Ootteko kokeneet niin pahaa stressiä että oksettaa? Mitä teitte helpottaaksenne oloanne?
Ootteko kokeneet niin pahaa stressiä että oksettaa? Mitä teitte helpottaaksenne oloanne?
Kommentit (14)
Olen, mutta en keksinyt mitään oloa helpottavaa. Olo helpotti aina kun stressin aiheuttaja oli poissa.
Eilen oli tällainen päivä menin pyöräilylenkille metsään ..olo parani huomattavasti 🍀
Lepo. Uni? Burana? Stressistä jotenkin irrottaminen. Ei jatka sitä mikä aiheuttaa sitä. Musiikki. Soitto jollekin johon voi edes alkeellisesti luottaa. Kävely kun parempi tila. -Ehkä moni stressin aihe on niin turha.
Juu olen varmaan, tai sellaista, että on niin puristuksissa, että tuntuu ettei sitä voi enää mitenkään päin kestää.
Poista elämästä stressin aiheuttaja. Ja hyväksy, että sen jälkeen ei heti helpotakkaan, vaan keho tarvitsee monta viikkoa lepoa ja pitää käydä monia tunteita läpi.
Mikä sua stressaa, jos saa kysyä? Onko se oikeasti prioriteetti numero yksi, jota ilman ei voi elää? Jos esim työ tai ihmissuhde aiheuttaa noin kovaa stressiä, niin heivaa hemskuttiin elämästä semmonen
On tällä hetkellä. Seuraan tätä jos joku keksi miten tästä päästä.
Mä oksensin monesti heti aamupalan jälkeen. Se helpotti. Tein kaikenmaailman rentoutus harjoituksia juutuubasta. Jotenki se pahin piikki alkoi lopulta helpottaa. Tein kävelylenkkejä luonnossa, tosin välillä itkin samalla. Tsemppiä ap, parempi päivä tulee vielä.
Vierailija kirjoitti:
Juu olen varmaan, tai sellaista, että on niin puristuksissa, että tuntuu ettei sitä voi enää mitenkään päin kestää.
Poista elämästä stressin aiheuttaja. Ja hyväksy, että sen jälkeen ei heti helpotakkaan, vaan keho tarvitsee monta viikkoa lepoa ja pitää käydä monia tunteita läpi.
Mikä sua stressaa, jos saa kysyä? Onko se oikeasti prioriteetti numero yksi, jota ilman ei voi elää? Jos esim työ tai ihmissuhde aiheuttaa noin kovaa stressiä, niin heivaa hemskuttiin elämästä semmonen
En ole ap, mutta jatkuvat muutokset stressaa. En taida jaksaa enää.
Ulkoilu auttaa jonkin verran. Kännääminen enemmän, mutta sitä ei aina parane tehdä, tai lähtee sressinaiheuttajan, eli työpaikan lisäksi vaimokin.
Tunnetut keinot viestiä keholle, että stressi on ohi:
Liikunta (saa olla ihan sykkeitä kunnolla nostavaakin, keho ottaa sen vinkkinä siitä, että aiempi stressaava sykkeiden nostaja on poissa)
Positiivinen sosiaalinen hengailu
20 sek pitkä halaus
6 sek pitkä suudelma
Nauraminen
Itkeminen
Luovan asian tekeminen
Syvähengitysharjoitukset
Ja ps. se, että itselleen kertoo, että ei hätää, ei tarvitse stressata EI TOIMI läheskään yhtä hyvin, kuin nämä aktiiviset keinot
Olen. Oli tosi raskas ihmissuhde, toinen osapuoli tykkäsi kiusata esim. viikkoja kestävillä mykkäkouluilla, jolloin oma olo oli toisinaan aivan sietämätön.
Mikä tahansa tekeminen helpotti yleensä oloa. Joskus kokeilin joogatunneilta opittuja rentoutusharjoituksia. Joskus piti ottaa pari siideriä, mutta se ei tietenkään ole järkevä tapa, eikä kannata kokeilla töissä 😄
Jos on olemassa parisuhde, niin läheisyys ja seksi toimivat aivan äärimmäisen tehokkaina stressin lievittäjinä.
Ihan se oksentaminen. Ja TRE-terapia.
Tiedätkö stressin aiheuttajan? Minulla auttaa vähän se, että kuvittelen sen kuvana eteeni ja sitten liikutan sitä kauas horisonttiin, niin että se loittonee ja loittonee ja muuttuu pienemmäksi. Kuin tämän ohjeen jostain kerran ja se tosiaan auttaa. Perustuu siihen, että ihmisille merkittävimpiä ovat lähel olevat asiat ja kun se stressaava asia siirtyy kauas, niin se ei enää tunnu yhtä stressaavalta.
Hengitä. Kuuntele kaikki on hyvin juutuubasta.