Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko syntiä, jos yrittää iskeä uskovaisen tytön?

Vierailija
02.09.2024 |

Sinähän olet siinä paholaisen asialla yrittäen houkutella tyttöä hairahdukseen mikä vie sen kadotukseen.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän "lainaus" on keksitty omasta päästä?

Anteeksi aiheeton syytös, olin väärässä tuon suhteen. Jostain syystä minulla olevassa Kindle-raamatussa Luuk 23 on vain kolmen jakeen mittainen, mikä on kyllä jo itsessään mielenkiintoista...

Mutta niin tai näin, en siltikään tavoita ajatusta siitä, että ihmisen tulisi ajatella seksiä syntinä. Mihinkään tuomiopäiväkeskusteluun en aio tässä lähteä, minun ajatuksissani on että ihmiskunnan tarkoitus on elää ja kehittyä vielä hyvin pitkään, ja seksi on kohtuullisen olennainen osa sen toteutumista.

Jokainen saa tietysti omalta kohdaltaan ajatella seksin sunnuntai jos siltä tuntuu, ja toteuttaa sitä ajatusta omassa elämässään. Ei kuitenkaan kannata odottaa, että siitä suuri muotisuuntaus tulisi.

Vierailija
42/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän "lainaus" on keksitty omasta päästä?

Anteeksi aiheeton syytös, olin väärässä tuon suhteen. Jostain syystä minulla olevassa Kindle-raamatussa Luuk 23 on vain kolmen jakeen mittainen, mikä on kyllä jo itsessään mielenkiintoista...

Mutta niin tai näin, en siltikään tavoita ajatusta siitä, että ihmisen tulisi ajatella seksiä syntinä. Mihinkään tuomiopäiväkeskusteluun en aio tässä lähteä, minun ajatuksissani on että ihmiskunnan tarkoitus on elää ja kehittyä vielä hyvin pitkään, ja seksi on kohtuullisen olennainen osa sen toteutumista.

Jokainen saa tietysti omalta kohdaltaan ajatella seksin sunnuntai jos siltä tuntuu, ja toteuttaa sitä ajatusta omassa elämässään. Ei kuitenkaan kannata odottaa, että siitä suuri muotisuuntaus tulisi.

Niin kuten Raamatussa todetaan: "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Näin ollen on turha edes ajatella, että kaikki tähän pystyisivät. Kyllähän sen maailmasta näkee.

Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Ilm. 22:11

Eikä tämä tarkoita, että itse tähän kykenisin. Kysymys on lähinnä siitä, että moni tulkitsee Raamattua oman mielensä mukaan, koska haluaa olla hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jotain aivan nextillä levelillä, kun uskovainen tyttö panee ensimmäisen kerran ja ymmärtää miksi seksi on syntiä. Mikään niin hyvältä tuntuva ei voi olla kuin syntiä.

Kannattaa muuten käyttää se tilaisuus hyväksi, kun uskovainen tyttö polvillaan rukoilee syntiensä anteeksiantoa, niin panee sitä samalla takaapäin.

Vierailija
44/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jotain aivan nextillä levelillä, kun uskovainen tyttö panee ensimmäisen kerran ja ymmärtää miksi seksi on syntiä. Mikään niin hyvältä tuntuva ei voi olla kuin syntiä.

Kannattaa muuten käyttää se tilaisuus hyväksi, kun uskovainen tyttö polvillaan rukoilee syntiensä anteeksiantoa, niin panee sitä samalla takaapäin. 

Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon Sananlaskut 3:34

Vierailija
45/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 39 :lle. En nyt ihan allekirjottaisi tuotakaan, kyllähän Raamatussa selvästi sanotaan, että lisääntykää ja täyttäkää maa. Mutta "ette voi tietää aikaa ettekä hetkeä" eli koska tuo "vainon aika " tulee ja kenen kohdalle se sitten sattuu

Raiskaus on siinä mielessä 50% synnittömämpi tapa lisääntyä, sillä siinä vain toinen osapuoli tekee syntiä, ei molemmat. 

Vierailija
46/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ruumis sielu ja henki. Tuo liha käsite ei useinkaan tarkoita uudessa- testamentissa ihmisruumista ,vaan ihmisen langennetta luontoa ennenkaikkea. Joten kyllä Jumala tahtoi ihmisen lisääntyvän kokonaisena omaten sekä ruumiin,sielun että hengen. Eriasia sitten on, että tämä maallinen ruumis ei peri katoamattomuutta, vaan se muutuu 1Kor 15:35.    Ei ruumiillinen ole Jumalalle  halpa-arvoinen. Tuossa on jotain vanhaa knostilaista ajatusrakennetta ilmeisesti.

Vierailija
47/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekalla päähän vai?

Vierailija
48/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain lahkoissa ajettiin panemalla synnit ulos. Muistaakseni kartanolaisuudessa oli tämmöistä.

