Oululaiskoulu kieltää therianit rehtori sai tarpeekseen: Tunnillakin konttaillaan ja mauutaan
https://www.is.fi/perhe/art-2000010670861.html
Oululaiskoulun lattiat muuttuivat likaisiksi. Syyksi paljastuivat eläimiksi identifioituvat lapset, jotka eivät suostu käyttämään kenkiä. Therian-ilmiö näkyy jo useissa suomalaiskoulussa.
Kommentit (1150)
Vierailija kirjoitti:
"Eihän. Justhan noilta therianeilta tuossa koulussa oli kielletty se oppitunneilla leikkiminen. Eikä kukaan ole vaatinut heille oikeuksia maukua ja kontata oppitunnilla.
Mihin ihmeeseen siis pohjaat väitteesi? Että näin nämä asiat koetaan vai?"
Kouluokka kesken oppituntienko on se paikka, missä tätä leikitään? Tai koulun pitäisi päästää kesken päivän konttaamaan sukkasilleen märälle pihalle. Koulukypsyyden arviointi on se, mikä tässä puuttuu ja pitäisi tuoda takaisin.
Ei. Juurihan se on kielletty se oppitunneilla leikkiminen, niin kuin kuuluukin. Sä väitit, että näillä therianeilla on vaan oikeuksia ja saavat häiritä muiden opiskelua jne. Mä totesin siihen, että väitteesi ei pidä paikkaansa, koska juurihan tuo muiden opiskelun häirintä oli kielletty.
Empä haluaisi olla Opettaja nykypäivän koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ihmiset olette sairaita. Siis aivan alkukantaisen raivon vallassa siitä, että lapset leikkivät.
Kouluissa on jo kielletty maskit ja muut. Ei varmasti ole ensimmäinen villitys joka aiheuttanut kouluissa ongelmia, siksi ne kerta toisensa jälkeen kielletään.
Sen sijaan aikuiset, jotka haukkuvat, pilkkaavat, uhkaavat viedä piikille, antavansa remmiä, sulkevansa eläinten häkkiin tai ampuvansa lapsia, jotka leikkivät ovat sitä sairainta kuraa mitä tää maa päällänsä kantaa.
Meillä lapset tulevat aina leikkimään mitä haluavat. Sitä eivät netin syvimmästä päästä löytyneet sairaat yksilöt estä.
"Te ihmiset olette sairaita. Siis aivan alkukantaisen raivon vallassa siitä, että lapset leikkivät.
KouluissaVaikka autistille sanoo että lopeta se jankkaus niin sieltä heti perään tulee sitä samaa jankkausta sen päänsisäisistä luuloista huoh..Hänen mielestään lapsia kiusataan niin maan perkuleesti. Se ei vieläkään ole selittänyt miten apinoinnin ja häiriköinnin kieltäminen luokassa on "kiusaamista" Tätä hyypiötä ei taida hiljentää mikään.
Olen eri autisti, mutta miksi ihmeessä kenenkään pitäisi lopettaa keskustelupalstalla kommentointi siksi, että sinä kiellät jankkaamasta?
Onko sulla ongelmia luetunymmärtämisessä? Täällähän on nimenomaan jo monta kertaa todettu, että kukan ei pidä kiusaamisena tai vääränä sitä, että oppitunneilla leikkiminen on kielletty. Sen sijaan tän ketjun kommentteja pidetään kiusaamisena.
Niin kauan kuin niitä kiusaavia kommentteja tulee lisää, niin jankkaus siitä, että on sairasta aikuisilta ihmisiltä puhua lapsista noin, tullee jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on valitusta siitä, kuinka nyt lapsia kiusataan ja leikkiä kielletään. Ei ole kyllä ihme, että lapset konttaavat koulussa eläiminä, jos edes aikuiset eivät ymmärrä, että siellä koululuokassa on tarkoitus opiskella ja oppia. Siinä voi normaali ihmislapsi olla ihmeissään, kun tulee opettelemaan laskemista, lukemista ja kirjoittamista ja toiset maukuvat lattialla. Voisiko nyt jotain edes järjen hiventä olla reaktioissa. Mielenkiinnolla odotan, kun tämäkin sukupolvi tulee työmarkkinoille..
Kukaan täällä ei valita siitä, että lapsilta on kielletty leikkiminen oppitunneilla. Siitä valitetaan, kuinka asiattomasti aikuiset ihmiset tässä ketjussa puhuu lapsista.
Hyvä, että puututaan. TämäKIN sekoilu mennyt jo aivan liian pitkälle. Leikkiä saa, mutta koulussa ollaan siivosti.
Täällä se OG autisti. Voitaisiin muuten jutella siitäkin, miksi autistin käyttäminen haukkumasana on todella väärin ja lapsellista, mutta en usko senkään selittämisen auttavan tälle henkilölle.
Ja kyllä, niin kauan kuin aikuiset puhuvat lapsista näin mauttomalla ja alistavalle tavalla, minä siihen kommentoin. Ei olisi oikein alistua siihen, että kiusaajat saavat rauhassa levittää vihaa, joka kohdistuu lapsiin.
