Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä/verisuonikirurgia paikalla

Vierailija
13.04.2024 |

Kysyisin, että onko ketään lääkäriä, joka olisi hoitanut kaulalaskimoiden laajentumaa? (Jugular vein ectasia).

Tämä kuuluu moniin sairauksiin, mutta jos se on syntynyt tapaturman seurauksena?

Mikä on paras diagnoosin teossa?

Taitaa olla aika harvinainen. Tietääkö lääkärit yleensä tästä?

Ja toivon asiallisia vastauksia. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällähän ne verisuonikirurgit pyörii.

Vierailija
2/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulalaskimoiden laajentuma on melko harvinainen tila, ja sen hoitaminen saattaa vaatia erikoistunutta lääketieteellistä osaamista. Yleisesti ottaen, kardiologit ja verisuonikirurgit ovat niitä lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet verisuonisairauksiin ja voivat olla parhaiten perehtyneitä tähän tilaan.

Kun kaulalaskimoiden laajentuma on syntynyt tapaturman seurauksena, tilan diagnosointi voi olla haastavaa, sillä se voi muistuttaa muita kaulavaltimon tai kaulalaskimoiden vammoja. Kattavan lääkärintarkastuksen ja kuvantamistutkimusten, kuten ultraäänen, magneettikuvauksen (MRI) tai tietokonetomografian (CT) avulla voidaan kuitenkin yleensä tehdä diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta! :)

Joo, oireeni ovat tosi moninaisia ja haastavia. Lääkärit ovat etsineet dissekaatiota. Oireeni sopivat kuitenkin täysin kaulalaskimoiden laajentumaan. Olen löytänyt enemmän tietoa englanniksi, niin ei varmaan moni lääkäri tiedä tästä.

MRA kuvasta kuitenkin näkee selkeän laajentuman 15mm. 

Osaatko kertoa, että voiko tämä pahentua? Radiologit ovat sanoneet, että kaikki on kuvissa kunnossa.  

Osaatko kertoa voiko tätä hoitaa? Ja kuinka nopesti olisi tärkeää päästä hoitoon? 

Vierailija
4/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muidenkin verisuonien laajentumien kohdalla, kaulalaskimoiden laajentuma voi tietyissä tapauksissa pahentua ajan myötä. Jokainen tapaus on yksilöllinen, ja etenemisen riski voi vaihdella henkilöstä toiseen. Radiologien antama vakuutus siitä, että kaikki on kuvissa kunnossa, on myönteinen merkki. Silti on tärkeää, että tilannettasi seurataan säännöllisesti, jotta voidaan havaita mahdolliset muutokset ajoissa.

Kaulalaskimoiden laajentumaa voidaan hoitaa eri tavoin riippuen oireiden vakavuudesta ja laajentuman koosta. Hoitovaihtoehdot voivat sisältää lääkitystä oireiden hallintaan, verisuonikirurgista interventiota tai muita hoitomenetelmiä. Kuinka nopeasti pääset hoitoon riippuu useista tekijöistä, kuten oireidesi vakavuudesta ja tilan mahdollisista komplikaatioista. 

Vierailija
5/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä, moniakin.

Vierailija
6/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulalaskimoiden laajentuma on melko harvinainen tila, ja sen hoitaminen saattaa vaatia erikoistunutta lääketieteellistä osaamista. Yleisesti ottaen, kardiologit ja verisuonikirurgit ovat niitä lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet verisuonisairauksiin ja voivat olla parhaiten perehtyneitä tähän tilaan.

Kun kaulalaskimoiden laajentuma on syntynyt tapaturman seurauksena, tilan diagnosointi voi olla haastavaa, sillä se voi muistuttaa muita kaulavaltimon tai kaulalaskimoiden vammoja. Kattavan lääkärintarkastuksen ja kuvantamistutkimusten, kuten ultraäänen, magneettikuvauksen (MRI) tai tietokonetomografian (CT) avulla voidaan kuitenkin yleensä tehdä diagnoosi.

CT? 

Vierailija
7/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CT? 

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/ct-scan/about/pac-20393675

Vierailija
8/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyöri. Minä olen sydänkirurgi.

Vierailija
9/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta! :)

Joo, oireeni ovat tosi moninaisia ja haastavia. Lääkärit ovat etsineet dissekaatiota. Oireeni sopivat kuitenkin täysin kaulalaskimoiden laajentumaan. Olen löytänyt enemmän tietoa englanniksi, niin ei varmaan moni lääkäri tiedä tästä.

MRA kuvasta kuitenkin näkee selkeän laajentuman 15mm. 

Osaatko kertoa, että voiko tämä pahentua? Radiologit ovat sanoneet, että kaikki on kuvissa kunnossa.  

Osaatko kertoa voiko tätä hoitaa? Ja kuinka nopesti olisi tärkeää päästä hoitoon? 

Vastaus oli tekoälyn. 

Vierailija
10/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule ole KETÄÄN lääkäriä koko maailmassa joka asiasta tietää. 

Vierailija
11/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös aika varma, että niillä on parempaakin tekemistä. Ylipäätään diagnooseja ei kannata täällä kysellä. Tai neuvoja.