Vierailija
49/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain lahkoissa ajettiin panemalla synnit ulos. Muistaakseni kartanolaisuudessa oli tämmöistä.

Vain ristillä vuodatettu sovintoveri puhdistaa synnit, kun siihen uskoo.

Vierailija
50/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lekalla päähän vai?

Ei kenellekkään lekalla päähän missään tapauksessa, vaan kiitos kommenteista minun puolestani,vaikka en tässä Ap olekkaan. 

Vierailija
51/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ristillä vuodatettu sovintoveri puhdistaa synnit, kun siihen uskoo.

Juuri näin. Kaikki olemme tehneet isompia ja pienempiä syntejä, mutta Jumala armahtaa syntisen ihmisen Kristuksen ristin tähden, kun siihen uskoo

Vierailija
52/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkoon nyt tämäkin näkökohta viellä esiin, että monesti uskovalle ei suositella avioitumista yhdessä uskottoman kanssa. Sitä on perusteltu 2Kor6:14  kohdalla - Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottoman kanssa, sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä ..  Jos taas joku aviossa oleva tulee uskoon, niin silloin ei kuitenkaan tule erota muutoin kuin jos uskosta osaton haluaa erota.

Vierailija
53/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alkaa olemaan melkein klassikkokamaa.

Jotkut kirjoittelee panojuttuja toisten kirjoitellessa raamatunlainauksia.

Lähes sama kokemus kuin uskovaisen paneminen

Vierailija
54/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa uskovaisusta joutuu helvettiin muutenkin koska ovat enemminkin fariseuksia.    Sori. 

Vierailija
55/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan että jos joudutkin helvettiin tämän tytön kanssa niin teillä taitaa olla aika villit hetket tiedossa siellä kammarin puolella.

Vierailija
56/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on raamatun paras kohta, eli se kieltää pihtauksen: 

1Kor2-  on haureuden syntiä, jos harjoittaa seksiä avioitumatta ja juuri tuon haureuden synnin välttämiseksi kehoitetaan avioitumaan ja harjoittamaan seksuaalisuutta aina,jos vaan jompikumpi sitä tahtoo , paitsi keskinäisestä sopimuksesta pieneksi ajaksi paaston ja rukouksen tähden

Vierailija
57/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1Kor2-  on haureuden syntiä, jos harjoittaa seksiä avioitumatta ja juuri tuon haureuden synnin välttämiseksi kehoitetaan avioitumaan ja harjoittamaan seksuaalisuutta aina,jos vaan jompikumpi sitä tahtoo , paitsi keskinäisestä sopimuksesta pieneksi ajaksi paaston ja rukouksen tähden

Kyllä, tuo Raamatun kohta 1Korintolaiskirje 7:2 ja siitä eteenpäin kieltää pihtaamisen.

Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan,ja samoin vaimo miestään kohtaan

Vaimon ruumis ei ole hänen omansa, vaan miehen vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.  ( tuossa vielä korjasin , kun tuo luku 7 oli jäänyt pois ). 

Olen kuullut myös uskovan naisen vedonneen tähän Raamatunkohtaan useastikkin, kun mies on pihtaillut.  Kuinka monesti lieneekään miehet tähän vedonneet. 

Vierailija
58/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuo Raamatun kohta 1Korintolaiskirje 7:2 ja siitä eteenpäin kieltää pihtaamisen.

Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan,ja samoin vaimo miestään kohtaan

Vaimon ruumis ei ole hänen omansa, vaan miehen vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.  ( tuossa vielä korjasin , kun tuo luku 7 oli jäänyt pois ). 

Olen kuullut myös uskovan naisen vedonneen tähän Raamatunkohtaan useastikkin, kun mies on pihtaillut.  Kuinka monesti liene

Tämänköhän vuoksi uskovaisilla (lestadiolaisilla) on niin paljon lapsia, kun naisetkin noudattavat näitä viisaita lausahduksia?

Vierailija
59/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaan kaikki lukisivat Raamattunsa tarkemmin ,niin asiat menisivä oikeaa jenkaan. 

Vierailija
60/75 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos menette naimisiin, silloinhan seksi ei ole syntiä. Niin minä ainakin tämän olen ymmärtänyt.

Seksi on aina syntiä. Se, että sitä harrastaa rakkaudesta, ei vie kuitenkaan kadotukseen.

Rakkaudestahan minä, eihän sitä muuten. Lähimmäisenrakkaudesta. Tapasin kerran naisen itänaapurissa ja hän oli mielenkiintoinen, salamyhkäinen. Käytiin baareissa, diskoissa, joka puolella suurkaupunkia. Makuuhuonessa hän oli kiihkein nainen jonka olen tavannut. Myöhemmin paljasti olevansa juutalainen erittäin uskonnollisesta kodista. Oli pelännyt että häipyisin jos olisi kertonut aiemmin. No en tosiaan, mitä väliä.