Miksi ihmiset väittää että peruna on halpaa ruokaa?
1kg perunaa sisältää noin 750 kaloria eli pitäisi syödä 5kg perunaa päivässä että saisi päivän kalorit minulle.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt lähemmäs 4000 kaloria päivässä, ruuan hinta ei ole se ongelma.
Olen 195cm 90kg urheileva mies joten tuo 3500-4000 kaloria on minun perus kulutus
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on päälle 190 cm mies ja massaa päälle 90 kg ja harrastaa päivittäin kovaa liikuntaa tai tekee fyysisesti raskasta työtä, kulutus voi olla 4000 kcal. Minullakin, joka en ole noin pitkä ja painava, se on yli 3000 kcal.
Ap on työtön luuseri jonka päivän suurin työ on ulista näitä paskatrollauksia täällä palstalla. Sen lisäksi käy vähän polkemassa kuntopyörällä ja sitä varten pitää olla kallis salikortti.
Älä viitsi höpöttää. Ihme muija.
En mä mitään höpötä vaan se on ihan tosiasia. Ap on palstan tunnettu trolli. Samat ulinat päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 195cm 90kg urheileva mies joten tuo 3500-4000 kaloria on minun perus kulutus
Ap
Etkä ole vaan plösö joka vähän kuntopyöräilee ylihintaisella kuntosalilla ja sitten valitat kun ei ole ruokaan rahaa. Joko meni kaikki 15€ mikä sulla vielä eilen oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on päälle 190 cm mies ja massaa päälle 90 kg ja harrastaa päivittäin kovaa liikuntaa tai tekee fyysisesti raskasta työtä, kulutus voi olla 4000 kcal. Minullakin, joka en ole noin pitkä ja painava, se on yli 3000 kcal.
Ap on työtön luuseri jonka päivän suurin työ on ulista näitä paskatrollauksia täällä palstalla. Sen lisäksi käy vähän polkemassa kuntopyörällä ja sitä varten pitää olla kallis salikortti.
En mä mitään höpötä vaan se on ihan tosiasia. Ap on palstan tunnettu trolli. Samat ulinat päivästä toiseen.
Noh noh. Menepäs muualle vinkumaan siitä.
Ap
Et taida tietää mikä on peruskulutus..otahan selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään höpötä vaan se on ihan tosiasia. Ap on palstan tun
En mä mitään vingu vaan kerron vain palstan yhden tunnetuimman trollit typeristä jutuista. Että mene itse ihan muualle siitä nyt vain. Ap on trolli ja erittäin tyhmä sellainen.
"En mä mitään vingu vaan kerron vain palstan yhden tunnetuimman trollit typeristä jutuista. Että mene itse ihan muualle siitä nyt vain. Ap on trolli ja erittäin tyhmä sellainen."
Höpsistä.
.......... syöminen o halpaa ja terveellistä ku vaan joku sen tajuaa.
Viimeiset pari viikkoa olen mennyt 5 euroa viikko ruokabudjetilla. Nähtävästi nälkä loppuu tietyn ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"En mä mitään vingu vaan kerron vain palstan yhden tunnetuimman trollit typeristä jutuista. Että mene itse ihan muualle siitä nyt vain. Ap on trolli ja erittäin tyhmä sellainen."
Höpsistä.
Tunge jo tuo höpsistä sinne mihin aurinko ei paista. Älä yritä alistaa mua ja väittää mua hölmöksi naiseksi. Olet täyttä paskaa ja aivan saatanan tyhmä ihminen. Ap on palstan tunnetuin paskatrolli vaikka sä väittäisit mitä. Vedä kuule pääsikin sinne perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä.
Tunge jo tuo höpsistä sinne mihin aurinko ei paista. Älä yritä alistaa mua ja väittää mua hölmöksi naiseksi. Olet täyttä paskaa ja aivan saatanan tyhmä ihminen. Ap on palstan tunnetuin paskatrolli vaikka sä väittäisit mitä. Vedä kuule pääsikin sinne perseeseen.
Älä viitsi höpöttää siinä.
50 snt kilohinnalla päivän ruokalaskusi olisi siis pari-kolme euroa. Ei minusta kuulosta kalliilta.
Ei näille pipeille kannata hinta-kalorisuhteesta puhua. Ruukkusalaattikinon halpaa, jos se maksaa 90 senttiä.
Ihminen tarvitsee 1500-2500 kilokaloria päivässä, urheilijat siis huippu-urheilijat noin 3000, Suomessa huippu-urheilijat on katoavaa joten sinäkään et tarvitse.
Täällä myös perunafani. Lapsuudenkodista muutettua meni jokunen vuosi etten pystynyt syömään niitä ollenkaan, kun äiti teki niitä oikeastaan joka päivä. Nyt parisen vuotta sitten tajusin, miten mahtava ruoka-aine onkaan kyseessä. Tulee ostettua perunoita joka viikko.
Perunoidenkin hinta on kyllä noussut, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin porkkanan. Ei saa porkkanaa enää alle euron kilo, alkaa olla jo lähellä kahta euroa per kilo.
Näinhän se menee