Tuli luettua Immu, Mika Ilmenin elämäkerta, ja voi pojat mitä hakkaamista...
Olin yllättynyt negatiivisesti siitä, miten huonosti kirja oli ensinnäkin kirjoitettu, ja sisällöllisesti Immu pisti palasiksi jokaisen, joka uhkasi herran ilmatilaa. Eihän kirjassa paljon muusta puhuttukaan kuin siitä, kenet hakattiin kulloinkin ja missä asennossa nyrkki lensi.
Järkyttävää, että keskuudessamme on noin väkivaltaisia ihmisiä. Tosin, Immun eduksi pitää sanoa se, että hän on ilmeisesti jättänyt rikollisuuden taakseen.
Kommentit (74)
Mua ärsyttää et se silti koittaa olla kova jätkä ja tehä rahaa sillä entisellä rikollisuudellaan.
Se äijä on silti pelkkä iso luuseri vaikka se se onki tehny ns. parannuksen.
Mitä se kertoo suomalaisista, että tämä genre on ylivoimaisesti myydyintä kirjallisuutta. Myyntimäärät on yli 10-kertaisia ammattikirjailijiden myyntilukuihin nähden.
Kertoo sitä, että me olemme oikeasti hyvin, hyvin sivistymätön kansa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää et se silti koittaa olla kova jätkä ja tehä rahaa sillä entisellä rikollisuudellaan.
Hänhän on antanut myös paljon haastatteluja. Tulkitsen ennemmin niin, että rikollisen uraa ihaileva voi lukea kirjan ja siirtyä suoraan vaiheeseen, kun rikollisura on loppu. Eli ei ole järkeä niissä hommissa. On tärkeää tuoda esille, ettei rikolliselämä mitään hohdokasta herkkua ole. Jotkut nuoret ajattelevat, että jos he ryhtyvät rikollisiksi, niin he pääsevät eroon yhteiskunnan säännöistä. Joo-o, mutta tilalle tulevat jengisäännöt yms., jotka saattavatkin tuntua pahemmilta, kuin se mitä nuori yrittää paeta.
Ei niitten tarinoitten oo tarkotuskaan olla mitään iltapäivälukemista lapsille, vaan ne kertoo sen maailman missä ihminen on eläny
Rikollinen maailma on raju, ei sitä ihminen oikeasti edes ymmärrä ennenku itse on sen keskellä, ei siel oo mitää sääntöjä, eikä kukaan uskalla mennä poliisille, koska kaikilla on päällä jotain, joten säännöt häviää samantien
Mun mielestä se on ihan ok että asiat kerrotaan niinkuin ne ovat, siitä voi sitten jokainen lukea ja päättää että kannattaako, ja jos päättää mennä siihen elämään, niin ainakin oli joku kuka kerto totuuden
Mikähän tämän tyypin perimmäinen ongelma on, kiinnostaisi tietää? Kotoahan se kaikki tietysti lähtee..
Vierailija kirjoitti:
Sinua ärsyttää koska itselläsi menee huonosti. Pitäisikö tuon Immunkin mielestäsi olla tuilla elävä syrjäytynyt, sekö olisi parempi vaihtoehto kuin että tienaa itse rahansa?
News: alamaailman hormonipiireissä on väkivaltaa.
Miksi ylipäänsä luet tuollaista paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta senhän Immu itsekin myöntää, että ihan paskaa on rikollinen elämä eikä siinä ole mitään ihailtavaa tai hienoa. Ristiriitaista sitten tietysti siinä mielessä, että kertoo niistä vanhoista väkivalta ym. jutuista, joita sitten kansa kuola valuen kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo suomalaisista, että tämä genre on ylivoimaisesti myydyintä kirjallisuutta. Myyntimäärät on yli 10-kertaisia ammattikirjailijiden myyntilukuihin nähden.
99 prosenttia menee äänikirjoina kun porukka ei osaa nykyään enää lukea. Tai jaksa keskittyä.
Äänikirja + truecrime = wt.
