Mitä vastaatte jos työhaastattelussa kysytään 'mitenkäs tuo alkoholinkäyttö?"
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuljetusalalla onkin merkityksellinen asia, ei silti ole työhönottajan kysyttävissä oleva asia. Hän voi toki kertoa, millaiset työtehtävän vaatimukset siinä mielessä ovat, ja että työterveyshuollossa pidettävässä työhöntulotarkastuksessa tästäkin asiasta rutiininomaisesti kaikilta kysytään, kun on työn hoitamisen kannalta olennainen tekijä.
Logistiikassa kaikki on rapajuoppoja. Minä kyllä tiedän, kun olen itsekkin elämäntapa autonkuljettaja. En yhtään ihmettele, että pahimmat puliukot yritetään seuloa jo haastattelussa pihalle. Olen itsekkin 3 kertainen törkyrattijuoppo ja edelleen ajan raskasta kalustoa. Kortti ABeCE m39
Ei ole ongelma, ei vastaaminen kysymykseen eikä alkoholi.
On kysytty. On kysytty myös lempiolutmerkkiä. Se oli itseasiassa aika hauska, koska ilmiselvästi haluttiin tiimiin ihminen, joka osaa työkavereiden kanssa irrotellakin.
Mutta tosiaan nykyään vastaan, että juon kyllä silloin tällöin, mutta humalassa en ole ollut kunnolla varmaan 15 vuoteen. Se on ihan totta. Juon viikonloppuna yleensä puoli pulloa viiniä tai 3-4 oluttolkkiä. Joka viikonloppu kyllä, mutta vain lauantaina. Humalaan en tommoisesta määrästä ole tullut. Viimeksi kännäsin kunnolla ennen kuin odotin kuopusta. Kuopus on 14.