Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen! Miten turhamaisuutesi on muuttunut nuoruuden jälkeen?

Vierailija
01.09.2024 |

Minä esim. meikkasin nuorena, nyt en lainkaan. Samoin teetin kampaajalla raitoja säännöllisesti, nyt minulla on luonnonväri hiuksissa. Ostin myös vaatteet ketjuliikkeistä, nykyisin myös markettivaatteet kelpaavat. Käytin myös pilareita, nyt rillejä.Ai niin, ja ostin kallista kosmetiikkaa tax freestä, nykyisin käytän markettituotteita ihon hoitoon.

Onko teillä samanlainen kehityskaari?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen tietyissä asioissa ihan yhtä "turhamainen", jos nyt itsestään huolehtimista voi turhamaisuudeksi sanoa. 

Vierailija
2/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuljen silmälasit päässä, enkä jaksa laittaa piilareita enää kuin spesiaalitilanteisiin. 

Korkokengät vaihtuneet matalapohjaisiin, tosin vaan siitä syystä, että toinen päkiäni kipeytyy yli 3,5 cm koroissa heti ja kipu kestää usean viikon. Tämä harmittaa, pitäisin mielelläni korkoja!

Saatan käydä kaupassa meikittä, mutta vähän väriä huuliin sipaisen sinnekin, ja töihin meikkaan joka aamu.

Hiukseni ovat edelleen pitkät, mutta leikkuutan ne kohta long bob - malliin, koska ovat ohentuneet iän myötä enkä jaksa enää pelata hiustuuhennosten kanssa...

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteita vähän ja harvoin.

Vierailija
4/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut turhamainen koskaan

Vierailija
5/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää pötköttää ripsien laitossa ja maksaa muutamasta karvasta älyttömiä summia.

Mietin kyllä asukokonaisuuksia, mutta enää en arvosta tyyliä loputtomiin yli mukavuuden. Eli laitan mukavammat kengät jalkaan, jotka ovat kylläkin silti omaan makuun, eli ei mukavien tarvitse olla rumat.

En jaksa välittää jos joku hiuskiehkura ei olekaan kuten haluaisin. Tuskinpa ketään kiinnostaa joten saa olla.

Välitän kyllä tyylistä, hiusten väristä, siitä että kynnet ovat siistit jne. mutta kai tätä voisi sanoa että olen itselleni armollisempi :)

Vierailija
6/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljonkaan. Nykyään meikkaan töihin, nuorempana en jaksanut. Muuten pysynyt aika samana. Olen värjännyt aina hiuksiani ja käyttänyt piilareita jo iät ja ajat. Ja liikunta on tärkeämpää nyt keski-ikäisenä, koska kroppa alkaa heti tuntua jäykältä jos liikkuu liian vähän. Vaatteiden ostaminen ei koskaan ole ollut mikään intohimo. Kun katson vanhoja valokuvia niin joskus pukeutuminen on onnistunut ja joskus näytän idioottimaiselta. Varmaan sama nykyään. 

Kasvojen veltostuminen harmittaa hiukan, mutta toisaalta, kun tuttavia on jo sairastunut ja kuollut niin ymmärtää että vanheneminen on etuoikeus, jota ei suoda kaikille.

Vierailija
7/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta piilarit on kyllä mukavammat kuin rillit. Rillit likaantuu jatkuvasti, hiukset tarttuu sankoihin tai niiden asentoa joutuu korjaamaan. Piilarit kun aamulla laittaa, ei tarvitse miettiä niitä sen jälkeen.

Vierailija
8/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, miksi kommenttini on saanut alapeukkuja? Siis siksikö että olen vähän luovuttanut, vai enkö ole luovuttanut tarpeeksi...? :D Valaiskaa alapeukuttajat. 

Vastaaja nro 2, N43

Vierailija
9/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään

Vierailija
10/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut turhamainen.

Samalla mennään kuin nuorena; en ole koskaan meikannut enkä viihtynyt  hameissa ja korkokengissä. En ole omistanut sellaisia kuin yhden parin koska ne oli kauniit ja hyvin kalliit ja käyttämättä jäi koska niillä oli todella hankala kävellä.

Vierailija
11/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miksi kommenttini on saanut alapeukkuja? Siis siksikö että olen vähän luovuttanut, vai enkö ole luovuttanut tarpeeksi...? :D Valaiskaa alapeukuttajat. 

Vastaaja nro 2, N43

"vähän väriä huuliin sipaisen sinnekin"

Alapeukutan kaikkia sipaisijoita, pesaisijoita, pyöräyttäjiä, vetäisijöita jne. Ällöttäviä epäsanoja.

Vierailija
12/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäänä silmälasit on paremmat kuin pilarit.

Vierailija
13/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomattavasti "turhamaisempi" kuin nuorempana. Ymmärrän nyt paremmin tietynlaisen tyylin psykologisen merkityksen.

Vierailija
14/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon turhamaisempi nyt 45-vuotiaana kuin esimerkiksi parikymppisenä. Makoilen pitkälle aamupäivään viikonloppuisin. Arkisin otan joskus päiväunet, jos väsyttää. Käyn jalkahoidossa ja kynsihoidossa säännöllisesti. Suunnittelen etukäteen, minkälaista pukeutumistyyliä haluan noudattaa esimerkiksi syksyn ajan. iPhone 15 pro max:ini on samaa sävyä kuin katumaasturini.

Tässä vain muutamia esimerkkejä.

Vierailija
15/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomattavasti "turhamaisempi" kuin nuorempana. Ymmärrän nyt paremmin tietynlaisen tyylin psykologisen merkityksen.

Tää on muuten hyvä pointti. Ei ehkä nähdä turhamaisena. Minuunkin suhtaudutaan eri paikoissa eri tavalla ihan vain mekkovalinnan mukaan.

Vierailija
16/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttunut mitenkään?

Vierailija
17/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina panostanut aika paljon ulkonäkööni, vaikka tyyli onkin muuttunut nuoruusajoista. Saan mielihyvää siitä, että näytän kivalta (omassa mittakaavassani). Vanhemmiten ulkonäköön liittyvät terveysasiat (nukkuminen, liikkuminen, syöminen, ihon hoito) ovat korostuneet.

Vierailija
18/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut turhamainen. 

Vierailija
19/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kuljen silmälasit päässä, enkä jaksa laittaa piilareita enää kuin spesiaalitilanteisiin. 

Korkokengät vaihtuneet matalapohjaisiin, tosin vaan siitä syystä, että toinen päkiäni kipeytyy yli 3,5 cm koroissa heti ja kipu kestää usean viikon. Tämä harmittaa, pitäisin mielelläni korkoja!

Saatan käydä kaupassa meikittä, mutta vähän väriä huuliin sipaisen sinnekin, ja töihin meikkaan joka aamu.

Hiukseni ovat edelleen pitkät, mutta leikkuutan ne kohta long bob - malliin, koska ovat ohentuneet iän myötä enkä jaksa enää pelata hiustuuhennosten kanssa...

N43

Ja sitten ihmettelet, kun miehen seksuaalinen kiinnostus lopahtaa,

Vierailija
20/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt paljon turhamaisempi. Nuorena sitä pärjäsikin vähemmällä meikillä ja ihonhoitokin oli vähän niin ja näin ja pukeuduin lähinnä huppareihin ja farkkuihin.

Nyt sitten kiinnostaakin enemmän ihonhoito ja meikkaaminen, tyyli muuttunut naisellisemmaksi. Yleensäkin panostan ulkonäkööni ja hyvinvointiin paljon enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi