Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yliopiston käyneitä, jotka eivät verkostoituneet opintojen aikana?

Vierailija
31.08.2024 |

Opintojen alussahan suositaan, että luokaa ihmissuhteita ja tutustukaa erilaisissa juhlissa, tapahtumissa yms vuosien aikana ja että niistä on hyötyä tulevaisuudessa.

Onko täällä palstalaisia, jotka eivät toimineet näin. Mikä oli syy? Entä saitko töitä valmistumisen jälkeen. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä kysymys yliopistoaikana verkostoitumisesta on nyt saanut turhan isot mittasuhteet. Itse tietenkin opiskeluaikana vietin aikaani jonkin verran oman alani (psykologia) opiskelukavereiden ja muiden aineiden opiskelijoiden kanssa, mutta ei sillä ollut merkitystä tulevaisuuteni kannalta mitenkään. Verkostoitumisen merkitys nousi esille siinä vaiheessa, kun tein kenttäharjoittelua opintojeni soveltamispaikassa ennen valmistumista ja se tosiaan auttoi työllistymisessä ensin silloin. Siitä eteen päin ihan muut verkostot ovat olleet merkityksellisiä elämässä sen verran kuin ovat. Ajan oloon CV on ollut yhä tärkeämpi eteenpäin menemisen kannalta, ei verkostot.

Vierailija
42/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Teen keikkatöitä toisella alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Aloitin tekniikan alalla yliopistolla vuonna 2019, eli olen vastavalmistunut DI. Olen aika introvertti luonteeltani, lisäksi korona tuli ensimmäisen opiskeluvuoden aikana ja kontaktit vähenivät aika minimiin. 

Minulla on tasan 2 opiskelukaveria, joiden kanssa olen ollut vapaa-ajalla yhteyksissä viimeisen kolmen vuoden aikana. Siitä huolimatta olen mielestäni pärjännyt ihan kohtuullisesti, sain kolmantena opiskeluvuonna vakituisen työn jossa olen edelleen. Töissä tuttuja on kertynyt enemmän.

Verkostoitumisesta tuskin on haittaa, mutta sitä korostetaan ihan liikaa. Otin itse oikein paineita aiheesta, ja olin opintojen alussa varma, että olen suunnilleen ikuisesti työtön koska en ole verkostoitunut riittävästi.

Vierailija
44/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En verkostoitunut, en saanut edes ystäviä. Syynä tähän olin minä itse -  olin silloin nuorena, suoraan lukiosta tulleena tosi ujo ja vetäytyvä. Koulukiusaamistaustakin vaikutti, en vain osannut ja pystynyt luomaan ystävyyssuhteita, pelkäsin kai etten tule hyväksytyksi... Kun alussa jäin piirien ulkopuolelle, en niihin sitten enää myöhemminkään onnistunut pääsemään. 

Valmistuttuani olin jonkin aikaa työttömänä, kunnes pääsin töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä