Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan pohjelihakset voi olla KIPEÄT kuntoporrastreenin jälkeen?

Vierailija
31.08.2024 |

Itse treenasin ensimmäistä kertaa maanantaina ja pohkeet edelleen kipeät. Liikkeelle lähtö sattuu. Aamuisin joudun köpöttelemään tipunaskeleilla. Ja aina kun nousen sohvalta. Onko mulla joku lihassairaus vai voiko olla normaalia? En ole täysin sohvaperuna vaan harrastan kyllä jonkin verran liikuntaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Minulla tulee uusissa lajeissa aina paikat ekalla kerralla todella kipeäksi. Seuraavalla kerralla ei kipeydy noin pahasti.

Vierailija
2/12 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon. Koettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi treenielämältä kuulostaa. Kuten tuossa ylempänä joku sanoikin, ei se enää ensi kerralla niin dramaattista ole. 

Vierailija
4/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole se ylöspäin nousu vaan alaspäin tulo joka tuon kivun aiheuttaa

Vierailija
5/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole se ylöspäin nousu vaan alaspäin tulo joka tuon kivun aiheuttaa

Se on muuten ihme juttu että alaspäin meno tekee kivun! Asutaan 8. kerroksessa ja joskus olen tehnyt tuon virheen että kylmiltään lähtenyt portaita alas ja vähän heilutellutkin jalkoja matkalla. Voi mitä tuskaa seuraavana päivänä! Mutta jos tuosta ottaisi tavan, niin milloinkohan helpottaisi? Mitä hyviä seurauksia alaspäin menosta voisi olla?

Vierailija
6/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porrastreeni on vain ekstraa, se oikea kunto luodaan kestävyyslajeissa. Eli jos kestävyyskuntosi on heikohko, niin totta kai porrastreeni sattuu.

Vierailija
7/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä venyttelyllä ennen treeniä,vältetään liiallinen kipeytyminen. Jos viikon on paikat kipeät, ei venyttelyä ole tehty tai se on tehty huonosti. Eli venyttely/alkulämmöt on tärkeät. 

Vierailija
8/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita rauhallisemmin ja treenaa 2-3 kertaa viikossa. Keskity suoritustekniikkaan. 10 kerran jälkeen nostat harjoituksen tehoa ja määrää. Alkuun keho vastustaa kaikkea uutta rasitusta mutta sillä se lähtee millä on tullutkin. 

Vierailija
9/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nousen portaat mutta kävelen "maata pitkin" alas, niin ei kipeydy. Onneksi tässä mahdollista.

Vierailija
10/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tauon jälkeenkin on syytä aloittaa erittäin varovaisesti ja tehdä vain lyhyt treeni hyvän lämmittelyn jälkeen + lopussa venyttely. Omat pohkeet jumittui viikoksi, kun aloitin rapputreenit. Ikinä ei ole mikään kehonosa ollut liikunnasta niin kipeä ja tukossa!

Vierailija
11/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttele ja ota magnesiumia, kyllä se siitä.

Vierailija
12/12 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan että toipuvat rasituksesta. Esimerkiksi lämpögeeli nopeuttaa palautumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän