta menee vastike ja ylläpitokustannukset myös. Ei se asuminen ilmaista ole omistaessakaan. Jos on huono ja vanha asunto tai talo, voi mennä paljonkin rahaa. Sen lisäksi, että on kymppitonneja maksanut siitä.

Vierailija
51/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saattaisi olla hyvä hetki miettiä sitä oman asunnon ostamista. Jos vain on vakituinen työpaikka niin hae pankista asuntolainaa. Ei se hakeminen mitään maksa. Omaa rahaa pitää olla ensiasuntoa ostaessa vähintään 5% mutta tietenkin mielellään enemmän.

20% täytyy olla omarahoitus, mutta eipä tuokaan mikään huikea summa ole .

Asuntoja kun saa kuitenkin reilusti alle puolenmiljoonan ja jos tyytyy johonkin kerrostalo boksiin niin niitä nyt saa alle 300 tuhannen kevyesti.

Vierailija
52/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pakko haaskata rahoja tähän menoerään.

Vierailija
53/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talosta menee ainakin kiinteistöverot ja talon kunnossapito yms. maksaa. Ja asunnosta menee vastike ja ylläpitokustannukset myös. Ei se asuminen ilmaista ole omistaessakaan. Jos on huono ja vanha asunto tai talo, voi mennä paljonkin rahaa. Sen lisäksi, että on kymppitonneja maksanut siitä.

Niin menee nuo myös vuokra-asunnosta. Asuntosijoittaja laskuttaa nuo kaikki vuokrassa, päällehän laskuttaa asuntolainan lyhennykset ja korkomenot ja vielä siihen päälle ottaa hieman tuottoa. Vuokra- asukkaat eivät ymmärrä, että hekin maksavat lainaa. He maksavat vuokran kautta vuokraisännän sijoitusasuntolainaa tai remonttilainaa. Tämä pätee vaikka asuisi kaupungin vuokra-asunnossa, niin kuin Hekalla vaikka. Sen takia Hekan vuokrat nousi, koska korot nousivat!

Vierailija
54/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Isäs taitaa maksaa edelleen sun asumisesi. Eikö sun tyttökaveriasi hävetä asua loisen kanssa?

Oletko koskaan miettinyt minkä verran ihminen tienaa jo syntymästä lähtien? Minun tuloni vanhemmat sijoittivat järkevästi,eivätkä ahneuksissaan käyttäneet niitä itse. Kaikki 17 vuoden lapsilisät kun sijoittaa järkevästi niin ei tuo asunnon ostaminenkaan ole temppu eikä mikään. Sinun vanhempasi taisivat ryypätä sinun rahasi? Tuhlasivat taivaan tuuliin? Nytkö teet samoin omille lapsillesi? Itsekäs pska sinä olet. Viet lastesi rahat!

😂 Että sellaista sitten.

Mutta ihan vaan tiedoksi koko suvullenne: lapsilisä tarkoittaa valtion lapsiperheille maksamaa etuutta ja tulonsiirron muotoa, jolla kompensoidaan lapsen huollosta aiheutuvia kustannuksia.

Ei sitä ole tarkoitettukaan pesämunaksi tilille, jotta aikuiseksi kasvanut jälkikasvu saisi sillä hankkia oman talon tai asunnon.

Vierailija
55/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Jotkut käyttävät ne lasten rahat kun ovat vahingossa tulleet raskaaksi ja heillä ei ole varaa itse lasta elättää. Se on vähän sama kun vahingossa ottaa koiranpennun eikä tajua, että siitä tuleekin kuluja.

Vierailija
56/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin menee nuo myös vuokra-asunnosta. Asuntosijoittaja laskuttaa nu

Kyllä minä sijoittajan asunnossa asuvana kyllä tämän ihan olen ymmärtänyt. Emme me mitään taukkeja ole. Itse olen entinen asunnonomistaja itsekin, vuokralle siirtynyt. Kaikkea ei voi mitata rahassa. Itse en lainaa ja omistuasuntoa enää hanki.

Vierailija
57/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt minkä verran ihminen tienaa jo syntymästä lähtien?

Tiedämme, että "tienaa" tasan 0 euroa joka ikinen vauva ja vanhempikin lapsi. Kysymys on avusta, jonka huoltaja saa valtiolta lapsen huoltamista varten. Se ei ole lapsen "tuloa". Sen takia lapsilisiin halutaan nyt kajota, koska hyvin toimeentulevat eivät sellaisia tarvitse.

Vierailija
58/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Höpsö 🤗 eikai kukaan tee lapsia jos niitä ei itse ole varaa ylläpitää?

Tuo lapsilisä on bonusraha jonka valtio maksaa palkkiona siitä, että saa uuden veronmaksajan. Olet kyllä hassu ihminen. Tiedätkö kauppojen bonus järjestelmät? Ne toimivat samalla tavalla. Mitä enemmän lapsia teet niin sitä suuremmat bonukset.

Vierailija
59/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sekopäistä porukkaa tässä ketjussa.

Vierailija
60/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt minkä verran ihminen tienaa jo syntymästä lähtien?

Tiedämme, että "tienaa" tasan 0 euroa joka ikinen vauva ja vanhempikin lapsi. Kysymys on avusta, jonka huoltaja saa valtiolta lapsen huoltamista varten. Se ei ole lapsen "tuloa". Sen takia lapsilisiin halutaan nyt kajota, koska hyvin toimeentulevat eivät sellaisia tarvitse.

Miksi lapsilisää pitäisi mielestäsi vain vastuuttomille ihmisille jotka hankkivat lapsia joita heillä ei ole varaa elättää?