Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö isän yöpyä perhehuoneessa että saa perhehuoneen?

Vierailija
09.02.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kuitenkin maksaa siitä, niin se nyt on aika sama vaikka siellä ei nyt joka isä olekaan. ja työssä saa käydä isä.

Vierailija
2/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei saa edes töissä käydä... vaihtavat äidin ja vauvan tavalliseen huoneeseen, jos isä menee töihin tai on yön kotona. PERHEhuonehan se on, eikä mikään äidin ja lapsen yksityishuone jossa iskän on kiva käydä piipahtamassa. Isä saa toki käydä kotona suihkussa tai jossain syömässä, mutta ainakin minut ja kolme kaveriani on siirretty heti perhehuoneesta pois kun isä on mennyt töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhemmat kuitenkin maksaa siitä, niin se nyt on aika sama vaikka siellä ei nyt joka isä olekaan. ja työssä saa käydä isä.

Vierailija
4/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä sentään ymmäretään normaalia elämää.

Vierailija:

Eli ei saa edes töissä käydä... vaihtavat äidin ja vauvan tavalliseen huoneeseen, jos isä menee töihin tai on yön kotona. PERHEhuonehan se on, eikä mikään äidin ja lapsen yksityishuone jossa iskän on kiva käydä piipahtamassa. Isä saa toki käydä kotona suihkussa tai jossain syömässä, mutta ainakin minut ja kolme kaveriani on siirretty heti perhehuoneesta pois kun isä on mennyt töihin.

Vierailija
5/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla mies yöpyi perhehuoneessa

yhden yön kahdesta ja tokalla taisi yöpyä kummatkin yöt. vai olisiko ekalla kerralla yöpynyt 2 kolmesta.

Vierailija
6/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä saa käydä jossain, jos pakko, mutta yöt pitää olla.

Näin ainakin meille sanottiin ja miksei isä olisi paikalla?

Sitä vartenhan se huone on ja me ainakin oltiin koko aika siellä yhdessä, eikä olis tullu mieleenkään, että isä häipyy muualle perheensä luota. Menkää tavalliseen huoneeseen jos kerran ei ole tarkoituskaan, että isä auttaa lapsen hoidossa.

Vierailija
7/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, mutta esim. meillä isä oli toisella puolella maailmaa kun vauva syntyi. Saimme kuitenkin perhehuoneen, jossa ensimmäisen vuorokauden olin vauvan kanssa kaksin kun isä kiirehti kotiin.

Varmaan säälistä antoivat kun vauva syntyi 2 viikkoa etukäteen parissa tunnissa melkein valmisteluhuoneeseen :) Siloittelivat ehkä äidin traumoja :)

Olen kyllä kuullut muilla että isä saa ihan hyvin olla esim. varpajaisyön kotona, kunhan noin suunnilleen on muuten paikalla. Töissäoloa ei todellakaan ole mitenkään rajoitettu.

Vierailija
8/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ekalla kerralla mies yöpyi perhehuoneessa

yhden yön kahdesta ja tokalla taisi yöpyä kummatkin yöt. vai olisiko ekalla kerralla yöpynyt 2 kolmesta.

kalla. Mutta siis tietysti PERHEhuoneet ovat perheitä varten! Jos isä ei meinaa olla suurinta osaa ajasta paikalla, voi äiti vauvoineen mennä useamman hengen huoneeseen jotta perhehuoneeseen pääsee joku perhe kokonaisuudessaan. Kyllä mua vituttaisi rankasti, jos ei oltaisi päästy perhehuoneeseen ja sitten joku muija yksinään vauvansa kanssa sellaisessa hotellia leikkisi.

