Tuli luettua Immu, Mika Ilmenin elämäkerta, ja voi pojat mitä hakkaamista...
Olin yllättynyt negatiivisesti siitä, miten huonosti kirja oli ensinnäkin kirjoitettu, ja sisällöllisesti Immu pisti palasiksi jokaisen, joka uhkasi herran ilmatilaa. Eihän kirjassa paljon muusta puhuttukaan kuin siitä, kenet hakattiin kulloinkin ja missä asennossa nyrkki lensi.
Järkyttävää, että keskuudessamme on noin väkivaltaisia ihmisiä. Tosin, Immun eduksi pitää sanoa se, että hän on ilmeisesti jättänyt rikollisuuden taakseen.
Kommentit (74)
Olihan Tony Halmeen "Jumala armahtaa, minä en" myös varsin lennokkaita ja väkivaltasia tarinoita miten jengi sai pataan.
Samahan se oli Jere Karalahden kirja.
Siellä juotiin, narkattiin ja tapeltiin ja kehuttiin itseä.
Välissä pelattiin maailman parasta kiekkoa ja olisin ollut maailmaan ykkönen mut hitsin vitsi ku ei just sillä hetkellä kiinnostanut. Oli vessahätä niin ei ehdi nyt.
Sitten taas elviskin nousi haudastaan kun kuuli että Jere on tullut Vegasiin ja siellä juotiin stobet Elviksen kanssa ja sitten se elvis sanoi että nyt voin kuolla onnellisena kun on saanut paiskata maailman ylivoimaisesti parhaan kiekkoilijan kättä.
Sitten olis taas ollut maailman ykköskiekkoilijan paikka tarjolla mut ei Jere lähtenyt ku oli kaljan juonti kesken.
Ihan kuin joku 15 vuotias ylilautalainen olisi tehnyt kirjan fantasioistaan.
Mitään liioittelematta ja mitään poistamatta...
Erikoinen rinnakkaistodellisuus alamaailmassa. Samaan aikaan, kun väkivalta on yhteiskunnassa tullut tabuksi ja sen määritelmää lavennettu melko mitättömiinkin asioihin, niin Immun (ex)maailmassa hakataan kunnolla menemään.
Vierailija kirjoitti:
Alfauros?
Öööh. Väkivaltainen rikollinen. Ne Alfat on ihan muualla...
Immun mielestä vasikka on,jos puhuu pöytäkirjoihin.Eli jos puhuu ns.ohi pöytäkirjojen ei ole vasikka🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Muuten hyvä jos Immun jutut olisi edes puoliksi totta. Nolo jätkä.
Tekee rahaa rikollisuudellaan. Jokainen joka näitä lukee/kuuntelee ja maksaa siitä, iskee rättiä rikosten uhrien naamalle ja tukee rikollisuutta.
On eri asia ostaa jonkun kirjailijan kirjoittama dekkari kuin esim. murhaajan itsensä muistelmat.
Ennen muinoin (silloin kun maailma oli vielä järjissään) rikollisilta oli kiellettyä hyötyä taloudellisesti tekemistään rikoksista. Tällä pyrittiin estämään juuri tämä amerikkalaisten psykopaattien ja nykypentujen kouluampumisten motiivien täyttymiset: musta tulee kuuluisa ja musta tehdään kirjoja ja tv-sarjoja ja elokuvia ja dokkareita ja mun nimi jää historiaan ja mä tienaan ja...kukahan mua esittää elokuvassa? Austin Butler vai Timothy Chalamet?
Tuli aikoinaan 70-luvulla luettua Mossen muistelmat 'Voi pojat, kun tietäisitte'. Oi sitä nssiskelua!
Nyt ei ole muuta kuin vihaa, pelkoa, hakkaamista ja päät sekoittavia peukkuja.
No, se uho tuli nyt nähtyä, kun ei pärjännyt kehässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo suomalaisista, että tämä genre on ylivoimaisesti myydyintä kirjallisuutta. Myyntimäärät on yli 10-kertaisia ammattikirjailijiden myyntilukuihin nähden.
Kertoo sitä, että me olemme oikeasti hyvin, hyvin sivistymätön kansa.
Kertoo vaan siitä ettei ole mikään ongelma saada ihmisiä lukemaan jos on jotain mielenkiintoista kerrottavaa.
Ammattikirjailijat vaan välttää viimeiseen asti kirjoittamasta mistään "rahvaanomaisesta" aiheesta joka voisi kiinnostaa ihimisiä. Se vie uskottavuuden kulttuuripiireissä. Ja oletettavasti apurahat. Rahasta siinäkin on kysymys.
Mä en usko että kukaan sullekkaan mitään ruutuaikaa antaisi, jos kukaan edes koskaan tulisi sinua tuntemaan. Pelkkä tuo vihamielinen asenne kertoo jo kaiken oleellisen.