Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meillä kohutaan niin rasismista, vaikka se on suomalaisten mielestä pieni ongelma ?

Vierailija
02.09.2024 |

Ja kaiken lisäksi Suomi on hyvin vähärasistinen maa.

Evan kysely: Yli puolet suomalaisista pitää rasismia vähäisenä ongelmana.

https://www.suomenuutiset.fi/tutkimus-suomi-sijoittuu-maailman-karkijou…

Miksi silti joka mamua koskeva juttu käsittelee rasismia? Miksi aihe on silti koko ajan esillä ja pitäskö kiinnittyä oikeisiin ongelmiin ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on moni ihmetellyt. Koska tarkoitus on vain mustamaalata persuja, jotka myös yleensä ko. syytösten yhteydessä mainitaan.

Vierailija
2/6 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rasismilla ole mitään väliä. Vasemmistokaan ei enää jaksanut kiinnostua rasisminvastaisesta kampanjasta, vaan jäi tylysti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten  Saksan vaalitulos.Mietitäänkö sitten myös siellä mitä muut sitten ajattelee heistä Suomalaiseen tapaan?

Vierailija
4/6 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa suomalaisista ei koe rasismia. Yleensäkin ihmisillä on huono ymmärrys siitä mitä muut joutuvat kokemaan. Olen päälle 190-senttinen täysin suomalaistaustainen mies, ja minä en joudu kokemaan rasismia ja kun sanon jotain, minut pääsääntöisesti otetaan vakavasti. Minun ei normaalisti tarvitse pelätä väkivaltaa ulkona liikkuessani. Ne, joista paistaa Euroopan ulkopuolinen etninen tausta, todellakin kokevat rasismia. Nuori, naispuolinen kollegani joutuu kiinnittämään enemmän huomiota siihen että hänen puheensa otetaan vakavasti. Hän ei, todennäköisesti perustellusti, uskalla liikkua mihin aikaan tahansa ulkona. Minä en näe enkä koe kaikkea tätä. Vastaavasti he eivät koe sitä, kun baariin mennessäni päätä lyhyemmät portsarit kokevat ovella tarpeelliseksi päätään. Mahdollisesti siksi että testaavat olenko herkästi kimpaantuvaa sorttia, koska ehkä pelkäävät että eivät saisi pidettyä minua aisoissa jos saisin päähäni aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
5/6 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö kysyä rasismista mieluummin niiltä ulkkareilta, joihin se kohdistuu ja jotka siitä kärsii? Vttuako kantisten näkemyksillä on väliä, ei ne siitä kärsi.

Vierailija
6/6 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei se ole niille ongelma, jotka sitä eivät joudu kokemaan. Eihän rikkaitakaan kiinnosta köyhien ongelmat, joten miksi kiusaajaa kiinnostaisi kiusatun ongelmat? Sitähän rasismi on. Toisten alentamista, näyryytyämistä ja kiusaamista. Ihminen herää asioihin vasta kun ne osuu omalle kohdalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme