Miksi ihmiset väittää että peruna on halpaa ruokaa?
1kg perunaa sisältää noin 750 kaloria eli pitäisi syödä 5kg perunaa päivässä että saisi päivän kalorit minulle.
Kommentit (65)
Perunavelli on hyvin energiapitoista. Katsokaapa imelletty hämäläinen perinteinen perunavelli elikäs tuuvinki. Siihen kun laittaa voeta isoja nokareita niin lähtee.
Tosi hyvää.
Ennenvanhaan oli tapana pistää peruna narun varaan katosta roikkumaan keskelle huonetta. Perheen miehet vuoronperään yrittivät osua puukolla perunaan. Voittaja sai syödä sen sellaisenaan puukkoa käyttäen.
Puukolla yritettin pistää keskelle perunaa niin, että se jäi puukkoon kiinni. Puukolla ei saanut viiltää perunaa vaan piti tökätä suoraan perunan läpi. Vanha hämäläinen leikki. Hämäläiset tunnettiin taitavasta puukon käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Sä et edelleenkään tarvitse 3000-4000 kaloria päivässä kun makaat työttömänä ja käyt välillä vähän salilla polkemassa kuntopyörällä.
Eri. Mulla on kuule niin halpa ja kova sohva, että en voi maata työttömänä koko päivää. Mun on pakko nousta ja liikkua välillä ja se kuluttaa kaloreita ja sukanpohjia. Ymmärrätkö nyt rakas perskokkakare, että tarvitsen 4001 kaloria ja uudet sukat joka päivä. Tee sinä vähän enemmän bisnestä, että saan pehmeämmän sohvan Kelalta. Sarkasmivaroitus.
Kaipa se maakin jotain maksaa? Jollei muuta niin menetettyä päöomatuloa...