Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Naiset eivät lähde Valtterin, 32, kanssa edes kahville

Vierailija
01.09.2024 |

https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/10d08906-2e94-4ea1-b0…

""Mikä minussa on vikana?"

Kun Valtteri, 32, pyytää naisia kahville, he vastaavat "ei kiitos". Hän haluaisi yli kaiken vaimon ja lapsia, mutta pitää unelman toteutumista koko ajan epätodennäköisempänä. Hän on yhä neitsyt. "Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana."

Valtteri on 32-vuotias ja yhä neitsyt. Hän haluaisi naisen, mutta hänellä ei ole heidän kanssaan minkäänlaisia kokemuksia.

- Ei löydy ketään, joka suostuu kanssani edes kahville, hän sanoo.

Ei ole ketään, ei ole koskaan ollut ketään. Hirveästi ahdistaa, että jos ei koskaan tulekaan ketään."

Nyt selityksiä naiset! Miten voi olla, että kolmikymppinen mies on tuollaisessa tilanteessa?

Kommentit (1478)

Vierailija
41/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat luulevat itsestään liikoja.

Muijille ei kelpaa enää tavallinen mies. Luxusta vaan pitäisi olla ja elämyksiä.

Onko masentunut ja syrjäytynyt mies käsityksesi tavallisesta miehestä?

Vierailija
42/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli muuten kuvituskuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihminen joten se kertoo kyllä kaiken olennaisen.

Vierailija
44/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtteri on työtön amislainen, joka asuu vanhemmillaan. Pelkää väkijoukkoja ja on herkkä. Jutun kuva ei esitä Valtteria, eikä Valtteri ole hänen oikea nimensä.

Mitä vikaa on herkässä miehessä? Noh naiset?

Herkkyys on johonkin rajaan asti hyvä ominaisuus, jos se on vaikka sellaista empaattista kykyä että mies aistii herkästi toisen tunnetiloja ja osaa reagoida niihin. Vaikea sanoa henkilöä tuntematta, onko Valtteri sitten jo liiankin herkkä. Väkijoukkojen pelkokaan ei haittaa, jos sen pystyy voittamaan, osaa käsitellä pelkoaan. Mutta jos on esimerkiksi sillä tavalla herkkä, että siihen yhdistyy huono itsetunto ja herkkä loukkaantuminen, keskustelukumppanin pitää olla koko ajan varpaillaan, ettei vahingossakaan loukkaa, ja jos väkijoukkojen pelko ei ole mitenkään kontrollissa, niin nuo on hankalia ominaisuuksia. Ne tekevät seurustelusta vaikeaa. -nainen

Vierailija
45/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sille joka kopioi koko jutun tänne <3.

Aletaas purkamaan: Neityys ei ongelma minulle työttömyys ei ongelma, vanhempien luona asuminen nyt ei ongelma koska on asunut omillaan joten tuskin tulee ikiusuuksia asumaan vanhempiensa kanssa.

"Olen ollut kaksissa ammattikouluopinnoissa, ja yritin monta vuotta saada tutkintoa ammattikorkeassakin." 

eli siis jääneet kesken, sellaisen käsityksen sain. Siinä on eka ongelma.

"Ihastun tosi harvoin. Minulla ei ole mitään itseluottoa."

eli itseluottamus nollassa, siinä taas ongelma.

"ei kiinnosta tapahtumat. Ahdistaa, että siellä on paljon porukkaa, en halua mennä."

tässäkin ongelma.

"Yläasteella minua kiusattiin hirveästi. Siellä oli yksi tyttö, kehen olin ihastunut koko kolme vuotta. En ikinä uskaltanut sanoa mitään, koska omanarvontuntoni oli nollassa."

eli itseluottamus sieltä asti nollassa, siinä taas ongelma, sitä itseluottamusta voi yrittää saada takaisin muullakin tavalla kuin etsimällä kumppanin, mutat hän on vain jättänyt sen nolliin.

"Minulla on ollut masennus ja ahdistus teini-iästä asti. Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana."  

Ja tuossa taas ongelma. Masentunutta harvemmat haluaa.

Ja tuossa ne syyt miksi minä ne hänen kanssaan kahville lähtisi.

Vierailija
46/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaihminen joten se kertoo kyllä kaiken olennaisen.

Kissaihmiset on parhaita. mun mies rakastaa kissoja.

Vierailija
47/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuvien miesten määrä on lisääntynyt

Yksinasuvien ihmisten määrä on lisääntynyt, miesten enemmän kuin naisten.

2559-vuotiaat miehet asuvat naisia useammin yksin. Naiset asuvat miehiä useammin yksin yli 60-vuotiaina.

Vuonna 2005 yksinasuvia miehiä oli kaiken kaikkiaan 424 890 ja vuonna 2023 631 719. Naisilla lukemat ovat 539 849 (2005) ja 696 058 (2023).

Vuonna 2005 3059-vuotiaita yksinasuvia miehiä oli 226 954 ja naisia 174 972. Vuoden 2023 lukemat olivat 282 104 miestä ja 182 334 naista.

Vuonna 2023 alle 29-vuotiaita yksinasuvia miehiä oli 141 412 ja naisia 128 966.

Lähde: Tilastokeskus

Aika vanhaa porukkaa.

Vierailija
48/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haistaa epätoivon ja kokemattomuuden.  Se masentaa miestä ja kierre on valmis. Vaikea tilanne.

Naisten tehtävä ei ole pelastaa ja terapiaan kaikkia maailman miehiä. Mt-palveluita on saatavilla, samoin muita terveyspalveluja myös miehille. Niitä pitää mennä otse hakemaan,kukaan ei tuo myöskään niitä kotiin.

Vierailija
49/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tälläiset miehet harkitse esim ulkomailta kumppania? esim norja, ruotsi, euroopassa tai sitten ulkopuolelta. Jos kerta Suomessa on enemmän sinkkumiehiä kuin naisia. 

Vierailija
50/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat luulevat itsestään liikoja.

Muijille ei kelpaa enää tavallinen mies. Luxusta vaan pitäisi olla ja elämyksiä.

Ei kelpaa työtön, kotona asuva amispoika, joka pelkää kaikkea ja on syvästi ahdistunut ja masentunut. Miksi kuvittelet, että kelpaisi?

Vierailija
51/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olemukseltaan epäsiisti ja lihava. Siihen päälle vielä huono taloudellinen aseman ja itsetunto-ongelmat niin olisi jopa ihme että kelpaisi yhtään kenellekkään naiselle.

Vierailija
52/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtterista paistaa epätoivo. Se, että "olen valmis ottamaan kenet tahansa naisen, kunhan vain saan jonkun". Kukaan nainen ei halua olla se kuka tahansa. 

Vierailija
53/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia on maailma täynnä. Omille pojilleni olen tosin sanonut jo lapsesta asti, että katse ulkomaille päin. Suomalaiset nuoret naiset ovat todella ärsyttäviä omastakin mielestäni. Suurin osa tuttavapiirin nuorista naisista on oikeasti aivan poispilattuja prinsessoja. Eipä silti, ei se niiden oma syy ole.

Eli sinun poikasi on synnyttänyt ja kasvattanut ärsyttävä, poispilattu prinsessa.

En nyt enää ole siinä iässä, että pitäisin itseäni nuorena suomalaisena naisena. Mutta kyllähän se trendi oli aika selvästi nähtävissä jo ajat sitten. Varmasti poikkeuksia on, mutta ei nuo tyttäret nykyään ihan tässä maailmassa elele.

Vierailija
54/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haistaa epätoivon ja kokemattomuuden.  Se masentaa miestä ja kierre on valmis. Vaikea tilanne.

Naisten tehtävä ei ole pelastaa ja terapiaan kaikkia maailman miehiä. Mt-palveluita on saatavilla, samoin muita terveyspalveluja myös miehille. Niitä pitää mennä otse hakemaan,kukaan ei tuo myöskään niitä kotiin.

Vielä tärkeämpää on yhteys muihin ihmisiin, eli käytännössä kaverit ja miesporukat. Yhteisöllisyys. Ettei vaihtoehdot olisi parisuhde tai mt-asiakkuus. 

Vierailija
55/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa epätoivoiselta, mikä ei ole viehättävää millään muotoa. Päinvastoin.

Vierailija
56/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo ja itsesääli ovat rasittavia piirteitä ja jos niihin vielä jää kylpemäänkin vuosiksi. Henkinen ryhti kuntoon ja suora katse peiliin. Työttömyydelle on tehtävä jotakin. Taas toisaalta kokematon ja tuo räpiköinti, no suoraan sanottuna ei parane tuosta. Mitäpä sitä kaartelemaan, juna meni ja voisi olla viisainta hankkia elämälleen eri suuntaviivoja mutta sitä "Valtteri" ei tule tekemään. Ei, hän jää märehtimään ja huokailemaan. 

Vierailija
57/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tälläiset miehet harkitse esim ulkomailta kumppania? esim norja, ruotsi, euroopassa tai sitten ulkopuolelta. Jos kerta Suomessa on enemmän sinkkumiehiä kuin naisia. 

Lisäksi ulkomaalaiset naiset ovat tottuneempia joustamaan, tekemään itsekin jotakin ja iloisempia ja kiltimpiä.

Vierailija
58/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Valtteri vähän kirjolla, kun ei tajua, ettei niitä naisia niin vaan hankita. Tai lapsia. Keskittyisi omaan hyvinvointiin ja persoonan kasvattamiseen sekä ystävyyssuhteisiin. Elämä voi olla hyvää ilman naisiakin. Tai miehiä. 

Vierailija
59/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako Valtteri olla kehitysvammainen?

Mulle tuli sama mieleen. 

Vierailija
60/1478 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minäkin haluan olla iskä. Kaunis vaimo ja kaksi lasta."

Eli naisessa tärkeintä on ulkonäkö, vaikkei selkeästi itse ole komeudella siunattu. Luulisi tuossa tilanteessa tarkeämpää olevan vaikka "kiva vaimo" tai "mukava vaimo"... Mutta ei, KAUNIS olla pitää! Työttömälle, vanhempien luona asuvalle vaatimattoman näköiselle neitsyt-miehelle. Huh huh. 

Kauneus on katsojan silmissä ja et voi tietää kuka on hänen mielestään kaunis. Ehkä jopa jokainen nainen, mistä me tiedämme.