Pysäyttävää. Tajusin juuri päiväkodista, että
Jos lapsi on hoidossa vaikka 9h joka päivä, on hän siellä viikossa 45 tuntia.
Toisesta ketjusta luin, että päiväkotityöntekijöiden työpäivä kestää 7h 39 minuuttia, mikä tekee viikossa 38h 15min.
Eli lapsi saattaa joutua olemaan päiväkodin hälinässä jopa 6h 45min pidempään kuin siellä olevat aikuiset, jotka yleisen keskustelun perusteella kokevat jo sen uuvuttavaksi ja voimia vieväksi. Aika hurjaa ja laittaa kyllä miettimään, miten voisin järjestää omalleni edes vähän lyhyempiä päiviä.
Kommentit (31)
Nii-in, olen huomannut saman. Mulle on napistu tuosta, että lapseni on aika pitkiä päiviä päiväkodissa. En voi sille mitään, että mun työaika on 8.00-16.00 ja työpaikkani sijaitsee 40km päässä, kirjaimellisesti keskellä erämaata (tuotantolaitos). Me itse asumme kunnan keskuksessa lähellä päiväkotia. Työpaikkani lähellä ei ole tarjolla asuntoja tai päivähoitomahdollisuutta.
Toisen työpaikan hakeminen tässä pikkuväkisessä kunnassa on melkein mahdotonta, koska koulutukseni on melko spesifi juuri tuohon työhön mitä teen eikä tämän alan työpaikkoja ole kuin äärimmäisen harvoin avoinna.
Aika hidasälyinen olet, kun nyt vasta tajusit että lapsi todellakin on päiväkodissa koko sinun työpäiväsi ajan JA työmatkat päälle
Oletko ihan täysijärkinen noin muuten, vai onko muitakin asioita, mitä ymmärrät jälkijunassa?
Ok, mutta hälisee ne lapset sittenkin kun ne viedään päiväkodin porteista ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on alle 3v tai 1-2lk. lapsi saat tehdä lyhennettyä työaikaa
Mutta monikaan ei tee.
Aivan, eivät jaksa omaa lastaan, vieraiden pitää hoitaa. Ja jos lapsella on "kenkä väärässä jalassa", niin heti huudetaan viranomaisia apuun.
Tunneissa tuo on kuin lapsi tekisi kuusipäiväistä työviikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vain huonot vanhemmat pitävät lasta päiväkodissa 9 tuntia päivittäin.
Jos on 8h työpäivät, kyllä 9h menee helposti lapsella hoidossa. Harvemmin työpaikat ovat päiväkodin vieressä.
Feminismiä. Kun isä on vieraannutettu ja isovanhemmar käytetty loppuun, niin lasta pidetään päiväkodissa maksimiaika myös kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Saa tehdä tuossa välissäkin lyhennettyä, mutta osittaista hoitorahaa ei makseta kuin alle 3v ja 1.-2.-lk lapsesta.
Ei kannata syyllistää vanhempia siitä, että yhteiskunta ei tee osaansa eikä varhaiskasvatuksessa keskitytä lapsiin vaan lasten arviointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tehdä tuossa välissäkin lyhennettyä, mutta osittaista hoitorahaa ei makseta kuin alle 3v ja 1.-2.-lk lapsesta.
No eikö hoitoraha ole pelkkä vitsi, osittaisena ei sitäkään. Ei luulisi vaikuttavan kenenkään päätöksiin.
Hei, voin vakuuttaa etten ole tästä aiheesta aloituksia tehnyt. Sen sijaan sinä toistat itseäsi. Suosittelen hankkimaan mielekkäämmän elämän, jos seuraat täällä kuinka usein mistäkin aiheesta keskustellaan ja kommentoit maanisesti samaan ketjuun samaa mielipidettä monta kertaa.
Ap