Mitä sitten kun tämä viidesluokkalainen kissaksi tai koiraksi identoituva on 18v jonka pitäisi etsiä töitä ja muuttaa omaan kotiin, mutta tahtoo vain maukua ja pyöriä pitkin lattioita? Käykö äiti tai isi kylvettämässä "kissansa",leikkaamassa kynnet ja laittamassa tonnikalaa kuppiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on valitusta siitä, kuinka nyt lapsia kiusataan ja leikkiä kielletään. Ei ole kyllä ihme, että lapset konttaavat koulussa eläiminä, jos edes aikuiset eivät ymmärrä, että siellä koululuokassa on tarkoitus opiskella ja oppia. Siinä voi normaali ihmislapsi olla ihmeissään, kun tulee opettelemaan laskemista, lukemista ja kirjoittamista ja toiset maukuvat lattialla. Voisiko nyt jotain edes järjen hiventä olla reaktioissa. Mielenkiinnolla odotan, kun tämäkin sukupolvi tulee työmarkkinoille..
Tässä ketjussa ei ole kukaan tainnut sanoa että lasten tulisi saada kontata luokassa yms, vai onko? Aika iso osa on varmaan sitä mieltä että koulussa opiskellaan ja mennään koulun säännöillä. Niinhän oli tässä Ouluunkin tapauksessa, homma oli lopetettu ensi alkuun. Ei siellä siis ilmeisemmin therianit enää häiriköi muita. Ongelma itsellä on se kuinka lapsia jotka tätä
No mitäpä jos lukisit tuon linkitetyn uutisen siitä, miksi se Oulussa kiellettiin eli mihin tämä keskustelu perustuu - nyt on nettisivuilla myös Kuuntele juttu, mutta en usko, että sitä on vielä eri therianin kielillä, esimerkiksi maukuen, mikäli itse olet sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykät kyllä saadaan kiellettyä, mutta milläs kiellät ihmisten identiteetin? Uudenlaisia eheytyshoitoja kaivataan kipeästi.
Onko identiteetti oikea sana jos identifioin itseni kiveksi ? Jossakin menee raja.
Entä jo identifoituu pedofiiliksi?
Silloin varmaan on p edof iili. Miten tämä liittyy nyt mihinkään?
Meidän Petteri identifioituu siaksi eikä voi elää ilman kärsää, Anna tarvitsee hiekka-astian ja talutushihnan. Miettikää nyt vanhemmat järjellä! Ei koulu ole eläintarha.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhemmista oli vakavasti sairas. Viljelimme mustaa huumoria: puetaan sut koirapukuun ja mennään eläinlääkärille eutanasiapiikille. Hän itse sitä kannatti, eutanasiaa. Mietti, miksi ihmisten täytyy sietää tautia ja kipuja.
Pitäiskö tän nyt jotenkin oikeuttaa se, että mä lähtisin vitsailemaan sillä, pitäiskö naapurin lapsi viedä piikille? Ihan oikeasti nyt.
Mä olen tavannut vain yhden lapsen, joka identifioitui eläimeksi. Hän oli syvästi traumatisoitunut. Toivon, että hänen saamansa apu riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä pienenä oppii, sen vanhana taitaa. Vaikka kissana olemisen. Mitenkähän näiden opiskelu, parin löytäminen, työnteko? Karhunpalvelus, jos suvaitaan lapsille liikaa. Rajat ovat rakkautta pienille.
No sellainenhan on nykyajan meininki, että yhteiskunta kyllä maksaa tuet kotiin, jos ei työnteko maita. Nyt kun vihdoin hallitus on puuttumassa näiden lompakkoloisten kestämättömiin vaatimuksiin, on hätä kädessä. Jokaiselta pitäisi vaatia edes jonkinlaista vastikkeellisuutta tukiensa eteen. Joo, ehkä kaikki eivät voi tehdä 8h päivässä töitä, mutta edes jotain. Mutta ei, näidenkin therian-nuorten tulevaisuus on varmasti jossain vuokrakämpässä erilaisilla tuilla sluibailemassa.
Lapseni ilmoittaa olevansa therian. Hän on yläkouluikäinen, ja ansainnut ra
Hyvä, kun hommat sujuu ja pysyy todellisuudentaju harrastuksen suhteen mielessä. Kaikilla ei pysy ja en kyllä itse mitenkään haluaisi kannustaakaan tuollaiseen hommaan lastani mukaan. On sitä aika paljon järkevämpiäkin harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten kun tämä viidesluokkalainen kissaksi tai koiraksi identoituva on 18v jonka pitäisi etsiä töitä ja muuttaa omaan kotiin, mutta tahtoo vain maukua ja pyöriä pitkin lattioita? Käykö äiti tai isi kylvettämässä "kissansa",leikkaamassa kynnet ja laittamassa tonnikalaa kuppiin?
Siis sä luot omassa päässäsi täysin epärealistisen skenaarion, ja sitten kysyt, että mites sitten?
