Mitä vastaatte jos työhaastattelussa kysytään 'mitenkäs tuo alkoholinkäyttö?"
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit incelli joskus työhaastatteluun päässyt, niin tietäisit, ettei sellaista kysytä.
On kysytty parissa paikassa.
-ap
Sun alkoholinkäyttö on ilmeisesti niin runsasta, että se näkyy ja haisee päällepäin. Ei alkkiksia palkata.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit incelli joskus työhaastatteluun päässyt, niin tietäisit, ettei sellaista kysytä.
On kysytty ja tullaan kysymäänkin. Työnantajia kun on monenlaisia.
Olen vastannut itse sanomalla kohtuudella.
Jotain ympäripyöreää vastaisin siihenkin kysymykseen.
Emme palkkaa absolutisteja. Meillä kaikki on nykyisiä tai entisiä päihdeongelmaisia.
Onko alkoholi ongelmanne?
Ei ole.
Entä alkoholin puute?
SIlloin tällöin.
Teoreettista p askartelua. En ole käyttänyt alkoholia kymmeniin vuosiin, mutta sillähän ei ole väliä, koska tämänikäisenä ei pääse työhaastatteluihin.
Vaikea tilanne, en käytä alkoholia lainkaan, koska alkoholi laukaisee migreenin. En kuintenkaan haluaisin kertoa sairastavani migreeniä.
Kerran muistan kuulleeni, että joku oli vastannut, että "Alkoholi ei ole ongelma minulle, kaikki käy."
Vierailija kirjoitti:
Jotain ympäripyöreää vastaisin siihenkin kysymykseen.
Et tullut taaskaan valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alkupuolella elettiin varsin märkiä aikoja. Eräässä työhaastattelussa minulta kysyttiin alkoholin käytöstä. Vastasin totuudenmukaisesti, että en käytä lainkaan. Seuraava kysymys oli, olenko alkoholisti?! En saanut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne, en käytä alkoholia lainkaan, koska alkoholi laukaisee migreenin. En kuintenkaan haluaisin kertoa sairastavani migreeniä.
Kerran muistan kuulleeni, että joku oli vastannut, että "Alkoholi ei ole ongelma minulle, kaikki käy."
Tuo on hyvä vastaus.
Joskus näitä kysytään jotta näkee haastateltavan reaktion erikoiseen kysymykseen. Oikeaa vastausta ei siis ole, vaan halutaan nähdä miten käyttäydytään yllättävissä tilanteissa.
Jos työn luonteeseen kuuluu alkoholinkäyttö niin uskon olevani täydellinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kysyä.
M28
Saa, mutta ei ole pakko vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun alkupuolella elettiin varsin märkiä aikoja. Eräässä työhaastattelussa minulta kysyttiin alkoholin käytöstä. Vastasin totuudenmukaisesti, että en käytä lainkaan. Seuraava kysymys oli, olenko alkoholisti?! En saanut paikkaa.
Itse taas kävin työnantajalla kutsui kotiinsa käymään. Oli kännissä kuin käki. Kirjoitti puhelinnumeronkin täysin väärin ja hyvä niin.
Kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Teoreettista p askartelua. En ole käyttänyt alkoholia kymmeniin vuosiin, mutta sillähän ei ole väliä, koska tämänikäisenä ei pääse työhaastatteluihin.
Kaikki kyllä tietävät ettei sinunikäinen käytä enää alkoholia. Kysyvät kuitenkin koska se lukee haastattelupaperissa.
En menisi niin tylsään paikkaan töihin.
Toivottavasti ei kysy. Joutuisin vastaamaan, että en käytä ja antaisin itsestäni tylsän ja ankean kuvan.
Sanoin kerran että joku maistuu mutta ei usein.
Kysyn että mitekäs tuo alkoholi maistuu työnantajalle. Juopolle työnantajalle en toki töihin mene.
Pyydän myös työnantajaa tekemään 10 minuutin videon itsestään. Katson sitten onko edes sopiva työnantajaksi.