Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masentaa maksaa vuokra =(

Vierailija
03.09.2024 |

en tiiä yleensä ei ärsytä mutta jotenki tänää tuntuu niin haaskaukselle ku lantit kukkarosta lähtee lentelemään taivaan tuuliin ja tili jää maksun jälkeen typötyhjäksi. mutta tiiän et selviän kyllä mut ärsyttääpi silti.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo noin kymmenen kilometrin päästä kaupungin keskustasta saa omakotitalon puoli-ilmaiseksi. Epätoivoinen perikunta tinkii hinnasta.  Tee kaupat, jos vuokra tympii.

Vierailija
62/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo noin kymmenen kilometrin päästä kaupungin keskustasta saa omakotitalon puoli-ilmaiseksi. Epätoivoinen perikunta tinkii hinnasta.  Tee kaupat, jos vuokra tympii.

mut siin keskustassa on niin siistii asua itsemurha yksiö luukussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt saattaisi olla hyvä hetki miettiä sitä oman asunnon ostamista. Jos vain on vakituinen työpaikka niin hae pankista asuntolainaa. Ei se hakeminen mitään maksa. Omaa rahaa pitää olla ensiasuntoa ostaessa vähintään 5% mutta tietenkin mielellään enemmän.

20% täytyy olla omarahoitus, mutta eipä tuokaan mikään huikea summa ole .

Asuntoja kun saa kuitenkin reilusti alle puolenmiljoonan ja jos tyytyy johonkin kerrostalo boksiin niin niitä nyt saa alle 300 tuhannen kevyesti.

Vai niin. Meidän kylällä on 29 000€ asumiskelpoinen omakotitalo myynnissä omalla tontilla. Maksa sinä idiootti vain puolen miljoonan lainaa.

Vierailija
64/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olen jo eläkeläinen, minusta olisi mennyt 70 000 e vuokraan, jos oletetaan, että asuisin nykysessä asunnossani. Mitä sillä 70 000 euron talolla sitten tekisin, jos olisin sellaisen ostanut vuokranmaksamisen sijasta. Entä jos olenkin jo raihnainen silloin, en jaksaisi lumitöitä jne. Sehän menisi myyntiin.

Nuorena siis kannattaa vielä ostamiset. Mutta ei enää keski-iässä.

Vierailija
65/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älä maksa.

Vierailija
66/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt minkä verran ihminen tienaa jo syntymästä lähtien?

Tiedämme, että "tienaa" tasan 0 euroa joka ikinen vauva ja vanhempikin lapsi. Kysymys on avusta, jonka huoltaja saa valtiolta lapsen huoltamista varten. Se ei ole lapsen "tuloa". Sen takia lapsilisiin halutaan nyt kajota, koska hyvin toimeentulevat eivät sellaisia tarvitse.

Miksi lapsilisää pitäisi mielestäsi vain vastuuttomille ihmisille jotka hankkivat lapsia joita heillä ei ole varaa elättää?

Sinulla on aikamoinen asennevika, jos kaikki ovat mielestäsi vastuuttomia, jotka eivät pysty elättämään lapsiaan yksin. Syitä voi olla monia, esim. sairastuminen, työttömäksi jääminen, yksinhuoltajaksi jääminen tm. muutos. On saattanut siis ennen pystyä ihan hyvin elättämään lapsensa.

Mutta se, että hyvin toimeentuleviakin avustetaan lapsilisin, koska avustushan se on, niin se on kyllä täydellistä hölmöläisten touhua, jota ei voi ymmärtää.

Vierailija
67/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä myös asuntolainaa tympii lyhentää.

Se sentään loppuu joskus. Vuokralla asuessa ei maksaminen lopu ikinä. Itellä 5 vuotta jäljellä lainanmaksua. Sen jälkren asumiskulut maltilliset 350e kuukaudessa 👍🏻

Eli ei lopu maksaminen, joudut yhtiövastiketta maksaa

Vuokra 1000€/kk , siitä yhtiövastike 238€/kk siitä minulle vuokranantaja jää 762€/kk .