Oiskohan se 18v jo siinä vaiheessa opiskellut itselleen ammatin ja oppinut ihan normaalia itse pärjäämistä. Muu tossa on sun outoja kuvitelmia, joilla ei oo mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykät kyllä saadaan kiellettyä, mutta milläs kiellät ihmisten identiteetin? Uudenlaisia eheytyshoitoja kaivataan kipeästi.
Onko identiteetti oikea sana jos identifioin itseni kiveksi ? Jossakin menee raja.
Entä jo identifoituu pedofiiliksi?
Eikö olisi järkevämpää identifioitua vaikka kymmenen vuotiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan maailmassa vielä identifioitunut jumalaksi ja alkanut vaatia itselleen etuja sen vuoksi. jumalahan kaiken tämän on huhupuheiden mukaan luonut, joten kaikki kuuluu hänelle
Kyllähän tämä maailmankaikkeus minun luoma on, joudun kuitenkin odottelemaan maksua maailmani käytöstä sen asukkailta siihen asti kun he kuolevat. Vasta sen jälkeen lasku erääntyy maksettavaksi. Toisaalta olen ikuinen, joten minulla ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eihän. Justhan noilta therianeilta tuossa koulussa oli kielletty se oppitunneilla leikkiminen. Eikä kukaan ole vaatinut heille oikeuksia maukua ja kontata oppitunnilla.
Mihin ihmeeseen siis pohjaat väitteesi? Että näin nämä asiat koetaan vai?"
Kouluokka kesken oppituntienko on se paikka, missä tätä leikitään? Tai koulun pitäisi päästää kesken päivän konttaamaan sukkasilleen märälle pihalle. Koulukypsyyden arviointi on se, mikä tässä puuttuu ja pitäisi tuoda takaisin.
Ei. Juurihan se on kielletty se oppitunneilla leikkiminen, niin kuin kuuluukin. Sä väitit, että näillä therianeilla on vaan oikeuksia ja saavat häiritä muiden opiskelua jne. Mä totesin siihen, että väitteesi ei pidä paikkaansa, koska juurihan tuo muiden opiskelun häirintä oli kielletty.
Ja sinä missaat taas sen, että ihan alusta saakka VANHEMPIEN olisi kuulunut ymmärtää, että tuollainen käytös ei kuulu kouluun. Ja KASVATTAA omaa lastaan.
Nyt rehtori joutui kaikille osoitetulla wilma-viestillä kasvattamaan vanhempia. Ja osasta laosia tuli ehkä koulukiusattuja lopulle koulutaivaltaan. Kiitos siitä vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole kukaan tainnut sanoa että lasten tulisi saada kontata luokassa yms, vai onko? Aika iso osa on varmaan sitä mieltä että koulussa opiskellaan ja mennään koulun säännöillä. Niinhän oli tässä Ouluunkin tapauksessa, homma oli lopetettu ensi alkuun. Ei siellä siis ilmeisemmin therianit enää häiriköi muit
Minä luin kyllä uutisen, mutta jotain meni kyllä ohi varmaan jos siellä sanottiin että joku oli vaatimassa että saa luokassa kontata tms? Lapset olivat kontanneet ja lopettaneet ilmeisesti kun oli käsketty, eli eivät lapset olleet ainakaan vaatineet ettei heidän leikkejä saa kieltää, enkä uutisessa kyllä löytänyt mainintaa että vanhemmatkaan olisivat mitään alkaneet vaatimaan? Missä siis on vaadittu ja kenen toimesta? Itse olin enemmän barbie-nukeilla leikkivä lapsi joten tarkoittaa sinun mielestä ilmeisesti sitä, että identifioidun barbieksi ja vaadin barbie-oikeuksia? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei - se 18 v äiteineen valittaa syrjinnästä eduskunnan oikeusasiamiehelle ja tällä palstalla, kuinka hänen lastaan ei ymmärretty ja syrjittiin. Aikoinaan oli olemassa käsite Minän ja Minä-kehityksen häiriö, mutta ilmeisesti psykologia osoittautui liian vaativaksi tieteeksi eli se, mitä lääkkeillä ei saada järjestykseen, ominaisuutena hyväksyttäköön.
"Kyllä tämä ketju on ollut täynnä aikuisia ihmisiä, jotka kiusaavat ja haukkuvat sekä lapsia että aikuisia mitä kamalammilla tavoilla. Mua paljoa kiinnosta kuunnella sun mielipiteitä jostain jankkauksesta. Aikuisille ihmisille ei pitäisi tarvita jankata siitä, että lasten kiusaaminen on väärin.
Nyt puhuttiin kouluikäisistä lapsista, joten voit ihan rauhassa unohtaa sun fetissit sun muut."
Vaikka autistille sanoo että lopeta se jankkaus niin sieltä heti perään tulee sitä samaa jankkausta sen päänsisäisistä luuloista huoh..Hänen mielestään lapsia kiusataan niin maan perkuleesti. Se ei vieläkään ole selittänyt miten apinoinnin ja häiriköinnin kieltäminen luokassa on "kiusaamista" Tätä hyypiötä ei taida hiljentää mikään.