Jos hautajaiset on joulun aikaan, niin tarjotaanko siellä jouluruokia vai ei? Kokemuksia kellään?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluaikaan olleissa hautajaissa olen ollut ja siellä ei jouluruokia tarjottu.
No hyvä! t.ap
Eiköhän tuo ole ihan miten vaan itse haluaa. Jouluruokaa voi hyvinkin tarjota jo joulun alla, mutta mikään ei estä tarjoamasta jotakin muuta.
Kyllä ja joulupukki hoitaa siunaamisen.
Ei kai jouluruokaa hautajaisiin. Vaikka on juhlaruokaa niin ei todellakaan mitään hautajaisruokaa.
Lohileivät olivat jouluisinta tarjottavaa. Eli ei ole pakko, jos ei taho.
Vierailija kirjoitti:
Lohileivät olivat jouluisinta tarjottavaa. Eli ei ole pakko, jos ei taho.
Graavilohta ja uunilohta on ollut. En pidä niitä erityisen jouluisina.
Jos vainaja oli jouluihminen niin miksei.
Ei ollut jouluruokaa muistotilaisuudessa 19. joulukuuta. Päätin tarjoiluista. Jokainen tilaisuuden päättäjä ratkaisee tarjoilut itse.
Siellä tarjotaan sitä mitä muistotilaisuuden järjestäjä on päättänyt
Säilyykö ruumis hyvänä pakastimessa jouluun?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja joulupukki hoitaa siunaamisen.
Ja tontut hoitaa vainajan hautaan kantamisen.
Rosollia on ollut joulunajan hautajaisissa ja porsaanfileen kastikkeessa luumusilaus. Kahvipöydässä oli myös jossain tarjottavassa glögimaku, oisko ollut kakun pinnalla kiille tms.
Kerran olen ollut joulukuun puolivälissä ns. tuhkauskahveilla (ruumis siunattu ja saateltu krematorioon vietäväksi), joissa oli tarjolla glögiä ja erilaisia minijoulutorttuja. Vainajan toiveiden mukaan isompi tarjoilu ja tilaisuus oli sitten tuhkien laskussa ja se oli vasta seuraavana keväänä.
On huono pitopalvelu, jos se osaa tehdä ruoat vain sesonkien mukaan. Tosin meillä päin asiassa ei ole mitään hätää milloinkaan, sitä karjalanpaistia ja -piirakoita voi tarjota juhlavana ruokana läpi vuoden.
Meidän mummo kuoli huhtikuussa ja hautajaiset oli vappuna. Hautajaisissa syötiin munkkeja ja juotiin simaa. Suvun hasssuttelijasedällä oli sellsinen punainen Nasse-setä nenä päässä.
Minä olen ollut 23.12. järjestetyissä hautajaisissa, joissa oli tarjolla jouluruokaa. Mutta tämä on tietenkin täysin hautajaisten järjestäjän päätettävissä oleva asia.
Vierailija kirjoitti:
On huono pitopalvelu, jos se osaa tehdä ruoat vain sesonkien mukaan. Tosin meillä päin asiassa ei ole mitään hätää milloinkaan, sitä karjalanpaistia ja -piirakoita voi tarjota juhlavana ruokana läpi vuoden.
Eihän tuo ole kiinni pitopalvelusta, vaan täysin siitä, mitä hautajaisten järjestäjä tilaa.
Täti kuoli maaliskuussa ja hautajaiset oli aprillipäivänä. Aluksi hautajaisiin tuotiin arkku, johon setäni oli piiloutunut. Seremonian kestettyä hetken arkusta alkoi kuulumaan kumahduksia ja kohta arkunkansi aukesi ja setä pomppasi arkusta ylös huutaen Aprillia!! Sitten sisään tuotiin se arkku, josss oli vainaja. Kyllä kaikkia nauratti!
Jouluhullu jatkanee tätä juhannukseen saakka, ja sitten aloittaa taas alusta. Voisitko nyt hetkeksi haudata tämän aiheen?
Pikkujouluaikaan olleissa hautajaissa olen ollut ja siellä ei jouluruokia tarjottu.