Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkettä pahoinvointiin?

09.02.2007 |

elikkäs, onko kukaan syönyt alkuraskauden pahoinvoitiin lääkettä? mitä lääkettä ja onko ollut sivuvaikutuksia?

täällä oli joskus aiemmin juttua mutta en löydä sitä nyt enää mistään (kun itselle tarpeen)

tilanne siis tämä: toinen raskaus menossa, ihan alussa vk 6, olo on ollut 2viikkoa ihan hirveä 24/7.

ensimmäisessä raskaudessa oli myös pahoinvointi 24/7 ja silloin lääkäri ehdottikin mulle pahoinvointiin lääkettä josta kuitenkin kieltäydyin, koska selvisin jokseenki pahoinvoinnista oksentamatta, syömällä kokoaika... nyt ei auta yhtään mikään, ei siis mikään, lisäksi kotona on pian 2v taapero , jonka kanssa pitäisi jaksaa touhuta ja yrittää pitää itseni kasassa... jos tämä raskaus jatkuu ongelmitta loppuun asti (mitä syvästi toivon) ja noudattaa edellisen raskauden kaavaa, niin pahoinvointi kestää ainakin sinne viikolle 16 yötä päivää kunnes sitten hiipuu pois, toki tiedän että jokainen raskaus voi olla erillainen, eikä pahoinvointi välttämättä jatku niin pitkään tai vaihtoehtoisesti jatkuu pidempään...

mutta jos jollain olisi kokemuksia pahoinvointilääkkeestä niin ottaisin niitä mielellään vastaan!

joku vitamiini saattaa auttaa myös, mutta sitäkään en enää muista mikä se oli....

t. piipii

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua ottaa lääkettä, kokeile inkivääriä, joka kuului kansanlääkitykseen ennen kaupallisten matkapahoinvointilääkkeiden keksimistä. Vaikkapa kuuman veden joukkoon raastettu inkivääri saattaa tepsiä lievään pahoinvointiin.

http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd/shop/prdinf?p=2657

Vierailija
2/5 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä koetan koota itseäni kaksipäiväisen mahataudin ja sen myötä yltyneen raskaupahoinvoinnin piinaamana. Onneksi olen tänään saanut jo jotain pysymään sisällä.

Halusin vain sanoa, että mullakin on nuo kolme edellista kertaa menneet vkot 6-15 heikosti, ja silti vielä yksi tulossa -vihonviimeistä kertaa :) Ensimmäisessä odotuksessa ei auttanut muu kuin mennä päivystykseen, ja sieltä sairaalaan tipalle. Se auttoi, mutta ellei niin varmaan olisi lääkitystäkin kokeiltu. Jos sinusta vähänkään tuntuu siltä että nyt on voimat tyystin loppu ja kuivuminen uhkaa, hakeudu hoitoon.

Inkiväärit on mulla käytössä, ja kunhan tokenen niin haen B6:ta myös. Toivotaan että niiden kanssa selvitään sinne viikolle 15..

Pahoinvoiva äiti (kohta neljälle) rv 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuosta B6 vitamiinista, koitin apteekin sivuilta sitä etsiä, mutta en löytänyt, osaattako suositella jotai tietyn merkkistä?

kuivuminen ei uhkaa ainakaan vielä, vettä menee päivässä se 2-3 litraa ja pieniä annoksia syönki puoliväkisin.. virtaa riittäisi touhuta pojan kanssa mutta kun pystyasennossa on tuplaten huono olo!

täytynee tuota B6 vitamiinia käyä jostai ostamassa ja tuota multi-tabs inkivääriä, josko niillä olo helpottuisi..

-piipii

Vierailija
4/5 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suosittelen kokeilemaan ensin inkivääriä. Multi-Tabsilla on kapseleina, nimellä Raskausinkivääri. Mielestäni tämä auttaa ainakin minulla, voipi tietysti olla kuviteltua. Mutta mitään et häviä kokeilemalla, uskon sen olevan turvallista raskausaikana. Jos tuo ei auta (tarpeeksi), voit sitten yrittää saada lääkäriltä (vaikka neuvolan kautta) jotain " vahvempaa" tuohon pahoinvointiin.

Hilmis rv 13+1

Vierailija
5/5 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin jotain lääkettä mutta en muista mitä koska lopulta riitti että se resepti oli taskussa, sinnittelin 25 viikkoa yrjö kurkussa. En jotenkin uskaltanutkaan ottaa niitä.

Mutta se vitamiini on B6. Joku väitti että se auttais. Ite en pystynyt sitäkään ottamaan kun kaiken tablettimaisen nieleminen herätti oksennusrefleksin.

Muista että eri raskauksissa voi kestää eri verran. Mulla ollut yrjöt 2 raskaudessa 12 viikkoa ja viimesessä 25.

Voimia sulle!