Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat miltei lopussa, lapsen kanssa pitäisi pari päivää selvitä

Vierailija
31.08.2024 |

7.68€ tililä, muutama tölkki ja pullo löytyy. Lapselle on mansikoita puuron kanssa iltapalaksi, siinä menee viimeinen puuropussi. Itselle ehkä paistan munakkaan. Tiistaina saan rahaa, kaappi alkaa olla tyhjä, mitä kanmattaisi ostaa tuolla 7€?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitettyjä perunoita ja HK:n sinistä lenkkiä. Keitettyä makaronia ja HK:n sinistä lenkkiä.Paistettua munaa ja HK:n sinistä. Tuolla ruokamäärällä varmasti pärjäätte. Ja 7euroa riittää noihin.

HK sininen ei ole ihmisille kelpaavaa ns ruokaa. Kun tietäisi mitä aloittajalla jo on olisi helpompi neuvoa. Toki keitot on halpoja ja kestää useamman päivän. Leipää toki jos on margariinia ja tietenkin puuro paketti 

Vierailija
122/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitettyjä perunoita ja HK:n sinistä lenkkiä. Keitettyä makaronia ja HK:n sinistä lenkkiä.Paistettua munaa ja HK:n sinistä. Tuolla ruokamäärällä varmasti pärjäätte. Ja 7euroa riittää noihin.

K kaupoissa 2 kg perunaa 0,99snt

Ostin itse tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K kaupoissa 2 kg perunaa 0,99snt

Ostin itse tuon.

Korjaan 99snt

Vierailija
124/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan voi olla reseptillä lääkkeitä joille ei ole korvausta. Nimenomaan oli tällainen nestemäinen antibiootti jolla ei ollut korvausta ja hinta oli 70€.

Antibiootti piti muutaman päivän jälkeen vaihtaa toiseen antibioottiin ja sen kuurin hinta oli halpa. 

Mutta tuohon päälle vielä kuumelääke, siinä on jo 100€ mennyt streptokokin hoitoon.

Toimeentulotuki auttaa köyhiä ja heidän lapset saa lääkkeensä. Mutta pienituloiset köyhät, heitä ei auta nyt kukaan. 

Streptokokki hoidetaan v-penillä joka maksaa noin viisi euroa. Minulla hoidettiin jo lapsena sillä, samoin aikuisena. 

Vierailija
125/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari metriä köyttä. Vedä itsesi sitten kiikkuun niin ei ole nälkä enää. Köyhät ovat tämän maan syöpä joten niistä pitää päästä eroon.

Mene pois!

Vierailija
126/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakaurahiutalepkt 1e ja vaikka omenoita 1e. Sitten jauheliha 3,5e, maito 1e ja kananmunat 1e. teet makaronilaatikon mistä syö hyvin kaksi päivää. Puuroo aamu ja iltapalaksi, omena välipalaksi ja kananmunia voi paistaa lounaaksi. Pullorahoilla lapselle vaikka pussi pakastevihanneksia tai lapselle jäätelö. Ylipäätään pussipuurot, mansikat arkiruuissa ym kalliit tuotteet kannattaa vaihtaa halvempiin ja terveellisempiinkin esim mistikat pakasteesta, jos on tulot tippuneet. Tehdä laatikkoruokia, keittoruokia, leipoa itse, seurata tarjouksia, suosia lidliä ym sovittaa menot tuloihin niin ei tuu tollasia tilanteita. Terveellistäkin saa halvalla esim juurekset, linssit ym kun näkee vähän vaivaa vertailla hintoja ja tehdä itse. 

Vierailija
127/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan voi olla reseptillä lääkkeitä joille ei ole korvausta. Nimenomaan oli tällainen nestemäinen antibiootti jolla ei ollut korvausta ja hinta oli 70€.

Antibiootti piti muutaman päivän jälkeen vaihtaa toiseen antibioottiin ja sen kuurin hinta oli halpa. 

Mutta tuohon päälle vielä kuumelääke, siinä on jo 100€ mennyt streptokokin hoitoon.

Toimeentulotuki auttaa köyhiä ja heidän lapset saa lääkkeensä. Mutta pienituloiset köyhät, heitä ei auta nyt kukaan. 

Streptokokki hoidetaan v-penillä joka maksaa noin viisi euroa. Minulla hoidettiin jo lapsena sillä, samoin aikuisena. 

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Esimerkiksi Kefexin liuoksessa ei ole korvausta ja penisilliiniallergiselle se on nro 1 vaihtoehto.

Tutun lapsi on isompi, mutta ei voi niellä tabletteja.

Oma 5v antibioottikuuri maksoi tuolloin 40A,€

Vierailija
128/128 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jotkut soittaa suutansa, että miksi pitää tehdä lapsi jos ei ole varaa tätä elättää. Ei sitten näille neropateille tule mieleen, että tilanteet voi muuttua. Elämässä voi tulla erilaisia tilanteita. Todella tyhmä pitää ihmisen olla jos ei tätä tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä