Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mielummin työttömänä 1990 laman aikana vai nyt?

Vierailija
01.09.2024 |

Silloin ei ainakaan työttömiltä viety kuten nykyään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä huono liksa oli 6000 mk kuukaudessa. Kesätyöliksalla ja tuilla eli lainatta koko vuoden. Töitä sai kun kysyi.

Vierailija
22/25 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei ole kyllä ikinä hyvä olla. Mut rakennusala on nyt mitä on nii helvetin tylsää tämä kotona oleskelu 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie olin työttömänä jo 90-luvulla eikä miulle ole löytynyt töitä sen jälkeenkään miun uutterasta etsimisestä huolimatta. T. Feija 58v

Vierailija
24/25 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai, mie olin työttömänä jo 90-luvulla eikä miulle ole löytynyt töitä sen jälkeenkään miun uutterasta etsimisestä huolimatta. T. Feija 58v

Valmistuin itse 1993 ja olin onnekkaassa asemassa että oli töitä koko ajan. Todella moni valmistui suoraan kortistoon ja ei työllistynyt alalleen koska joka vuosi tuli uusia valmistuneita. Paremmin pärjäsvät ne jotka viivästyttivät valmistumista ja kun nousukausi sitten alkoi niin he työllistyivät hyvin ainakin tekniikan alalla.

Jos nyt olisin valmistumisvaiheessa eikä olisi töitä niin voi olla että lähtisin ulkomaille työnhakuun. Suomessa ongelmat alkavat olla sitä suuruusluokkaa että edessä ei ole muuta kuin leikkauksia ja veronkorotuksia. Vähän ihmetyttää miten kansantalous ja yritystoiminta voi kasvaa näissä oloissa jossa toivo alkaa olla mennyttä.

Vierailija
25/25 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt. Netti on helpottanut työnhakua tosi paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän