Rasittaako muita työpaikalla ihmissuhdepelit?
Minä olen aivan loppu siihen että pakko yrittää pysyä "vaikutusvaltaisten" kollegoiden suosiossa. Eli nämä jotka ovat hyvää pataa esihenkilöiden ym ylempien kanssa ja sitä kautta pääsevät epäsuorasti vaikuttamaan omien kollegoiden tilanteisiin. Yksi näistä on luottamushenkilö ja en läheskään aina ole samaa mieltä hänen kanssaan asioista, välillä tuntuu että hän on enemmän työnantajan puolella kuin työntekijöiden. Pääasiassa kuitenkin hyvä tyyppi. No, itse olen (tai haluaisin olla) välillä sellainen vastarannankiiski, eli ihminen joka kyllä ottaa epäreilut tai hankalat asiat esille sekä kyseenalaistaa toimia ja päätöksiä. Itse en siis halua mitään soppaa hämmentää vaan reiluutta ja tasapuolisuutta KAIKILLE.
Työpaikoilla nyt vain vallitsee sellainen "ole melko huomaamaton ja mukava, hoida työsi kunnolla mutta älä liian hyvin, älä herätä liikaa huomiota hyvässä äläkä pahassa" mentaliteetti. Sellainen kultainen keskitie täytyisi löytää jottei joudu kenenkään hampaisiin. Lisäksi tietysti työpaikoilta löytyy kateelliset ja seläntakana jauhajat ja tuolla kultaisella keskitiellä pitäisi osata välttää niitäkin. Pitäisi osata sulkea silmänsä monelta asialta ja parempi olla hiljaa jossei kosketa itseä. Ym. Olen niin loppu.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri noin. Minut savustettiin vanhasta työpaikasta ulos ja uudessa työssä huomaan samoja piirteitä eivä hyvältä näytä.
Joo, tutut fiilikset. Minua ei vielä sentään koko työpaikalta ole savustettu ulos mutta yhdestä työryhmästä kyllä, niin että siirto tuli työnantajan puolelta lopulta. Missähän olisi sellainen aidosti (ei esittämistä) ystävällisten ja toisille hyvää haluavien työyhteisö?? Ap
Jännä kun joku viitsii alapeukuttaa tällaista henkilökohtaista kokemusta
Kyllä, juuri noin. Minut savustettiin vanhasta työpaikasta ulos ja uudessa työssä huomaan samoja piirteitä eivä hyvältä näytä.