Tahkotkoon rahaa niin kauan kuin sitä tulee, ei ole multa pois. Somessa ja kouluvierailuilla tekee hyvää työtä nuorten parissa
Mikä siinäkin on, että nämä aina sössöttävät miten haluavat "varoittaa" nuoria tarinallaan, mutta tarinoissa leuhotellaan ja fiilistellään sitä elämää? Ihan tekopyhää. Muutenkin ihan paskaskene koko true crime. Traumataustalla olevat lähiöhullut tai elämänsä pullossa eläneet pelkurit näitä jaksavat kuunnella. Kukaan, joka on joutunut tuon r o s k a s a k i n kanssa tekemisiin millään muotoa ei kyllä jaksa kiinnostua siitä yhtään ellei ole täysi v a j o k k i.
Sil miehel on käyny aivan järjetön säkä elämässä, se on eka ystävystyny suoraa CMC pomonkaa ja saanu samantien ison vallan siinä jengissä, ilman mitään töitä sen eteen
Sit se pääsi vankilasta ja se pääsi samantien radioo työharjotteluu jonku kaverinsa kautta vissii ja sen jälkee se taas kerran suhteillaan sai tehtyä ne kirjat, tää mies on siis edenny koko elämänsä suhteillaan eteenpäin
Ja nyt sil on rahaa ku roskaa, pienet on piirit Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ärsyttää koska itselläsi menee huonosti. Pitäisikö tuon Immunkin mielestäsi olla tuilla elävä syrjäytynyt, sekö olisi parempi vaihtoehto kuin että tienaa itse rahansa?
No nyt oli sellasta settiä että menepä katkaisuhoitoon ja ilmoita itsesi poliisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta senhän Immu itsekin myöntää, että ihan paskaa on rikollinen elämä eikä siinä ole mitään ihailtavaa tai hienoa. Ristiriitaista sitten tietysti siinä mielessä, että kertoo niistä vanhoista väkivalta ym. jutuista, joita sitten kansa kuola valuen kuuntelee.
Onko sillä sit tarpeeks hyvä itsetunto sanoa et mä olin lapsena häiriintyny väkivaltanen lapsu ja nyt viiskymppisenä mä oon säälittävä pelle ja luuseri josta on ollu yhteiskunnalle koko elämän vaan haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä sit tarpeeks hyvä itsetunto sanoa et mä olin lapsena häiriintyny väkivaltanen lapsu ja nyt viiskymppisenä mä oon säälittävä pelle ja luuseri josta on ollu yhteiskunnalle koko elämän vaan haittaa?
Ei. Hän on aina oikeassa ja muita kovempi.
Se mies on iso viiskymppinen apina ja luuseri jota kunnolliset työssäkäyvät suomalaiset on elättäny koko sen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Sil miehel on käyny aivan järjetön säkä elämässä, se on eka ystävystyny suoraa CMC pomonkaa ja saanu samantien ison vallan siinä jengissä, ilman mitään töitä sen eteen
Sit se pääsi vankilasta ja se pääsi samantien radioo työharjotteluu jonku kaverinsa kautta vissii ja sen jälkee se taas kerran suhteillaan sai tehtyä ne kirjat, tää mies on siis edenny koko elämänsä suhteillaan eteenpäin
Ja nyt sil on rahaa ku roskaa, pienet on piirit Suomessa
"ja sen jälkee se taas kerran suhteillaan sai tehtyä ne kirjat, tää mies on siis edenny koko elämänsä suhteillaan eteenpäin"
Hei arvaa mitä, noin se menee pitkälti työelämässä muutenkin (pl. joku hoitoala.)
Täällä ne varsinaiset voittajat taas kertoilevat että kuka on pelle ja kenestä on ollut vaan haittaa. Ei teistäkään ole yhteiskunnalle kauheasti hyötyä ollut kun vänisette palstalla 24/7
Vierailija kirjoitti:
No mitä se sitten kertoo näistä "ammattikirjailijoista"? Entä kustantajista? Kuka hullu lukee wokeakkojen ja kuohittujen miehisten piperryksiä?
Immu vaikuttaa vastenmielisestä, suosittelen Jannne Ranisen podcasteja, jos rikollisuus kiinnostaa!