Vierailija
12/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, mä olen presidentti.

Vierailija
13/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä suomi24 palstoilta. Siellä pyörii tuhansia aivokirurkeja buhahahaattelemassa ja jakamassa hyviä neuvoja vaivaan kuin vaivaan.

Vierailija
14/20 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako kynekologi , myös koti päivystys.

Vierailija
15/20 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti! 

Tietääkö kukaan lääkäriä joka tästä tietäisi? Tai esimerkiksi osaisi tutkia sen oikein?

Ongelma on, että tutkimuksissa oireet eivät ole päällä niin ongelma ei tule pelkissä kuvissa esille. Pitäisi tehdä Vasalvan koe. Siinä paine luotaisiin kaulalle ja nähtäisiin, että paljonko suonet laajenee. 

Vierailija
16/20 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti! 

Tietääkö kukaan lääkäriä joka tästä tietäisi? Tai esimerkiksi osaisi tutkia sen oikein?

Ongelma on, että tutkimuksissa oireet eivät ole päällä niin ongelma ei tule pelkissä kuvissa esille. Pitäisi tehdä Vasalvan koe. Siinä paine luotaisiin kaulalle ja nähtäisiin, että paljonko suonet laajenee. 

(Yluopisto)sairaaloiden verisuonikirurgit tietänevät. Mutta lähetettä et saa vain siksi että haluat lisää tietoa pitää olla toimenpidearviosta tai -suunnitelmasta kyse. Jos radiologi on sanonut ettei syytä huoleen, niin mikset usko?

Vierailija
17/20 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt monelta lääkäriltä tästä ja he eivät ole ikinä kuulleetkaan tästä. Tämä on siis todella harvinainen. Radiologi ei ollut kuullut edes tästä kokeesta. Yksi verisuonikirurgi sanoi että hänkään ei ole tälläiseen törmännyt. 

Englanniksi löytyy tietoa, että he joilla tämä on diagnosoitu niin lepotilassa ei näy kuvissa. Ainoastaan silloin kun syntyy paine (Vasalvan koe). 

Minun oireet ovat pahentuneet ja ne tulee vain silloin kun kaulan paine kasvaa, nykyään yhä helpommin. On rajuja hermosto oireita ja kipuja kaulalla. Minulla on kaikki mahdolliset oireet jotka kertovat että kaulan paine ei ole kohdillaan. En saa lähetettä läpi verisuonikirurgialle, koska he sanovat että kuvissa ei ole mitään. 

Ainoa tapa siis diagnosoida on tämä Vasalvan koe. Olen tottakai huolissani, kun kukaan ei voi tätä selvittää ja tämä vain pahenee. 

Vierailija
18/20 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, mä olen presidentti.

Ja minä olen Kiinan keisari.

Vierailija
19/20 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi pervot ällötykset toimia vuosikymmeniä täysin vapaasti lääkäreiden ammateissa. Tosin osa varmaan niitä,jotka eivät puhu ja pukahda niistä rikoksista mitä tehty joillekin potilaille, koska eivöt halua jäädä kiinni vaikka eivöt ehkä päätekijöitä ja jotkut taas koska eivöt uskalla jotta eivät saa tu..piin tekijäjoukolta.

Kyllä lääkäreiden taso Suomessa on hävettävän ja oksettavan alhainen. Jos on pakko mennä jinkin sairauden takia, ei voi muuta kun pyytää resepti jq yrittää olla yrjöämättä.

Valitettavasti kun kuvantamisia ei voi itse itselleen määrätä eikä kirjoittaa reseptejä 

Läköreiden tärkein ominaisuus on korkea moraali ja olla rikkomatta lakeja ja sanoisin Suomessa asteikolla 4-10 se on 6-. 

Vierailija
20/20 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa voi pervot ällötykset toimia vuosikymmeniä täysin vapaasti lääkäreiden ammateissa. Tosin osa varmaan niitä,jotka eivät puhu ja pukahda niistä rikoksista mitä tehty joillekin potilaille, koska eivöt halua jäädä kiinni vaikka eivöt ehkä päätekijöitä ja jotkut taas koska eivöt uskalla jotta eivät saa tu..piin tekijäjoukolta.

Kyllä lääkäreiden taso Suomessa on hävettävän ja oksettavan alhainen. Jos on pakko mennä jinkin sairauden takia, ei voi muuta kun pyytää resepti jq yrittää olla yrjöämättä.

Valitettavasti kun kuvantamisia ei voi itse itselleen määrätä eikä kirjoittaa reseptejä 

Läköreiden tärkein ominaisuus on korkea moraali ja olla rikkomatta lakeja ja sanoisin Suomessa asteikolla 4-10 se on 6-. 

Ja tuo kommentti liittyy hyvinkin nimenomaan verisuonikirurgiaan. Maailma on oikeasti paljon sairaampi paikka mitä moni osaa ikinä kuvitella ja nimenomaan koulutettujen ihmisten kuten lääkäreiden ka muiden "tiede" ihmisten kohdalla. Taparikolliset on saatu vaan toimimaan bulvaaneina, jotka eivät oikeasti tiedä mitä luvattomia juttuja esim. lääketieteessä tapahtuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi