Tulee kylmää kyytiä talvella, paheneva työttömyys + heikentyvä sosiaaliturva, ihmiset tulevat näkemään nälkää Suomessa
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Se näkyy minussa jo nyt. Olen ollut nälässä pari viikkoa, kun rahat ei enää riitä elämiseen. Syön kerran päivässä ja muuten ei sitten ole syötävää. Näytän kauhealta, tunnen olevani sairas ja stressaantunut. Ei ole voimia hakea edes töitä tässä olotilassa.
Et ole niitä töitä kyllä hakenut leveänkään sosiaaliturvan aikoina joten mitään ei olla yhteiskunnallisella tasolla kanssasi menetetty.
Se on ainoa hyvä puoli, jos köyhä tai lamasta kärsivä alkaa nähdä nälkää. Supmen suurimpia ongelmia on kansan ylipaino. Ylipaino on pahempaa kuin työttömyys.
Tulee ihan 90-luvun lama mieleen. Oli pimeää, ankeaa, toivotonta, vakavamielisiä kasvoja kertomassa uutisissa illasta toiseen lamasta, monella ei rahaa, kaikilla ei muuta ruokaa kuin puuroa, yritykset kaatui, ihmisiltä meni kodit. Eipä olisi uskonut että sama vuosikymmenien jälkeen toistuu.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Ammattilaisille on täystyöllisyys. Minäkin olen rapajuoppo ja töitä on niin paljon kuin tehdä jaksaa. Yleensä n. 170h/kk. Palkkaa tulee n. 3000€ apina amis hommassa joka ei aivoja vaadi. m39
Mikä on tuollainen apinahomma? Voisin harkita itsellekin.
No eikä, kaikki EU- maat rientävät hätiin ja pelastavat henkitoreissaan olevan Suomen🥹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puukotukset kaduilla on kohta arkipäivää. Enemmän ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää.
eli nyt on nostettava tuet samalle tasolle kun palkat ettei sohvalla makaajat lähe puukottelee työssä käyviä???
Ei, kyllä sohvalla makaajien pitää saada keskiluokan elintaso! Sitähän ne on kokoajan vaatineet. Ja jo nyt niiden ei kannata mennä töihin kun tuet on niin hyvät.
Työttömiä pitää kurittaa. On aina oma vika jos ei työllisty. Kyllä 57v ja sairas aina töitä löytää. T. Sadistiset Orpo ja Purra
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan 90-luvun lama mieleen. Oli pimeää, ankeaa, toivotonta, vakavamielisiä kasvoja kertomassa uutisissa illasta toiseen lamasta, monella ei rahaa, kaikilla ei muuta ruokaa kuin puuroa, yritykset kaatui, ihmisiltä meni kodit. Eipä olisi uskonut että sama vuosikymmenien jälkeen toistuu.
Miks sä oot sit kuvitellu että ihmiskunnan loppuelämä ois pelkkää shampanjaa ja vaahtokarkkeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaapa, tarvitseeko ulkomailta muuttaneiden nähdä nälkää? Entä koskeeko heikentyvä sosiaaliturva myös heitä?
Onk teillä persuilla aina joku päivystämässä?
Tämä on muuten faktaa. Näin kertoin Kelassa työskentelevä ystäväni. Ma mu saa ihan eri suuruisia tukia kuin suomalaiset. Suomalainen köyhä näkee nälkää- ma mujen ei tarvitse.
Miksi näin? Ehkä puoli vuotta voisivat saada korotettua tukea ym, mutta sen jälkeen ihan samalle viivalle suomalaisten kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehityskulku on kyllä todella huolestuttava. Millä se oikaistaan?
Ainoa keino on puuttua nykymenon taustalla oleviin, eli yrittäjiin. Kokoomus tekee mitä yritysmaailma käskee ja jos yritysmaailma hiffaa, että mentiin metsään, se korjaa käskytyksen. Eli kun boikotoit yrittäjää ja nuukailet, se vaikuttaa tehokkaammin kuin itkeminen. Sääli ei elätä sinua, eikä meitä muitakaan. Itkuusi saat vastaukseksi, että mene töihin. Nyt on puukotettava sinne, missä on todellinen valta.
Juuri näin!! Hiljainen kapina eli kulutus aivan minimiin. Laitamme talouden lamaan ja yritykset nurin boikoteilla. Liity hiljaiseen kapinaan hallitusta ja riistäjiä vastaan.
Sinänsä vastustan boikottia koska yritykset kuitenkin palkkaavat ihmisiä. Ja kun tulot tippuu, vähentävät työntekijöitä samaan tahtiin. MUTTA syy miksi boikotoin jatkossa on se älytön YLIMIELISYYS jolla yrittäjät ja kauppiaat rehentelee tuloillaan samaan aikaan kun ihmiset yrittävät saada edes jotain syödäkseen. Ja ahneet hinnan korotukset. JA vielä jatkuva viha ja halveksunta työttömiä ja työntekijöitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Ammattilaisille on täystyöllisyys. Minäkin olen rapajuoppo ja töitä on niin paljon kuin tehdä jaksaa. Yleensä n. 170h/kk. Palkkaa tulee n. 3000€ apina amis hommassa joka ei aivoja vaadi. m39
Mitä teet?
Lauletaan yhdessä
"Kauan on kestetty vilua ja nälkää..
Oi kallis kotimaa, Suomi sulo pohjola, ei löydy maata sen rakkaampaa"
Osas perussuomalaisten EU-eroa tavoittelevaa kampanjaa. Kurjistetaan ihmoisten olot ja syytetään EU:ta.
26.1.2023
Suomen ero EU:sta on edelleen perussuomalaisten pitkän aikavälin tavoite, vahvistaa puolueen puheenjohtaja Riikka Purra Helsingin Sanomille.
28.3.2023
Purra HS:n vaalitentissä: Perussuomalaiset ei edistä eroa EU:sta, jos se pääsee hallitukseen
Perussuomalaisten puheenjohtaja toteaa, ettei ensi kaudella edistettäisi EU eroa.
Takinkääntäjä Purra hallituskiimassaan ja hillotolpan himossaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä pitää kurittaa. On aina oma vika jos ei työllisty. Kyllä 57v ja sairas aina töitä löytää. T. Sadistiset Orpo ja Purra
Missä on sun oma vastuu. Mä olen melkein yhtä vanha ja jäämässä sairaseläkkeelle, mutta pärjään kun olen tehnyt töitä sen 35 v, velattomassa talossa on halpaa asua. Vai luulitko että olet aina terve, etkä ollut kuullut ikäsyrjinnästä?
Vierailija kirjoitti:
Osas perussuomalaisten EU-eroa tavoittelevaa kampanjaa. Kurjistetaan ihmoisten olot ja syytetään EU:ta.
26.1.2023
Suomen ero EU:sta on edelleen perussuomalaisten pitkän aikavälin tavoite, vahvistaa puolueen puheenjohtaja Riikka Purra Helsingin Sanomille.
28.3.2023
Purra HS:n vaalitentissä: Perussuomalaiset ei edistä eroa EU:sta, jos se pääsee hallitukseen
Perussuomalaisten puheenjohtaja toteaa, ettei ensi kaudella edistettäisi EU eroa.
Takinkääntäjä Purra hallituskiimassaan ja hillotolpan himossaan.
Tyypillinen populistipoppoo, joka lupaa maat ja taivaat, mutta kun pääsee päättämään, tekee heti 180 asteen takinkäännön. Teki saman tempun jo kerran aikaisemmin Sipilän hallituksessa. Kumma, ettei kansa opi erheistään. Persujen on korkea aika lipua Suomen historiaan, sinne minne "maaseudun kadotetun kansan ääni" katosi.
Suomalaista sosiaalituen saajista enemmistö on lihavia että jos nyt eka laihtuisivat normaalipainoisiksi ennen kuin nälkään kuolevat.
Minulla yksi tuilla elävä ystävä joutui kuukausi sitten lopettamaan tupakoinnin kun ei muuten olis rahat riittänyt ruokaan. Siis ihan kauheeta. Ihminen tupakoinut pitkään ja nyt joutui lopettamaan. Aivan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
-perhesurmat lisääntyvät
-rikollisuus kasvaa
-päihdeongelmat kasvavat
-huono-osaisuus keskittyy
-asunnottomuus lisääntyy
-maksuhäiriöt lisääntyvät
-katuturvallisuus laskee
Eiköhän suurin osa todellisuudessa siirry tuelta toiselle, eli minkä muut tuet laskevat, sen toimeentulotuki paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaista sosiaalituen saajista enemmistö on lihavia että jos nyt eka laihtuisivat normaalipainoisiksi ennen kuin nälkään kuolevat.
Minulla yksi tuilla elävä ystävä joutui kuukausi sitten lopettamaan tupakoinnin kun ei muuten olis rahat riittänyt ruokaan. Siis ihan kauheeta. Ihminen tupakoinut pitkään ja nyt joutui lopettamaan. Aivan kamalaa.
Minä taas siirryin sohvalle, kun palkka ei enää riitä tupakkaan. Tyhjän saa pyytämättäkin. En minä vielä sentään millään voileipäpalkalla töihin tule.
Vierailija kirjoitti:
Se on ainoa hyvä puoli, jos köyhä tai lamasta kärsivä alkaa nähdä nälkää. Supmen suurimpia ongelmia on kansan ylipaino. Ylipaino on pahempaa kuin työttömyys.
Ei S..t.na kuinka tyhmiä ihmisiä täällä on laukomassa yksinkertaisia näkemyksiään.
Päinvastoin ääretön köyhyys vain lisää huonon, halvemman ravinnon valkkaamista, syömishäiriöitä, masennusta, häpeää, kotiin hautautumista, mielenterveysongelmia, syrjäytymistä ja liikkumattomuutta.
Juuri näin!! Hiljainen kapina eli kulutus aivan minimiin. Laitamme talouden lamaan ja yritykset nurin boikoteilla. Liity hiljaiseen kapinaan hallitusta ja riistäjiä vastaan.