Vierailija
9/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos isä on pitkän päivän töissä, tai yöpyy muualla kuin sairaalassa, heidän ei katsota tarvitsevan perhehuonetta. Isät (ja sisarukset) kun saavat vierailla ihan tavallisissakin potilashuoneissa milloin haluavat, paitsi yöllä. Ja perhehuoneisiin on aina tunkua, siksi niitä annetaan sellaisille perheille, joissa isät ihan oikeasti pystyvät ja haluavat olla paikalla (melkein) koko ajan. Tyksissä on myös yhden hengen potilashuoneita, joissa isä ei voi yöpyä, ne ovat oikea paikka perheille joissa isä ei pysty/halua olla öitä paikalla, mutta perhe haluaa olla päivät omissa oloissaan.

Mikä perhehuone se sellainen on, jossa isä käy vain kääntymässä, ja viettää suurimman osan vuorokaudesta muualla?

Tyksissä perhehuoneet on lisäksi varattu ainoastaan ensisynnyttäjille, mikä sekin johtuu siitä, että koko sairaalassa on tasan kaksi perhehuonetta synnyttäneille. Siksi niiden käyttöoikeuksia on pakko rajata aika tarkastikin.

Vierailija
10/19 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 kesällä NKL:llä ja silloin sain perhehuoneen, koska muita huoneita ei ollut vapaina. Mutta ottivat toisen sängyn heti pois, koska emme halunneet perhehuonetta. Mulla oli siis ruhtinaallisen ihanasti perhehuone omassa käytössä, mutta se oli poikkeustapaus ja mäkin olen kyllä saanut sellaisen käsityksen, että jos pyytää perhehuonetta, isän tulee siellä myös yöpyä.

Vierailija
11/19 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2005 kesällä NKL:llä ja silloin sain perhehuoneen, koska muita huoneita ei ollut vapaina. Mutta ottivat toisen sängyn heti pois, koska emme halunneet perhehuonetta. Mulla oli siis ruhtinaallisen ihanasti perhehuone omassa käytössä, mutta se oli poikkeustapaus ja mäkin olen kyllä saanut sellaisen käsityksen, että jos pyytää perhehuonetta, isän tulee siellä myös yöpyä.

Vierailija
12/19 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä yhden hengen huoneita niin vain oteta/saada. Ne on varattu yleensä niitä varten, joilla on esim. jokin tarttuva (vakava) tauti. Itse sain sellaisen lapseni siirtyessä teholta vierihoitoon, sillä tiedossa oli, että joudumme olemaan sairaalassa reilusti yli kaksi viikkoa ja sekin, että joudumme käymään lääkkeenotossa neljä kertaa vuorokaudessa teholla.

Vierailija
13/19 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis reilusti yli viikon.

Vierailija
14/19 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin terve, samoin vauvani, ja sairaalassa (Tyks) olimme 3 vrk.

Vierailija:

Ei niitä yhden hengen huoneita niin vain oteta/saada. Ne on varattu yleensä niitä varten, joilla on esim. jokin tarttuva (vakava) tauti. Itse sain sellaisen lapseni siirtyessä teholta vierihoitoon, sillä tiedossa oli, että joudumme olemaan sairaalassa reilusti yli kaksi viikkoa ja sekin, että joudumme käymään lääkkeenotossa neljä kertaa vuorokaudessa teholla.

Vierailija
15/19 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kyllä lentänyt ulos, jos olisi tullut äiti lapsensa kanssa, jotka olisivat oikeasti huonetta tarvinneet.

25

Vierailija
16/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sitä varten juuri saada/haluta että saadaan olla koko perhe yhdessä.

Vierailija
17/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anyway, näin PITÄISI olla mutta jos sanot esim toisen ayönä illalla että miehen täytyy valitettavasti esim työasioiden takia yöpyä kotona, niin ei ne sinua ulos heitä!

Vierailija
18/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minä olen ollut perhehuoneessa ja kyllä, mieheni ei ole ollut siellä joka ikinen yö.

Vierailija
19/19 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehuonetta vaikka se oli vapaana. Kyllä Jorvissa aikoinaan sitä yöpymistä oikein painotettiin.