Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veli kuormittaa

Vierailija
31.08.2024 |

Miehellä on veli,jolla on lyhyesti sanottuna ongelmia.Mies auttaa ja tukee veljeään paljon ja tavallaan pidän sitä hyvänä,mut nyt kun tilanne on jatkunut jo pitkään eikä muutosta veljen elämässä näy,alan väsyä.

Olen väsynyt siihen,että miehen veli määrittää käytännössä sen, mitä meidän perhe tekee.Jos veljellä on hätä,mies syöksyy heti auttamaan.Siinä sitten jää mun omat menot välistä,kun mies ei oo kotona lasten kanssa. Tai perhemenot peruuntuu.

Keskustellut olen, siitä on tullut vain riita ja mies huutaa, miten ei voi omaa veljeään olla auttamatta.

En tiedä,ehkä ratkaisu on sit ero? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on vain tyypillinen nykyinen lajinsa edustaja eli soijapoika.

Mitään ei ole tehtävissä. Veli taas on tyypillinen vihervassari, ei ole eläjäjsi hänestä 😔

Vierailija
22/24 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti miehesi veljen kaltaisia ammattiavusta kieltäytyviä ihmisiä on läheisten ja ystävien hyvin vaikeaa auttaa pitemmän päälle. Auttaja uupuu, auttajan läheiset uupuvat ja avioliitot kaatuvat tuollaiseen. Autettava vetää auttajatkin sairautensa loputtomaan suohon mukanaan. Lopputulos on harvoin parantunut ja lääkkeensä ottava kohtuuterve ihminen joka saavuttaa elämänhallinan ja pysyy pinnalla suurimman osan ajasta ihan itse. Eli ennuste on huono kaikille asianomaisille. Sydäntäsärkevää, mutta valitettavasti raaka totuus. Kokemusta on.

Ehdotan että vaadit miehesi avioliittoneuvojalle ja kerrot hänelle neutraalin kolmannen osapuolen läsnäollessa miten tuo jatkuva veljen ehdoilla eläminen ja toiseksi jääminen vaikuttaa muihin perheenjäseniin. Kahdestaan keskustellen tuo menee yleensä huutamiseksi ja miehen tunteet kuohuvat eikä hän kuule mitään mitä sanot. Miehellesi olisi myos hyodyllistä saada vertaistukea ja jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien omaisten kanssa. Mies on nyt niin keskittynyt veljeensä että sinä ja lapset olette hänelle itsestäänselvyyksiä jotka voi hylätä ilman seurauksia heti kun veli soittaa ja vaatii palvelua. Sillä sitähän se on, palvelua. Mies ei mielenkuohuissaan ja hädässään ymmärrä että tuollaisesta kohtelusta oma perhe hajoaa aivan varmasti. Jokin kompromissi on tehtävä. Tai sitten mies tunnustaa suoraan että veli on tärkeämpi kuin vaimo ja omat lapset ja jos tulee ero niin sitten tulee.

Jos mies ei avioliittoneuvontaan tai terapiaan suostu, tai ei terapiankaan jälkeen ymmärrä miksi veljen ehdoilla eläminen on muulle perheelle ongelma, on aika vetää johtopäätokset ja miettiä miten jatkat eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ei ole veljellä hoitotasolla. Siitä pitää lähteä !

Vierailija
24/24 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajaton perhe. Ei välttämättä kannata jatkaa suhdetta.

Tämä, tästä tulee tulevaisuudessa ISO ongelma joka tapauksessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän