Suomea rakastavat, pommittakaa nuppineuloillanne Suomen karttaa ja kertokaa missä Suomessa kannattaa ehdottomasti käydä ja miksi
Kommentit (15)
Katso Areenasta Egenland. Se on täynnä näkemisen arvoisia paikkoja.
Suomen rakastaminen on käynyt päivä päivältä vaikeammaksi, mutta onhan täällä varmasti vielä luonnontilaisia paikkoja, joissa ei tarvitse törmätä suomalaisiin.
Lempikaupunkini on Tampere; muuttaisin sinne, mutta puoliso ei suostu. Lempipaikkojani Tampereella ovat Sorsapuisto, arboretum, Pyynikki, kauppahalli, siirtolapuutarhat, Tammerkosken ja järvien rannat, Kalevankankaan hautausmaa, Metso, Laukontori ja Pispala.
Vähemmän kuuluisista Paalasmaan saaristo itä-Suomessa. Kaunista luontoa, mutta paljon vähemmän kansoitettuna kuin lähellä sijaitseva Koli.
Luontopaikkoja on paljon, mutta niistä pysytään hiljaa, koska osa niiden lumosta tulee siitä, ettei siellä ole ihmisiä. Jokainen etsiköön itse lempipaikkansa.
Toreja ja sellaisia sitten voi muille suositella.
Helsinki, Espoo, Nuuksio, Lahti, Tampere, Kuopio, Koli, Ahvenanmaa, Rauma, ja Porvoo. Olen ulkosuomalainen ja näistä kaikista saan AINA hienon loman aikaiseksi kun Suomeen tulen.
Vierailija kirjoitti:
Vältä Kuopiota. Maan syöpä.
Sinua loista ei sinne kaivatakaan. Pysy siellä kolossasi
En uskalla enää matkustaa Suomessakaan, m a m u tettu pilalle.
Opiskelin Ruotsissa 2010-luvulla, enää en uskalla sinnekään mennä valkoisena naisena, kohta täällä sama tilanne :((((
Kristiinankaupunki on hieno paikka. Samoin monet paikat pitkin Suomen länsirannikkoa.
Kaskinen on suloinen pikku kaupunki. Se sijaitsee saaressa Pohjanmaan rannikolla ja on idyllinen puutalokaupunki. Kävimme siellä kerran avoimissa pihoissa, joissa oli pihakirppiksiä. Yhdessä pihassa oli lampaita. Kiva paikka.
Skärgården, Västkusten och Åland.
Mulla tunne, että mun pitää kävellä 700 km Iivantiiraan ja käydä myös Lentiirassa ja kaik vain sanojen takia. Sen jälkeen muutan HÄHKÄNÄN KYLÄLLE JA HOIDAN KANOJA
Vierailija kirjoitti:
Suomen rakastaminen on käynyt päivä päivältä vaikeammaksi, mutta onhan täällä varmasti vielä luonnontilaisia paikkoja, joissa ei tarvitse törmätä suomalaisiin.
Tää on hyvä, olen samaa mieltä. Onkomailla on aina NIIN ihanaa kun ei tartte törmätä pjaskoihin suomalaisiin
Varkaudessa on hauska kohde nimeltä Mekaanisen musiikin "museo". Nähtävillä vanhoja gramofoneja, automaattiorkestereita, yms. Lainausmerkit siksi, koska paikka on eloisa, ei mitään vitriinissä pölyttyvää näyttelytavaraa. Plussaa mainiosta ja hupaisasta opastuksesta.
Vältä Kuopiota. Maan syöpä.