Syksyn rakastajat, mikä on parasta syksyssä?
Ihanaa, että kesä alkaa olla ohi. Tuntuu kuin helvetissä olisi ollut 3 kuukautta.
Kommentit (390)
Kyllähän kaikista vuodenajoista JOTAIN kivaa, kaunista tai positiivista löytää. Mutta kyllä minun on tarvinnut niitä ihan erikseen miettiä syksyn osalta, etten masennu. Ja talveen varsinkin pitää monin eri tavoin henkisesti ja fyysisesti valmistautua, kun kulkupelinä on vain fillari, tai jalat, jos ei pyörällä pääse. Jo runsas pimeys aamuisin ja iltaisin vaativat minulla jotain piristystoimia, ettei mieliala laske liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeys, pimeys ja pimeys. Oikeastiko noin moni rakastaa pimeyttä? Istutteko sisälläkin pimeässä vai mikä siinä pimeydessä niin kiehtoo?
no mikä siinä auringon paahteessa ja hikoilussa oikeen kiehtoo?
Auringosta saa valoa ja D-vitamiinia. Hikoilu on ihan jees saunassa. En hikoile auringossa olen normaali painoinen ja ihan hyvässä kunnossa.
minäkin olen normaali painoinen ja hiki on lentäny niin saatanasti kun olen ulkotöissä ollut niin yhtä tuskaa ollut ja mikään helvetin nautinto todella kaukana.
Olisiko kannattanut opiskella vähän enemmän niin voisit tehdä töitä ilmastoiduissa sisätiloissa? Sen jälkeen on kiva lähteä nauttimaan helteestä vaikka
mut tykkään näistä hommista mulla oma firma mut en tykkää hikoilla siinä helvetin helteessä usko jo.normaali ilmasta tykkäää en helteestä vaikka kuinka jankutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeys, pimeys ja pimeys. Oikeastiko noin moni rakastaa pimeyttä? Istutteko sisälläkin pimeässä vai mikä siinä pimeydessä niin kiehtoo?
Auringosta saa valoa ja D-vitamiinia. Hikoilu on ihan jees saunassa. En hikoile auringossa olen normaali painoinen ja ihan hyvässä kunnossa.
minäkin olen normaali painoinen ja hiki on lentäny niin saatanasti kun olen ulkotöissä ollut niin yhtä tuskaa ollut ja mikään helvetin nautinto todella kaukana.
Olisiko kannattanut opiskella vähän enemmän niin voisit tehdä töitä ilmastoiduissa sisätiloissa? Sen jälkeen on kiva lähteä nauttimaan helteestä vaikka
nauttimaa helteestä hyi helvetti.eikö sun puupäähän mene että kaikki ei nauti helteestä ja hikoulusta.
Senkin et tykkää. Mitä siinä itse jankutat. Helle on normaali ilma kesällä vaikka kuinka jankutat. Aina voit lähteä vaikka Grönlantiin hommiin jos helteet piinaa.
Vierailija kirjoitti:
Senkin et tykkää. Mitä siinä itse jankutat. Helle on normaali ilma kesällä vaikka kuinka jankutat. Aina voit lähteä vaikka Grönlantiin hommiin jos helteet piinaa.
tai nigeriaan nauttimaan ihanasta helteestä jossei suomen meno mielytä ja vaikka kuinka jankutat niin en tykkää helteestä.
Eikö sun luupäähän mene että monet tykkää helteistä. Kyllä nauttimaan helteistä niinkuin miljoonat suomalaiset tekevät joka vuosi ja kymmenet tuhannet lentää vielä tekemään sitä samaa talvellakin. Ei siinä kiroaminen auta.
tai nigeriaan nauttimaan ihanasta helteestä jossei suomen meno mielytä ja vaikka kuinka jankutat niin en tykkää helteestä.
Suomen helteet miellyttää oikein paljon. Sinä se valita kuinka huono täällä on olla. Reppana😅
Se on ihan julkisesti kerrottukin, että useimmat suomalaiset ei tykkää kuin n. +20 asteen kesäkeleistä. Pieni vähemmistö, kuten minä, tarkenee vasta yli +25 asteessa hihattomalla.
Minusta se on ihan luonnollista, ettei enemmistö tykkää helteistä, koska enimmän osan vuodesta säät on viileitä ja kylmiä meidän maassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun luupäähän mene että monet tykkää helteistä. Kyllä nauttimaan helteistä niinkuin miljoonat suomalaiset tekevät joka vuosi ja kymmenet tuhannet lentää vielä tekemään sitä samaa talvellakin. Ei siinä kiroaminen auta.
etkö sä saatanan kusipää tajua että en tykkää helteestä vaikka kuinka jankutat.helle on perseestä enkä oikee tunne ketään kuka siitä perkeleen hikoilusta tykkäis.
kiva että alkaa syksy ja viilenee.talvella kun pysyisi pakkasella ettei olis loskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on luonnollista. Etelä-Euroopassakin on pimeät illat silloin, kun meillä on valoisaa lähes koko yön.
Niiden pimeät illat ei kuitenkaan ala klo.16 ja pääty klo.10aamulla niinkuin täällä syksyllä. Ei mitenkään verrannollinen.
Puhut talvesta.
En puhu vaan syksystä. Marraskuu on syyskuukausi. Kannattaa tarkistaa vaikka googlesta.
Suomessa on pitkä talvi ja muut vuodenajat on lyhempiä.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/termiset-vuodenajat
Suomessa sekin vaihtelee missä asut.
Alkusyksy on aina kiva kun ilma alkaa raikastumaan ja on sellainen oma tunnelmansa jonka syksy tuo.
Kunnes lehdet ovat kaikki maassa ja on pilkko pimää jo neljältä, sataa vettä kokoajan ja aamuisin joka paikassa on mustaa jäätä.
Se joka sanoi ekalla sivulla että kesä on suomessa liian pitkä. Niin kyllä se varmaan nyt kesän lopulla voi tuntua siltä että tämä suomen kaksi kuukautinen kesä on pitkä mutta kyllä suomen talvi on oikeasti jo ankean pitkä kaikkien mielestä.
Syksyn rakastajatar olen. Parasta on kun voi viettää aikaa makuuhuoneessa. Kesällä tulee ulkoilutua paljon, syksyllä taas käpyrrytään kotiin ja kynttilöiden ääreen. Romantiikka kukkii ihan eri tavalla. Nautin siitä, ettei tarvitse iltaisin lähteä minnekään. Eikä haittaa pimeys tai sateet. En käy juuri ulkona ilta-aikaan. Aamulla töihin ja noin klo 17 kotiin, joskus joku kauppareissu. Syksyssä on hämyistä tunnelmaa, ihana olla kotona ja lukea kirjaa tai katsoa tv:tä, käydä saunassa ja kaikessa rauhassa rakastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ilmastoidut sisätilat ovat homeisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agadeeminen siellä.
kunnon +45 hiki helle olis ihanaa.olis ihana hikoilla yölläkin sillein että lakana on jääny selkaan kiinni ja sit töissä hikoilla lisää ai että miten ihanaa olis.välillä vois läimiä vaimon hikistä persettä .
kuule just noin. alkaa vaihe kun jaksaa juosta 60 km viikossa. saa pukeutua peittäviin. tunnelmaillat, valoköysiä. voi nukkua ihanan peiton alla. vuode ja sen suojukset pysyy puhtaina. syvempi uni. jaksaa kaikenlaista. ihania uuniruokia,uunin kuumuus ei häiritse,vaan luo kodin tuoksua. ohraryynipuuro, ölaatikkoruokia. jaksaa kokata.siivota. kivat tv ohjelmat
Olisiko kannattanut opiskella vähän enemmän niin voisit tehdä töitä ilmastoiduissa sisätiloissa? Sen jälkeen on kiva lähteä nauttimaan helteestä vaikka jätski kioskille ja rannalle.