Joudun olemaan tiistaihin asti ravinnotta. Ei ole provo.
Rahaa 0€ ja tiistaina saan ruokaa. Kaapit tyhjiä. Ainoastaan kaurapuuroa, rypsiöljyä ja mansikka hilloa löytyy. Ei edes maitoa eikä mehua.
Kommentit (73)
Minulla on tänään rahaa 40€, päiväraha tulee 10.9. Muuten ei mitään mutta huomenna erääntyy viime kuun 10 päivän hypyn takia visalle vinguttamani 120€. Tilillä ei ole katetta että visa menisi. Ei tää paha ole, mutta harmittaa. Voin toki vinguttaa visaa 200€ ja siirtää rahan omalle tilille. Näin pärjään. Mutta mistä saan ensi kuun vaihteeseen 180 euroa?
Tää on ollut tämmöistä kymppi kerrallaan velkaantumista toukokuusta asti. Tänään olen syönyt 3 näkkäriä ilman voita tai mitään leivän päällä. Huomenna täytyy ostaa kaurahiutalepaketti ja maksalaatikko tms. tiistaina taas paastotaan näkkärin avulla, keskiviikkona taas jotain, max 5 euroa maksava ruoka. torstaina näkkäripaastoa ja perjantaina taas jotain halvinta, tod. näk. uunimakkaraa tms jotta pärjään viikonlopunkin. No, toisaalta mietin että miksi olen enää täällä, oisko parempi nukahtaa pois rasittamasta itseään ja yhteiskuntaa, se on jo ihan vakavasti pohdinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku voisi laittaa minulle 10€ tilille niin voisin nostaa sen ylös ja koittaa 4 kertaistaa sen pikapokerissa. 40€. Olisi jo riittävästi.
Ap
Tämä taitaa olla yksi syy miksi ap:lla ei ole rahaa. Seuraavaksi veikkaan nikotiinituotteita ja alkoholia. Ehkä nämä kaikki kolme ovat syyllisiä.
Söin viikon kaurapuuroa rahapulan takia(kyllä oli vatsa kuralla siitä) eikä ollut puhelin saldoakaan puhelimessa, kysyä ruokaa ystävältä joka asui 20km päässä. Oli kelju viikko !
Käy poimimassa puolukoita ja yrttejä.
Kannattaa kerätä kolikoita säästöpossuun ja unohtaa koko asia. Pahana kuten sinulla on nyt, niillä kolikoilla voi ostaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloin just keittää perunia ja paistaa ahven filettä. Kyllä onkin jo nälkä. Olen työtön ja syön 3 kertaa päivässä ei vähemmällä ruualla pärjää mitenkään. Haen merestä aina ahvenia eikä ne maksa mitään.
Siis miksi ei pärjää?
Itse noudatan pätkäpaastoa tai omadia useimpina päivinä ja urheilen kuitenkin.
Ap, ei auta kuin etsiä lähin ruokajakelupaikka ja mennä sinne tai paikkaan, jossa voi saada ilmaisen ruoan syödä. Netistä varmaan löytyy. Puuro on ruokaa ja sieniä saa metsästä, ne voi paistaa. Tee puurosta sienileipiä.
Ihan sama tilanne sulla olisi vaikka sulla olisi tonni rahaa nyt jos sen laitat pikapokeriin. Ei ruokaa yhtään enempää.
teet sitten kaurapuuroa ja vaikka sekoitat siihen ruokaölyjä sekaan ja toisella kertaa kaurapuuroa ja laitat siihen mansikkahilloa. Ei ole mitään hätää
minä olen ollut torstaista asti noin 300 kilkalorin päivillä, koska on on vähän flunssainen olo enkä jaksavaivautua syömään. Nykyihmiselle ei tee pahaa olla pikkupaastoilla. Vain, jos joku sairaus sen estää, se voi olla pahaksi.
Diakonilta voi kysyä maksusitoumusta ruokakauppaan.
Mä ihmettelen, miten ihmiset ei yhtään osaa varautua. Oon itsekin köyhä mutta osaan ostaa fiksusti eikä ikinä ole kaapit täysin tyhjänä.
Myy tietokoneesi tai puhelimesi niin saat ruokarahaa-
Sanon, kuten palstalla monesti sanotaan: istut, ap, aarteen päällä. Myy reikääsi ( kakkosta), niin saat rahaa ruokaan, tupakkaan, viinaan jne.
Puuroa siihen asti. Ei voi minkään.
Mee kadunkulmaan hattu kourassa laulamaan. Ehkä joku heittää lantin.
"ei ravintoa" "kaurapuuroa löytyy"
Jaaaaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei auta kuin etsiä lähin ruokajakelupaikka ja mennä sinne tai paikkaan, jossa voi saada ilmaisen ruoan syödä. Netistä varmaan löytyy. Puuro on ruokaa ja sieniä saa metsästä, ne voi paistaa. Tee puurosta sienileipiä.
Ninhän sitä äkkinäinen luulisi. Tämä meidän evl-kirkko ei vaan salli sitä: pitää ilmoittaa tulot ja menot, _diakonissalle_. Ei 0le tuo kristinuskoa, ainakaan minun mielestä.
Menisin kerää tyhjiä pulloja ja ostaisin niillä ainakin makaronia ja maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Myy tietokoneesi tai puhelimesi niin saat ruokarahaa-
Siis oikeasti tässä on kyse kahdesta päivästä! Se on pelkästään hyvä, jos on välillä edes sen aikaa syömättä.
Sehän on hyvä niin vähän laihtuu.