Millä laskuopilla saat yhtälön, jossa oman ostaminen tulisi lähellekään yhtä kalliiksi kuin vuokralla asuminen?

Joka ikinen kristuksen kuukausi tilille jää tuo vuokranantajan osuus säästöön. Sitä jää siltikin vaikka maksaisit lainaa 600€ kuukaudessa jos katsotaan tuon minun oman asuntoni pohjalta. Käytännössä tuo kaava on sama jokaisen asunnon kohdalla.

Itselläni tuo on tuottanut 10 vuoden aikana ihan kivasti ja tuon asunnon vuokralaisen maksamilla rahoilla olen ostanut toisen sijoituskämpän jonka lainan lyhennykset on hoitanut siis tuo hölmö vuokralainen. Kiitos vain hänelle siitä.

Kaiken kaikkiaan minulla on 4 vuokra-asuntoa jotka käytännössä ovat itse maksaneet itsensä ja kyllä siitä minullekin on pientä kahvirahaa jäänyt taskunpohjalle. Mielestäni olen lähinnä hyväntekijä järjestäessäni köyhille ihmisille asuntoja ja kantanut itse kaikki riskit.

Vierailija
68/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih 😂

Minulla kävi niin hyvä tuuri, että kun täytin 18 niin iskä osti mulle kaksion ja maksoi jopa kahden vuoden yhtiövastikkeet samalla kerralla pois. 

Vidun kernaperse, oottko va jakki kun et omillas selviä?

Näytä mulle se 18-20v, joka selviää omillaan? Ne on kaikki joko vanhempiensa tai vernmaksajien kukkarolla, tai molemmilla. Ja se on ihan ok, koska siinä iässä on hyvä opiskella tai keskittyä opiskelupaikan hankkimiseen. 

Tai sitten olla tienaamassa kakskymppisenä amiskan jälkeen. Työn ohessa voi kouluttautua, aika moni tuttu näin tehnytkin.

Vierailija
69/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt saattaisi olla hyvä hetki miettiä sitä oman asunnon ostamista. Jos vain on vakituinen työpaikka niin hae pankista asuntolainaa. Ei se hakeminen mitään maksa. Omaa rahaa pitää olla ensiasuntoa ostaessa vähintään 5% mutta tietenkin mielellään enemmän.

20% täytyy olla omarahoitus, mutta eipä tuokaan mikään huikea summa ole .

Asuntoja kun saa kuitenkin reilusti alle puolenmiljoonan ja jos tyytyy johonkin kerrostalo boksiin niin niitä nyt saa alle 300 tuhannen kevyesti.

Vai niin. Meidän kylällä on 29 000€ asumiskelpoinen omakotitalo myynnissä omalla tontilla. Maksa sinä idiootti vain puolen miljoonan lainaa.

En minä ystävä hyvä ole koskaan maksanut yhtäkään lainaa. Hölmö ajatus ja oletus sinulta. Omistan talon jonka perin isältäni. Onhan tämä jo tietysti melko vanha kun rakennettu jo vuonna 2009, mutta ilmainen minulle, enkä valita yhtään. Älä sinäkään viitsi ulista. Rauhoitu.

Vierailija
70/70 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olen jo eläkeläinen, minusta olisi mennyt 70 000 e vuokraan, jos oletetaan, että asuisin nykysessä asunnossani. Mitä sillä 70 000 euron talolla sitten tekisin, jos olisin sellaisen ostanut vuokranmaksamisen sijasta. Entä jos olenkin jo raihnainen silloin, en jaksaisi lumitöitä jne. Sehän menisi myyntiin.

Nuorena siis kannattaa vielä ostamiset. Mutta ei enää keski-iässä.

Myisit sen, joku keksii käytön sille rahalle kun vaan torilla huutelet että rahaa on, tulkaa tuhlaamaan.  Jos et itse käyttöä keksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme